Gå til innhold

Treningssenter kun for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er endel treningssentre/avdelinger kun for kvinner. Angivelig skal det være for å unngå at menn ser på dem.  Jeg finner ikke så mange tilbud kun for menn, er det tenkt at kvinner må forholde seg til kvinnesentrene/kvinnesonene? Man kan vel ikke kreve å være både her og der? Menn må vel også få sine «frisoner» om kvinner skal ha det, så de slipper å bli beglodd av pågående jenter/kvinner?

Anonymkode: eb48e...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et eget sted der vi kan fise, rape og klø oss i skrittet uten å være blyge? 

Men gud så kjedelig å trene om det ikke er noen snertne sneller å se på - det er jo mer enn halve motivasjonen.

Anonymkode: 44c60...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et eget sted der vi kan fise, rape og klø oss i skrittet uten å være blyge?

Det gjør vi kvinner også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg ser at det er endel treningssentre/avdelinger kun for kvinner. Angivelig skal det være for å unngå at menn ser på dem.  Jeg finner ikke så mange tilbud kun for menn, er det tenkt at kvinner må forholde seg til kvinnesentrene/kvinnesonene? Man kan vel ikke kreve å være både her og der? Menn må vel også få sine «frisoner» om kvinner skal ha det, så de slipper å bli beglodd av pågående jenter/kvinner?

Anonymkode: eb48e...21b

Du får starte et slikt senter for menn da. Det er jo en grunn til at noen kvinner har ønsket seg et slikt senter/avdeling og blitt hørt. Sier litt om noen menns oppførsel.

Anonymkode: 5f556...066

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 22.33):

Du får starte et slikt senter for menn da. Det er jo en grunn til at noen kvinner har ønsket seg et slikt senter/avdeling og blitt hørt. Sier litt om noen menns oppførsel.

Anonymkode: 5f556...066

Samt om kvinners persepsjon,

Anonymkode: 4e597...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2023 at 10:24 PM, AnonymBruker said:

Et eget sted der vi kan fise, rape og klø oss i skrittet uten å være blyge? 

Men gud så kjedelig å trene om det ikke er noen snertne sneller å se på - det er jo mer enn halve motivasjonen.

Anonymkode: 44c60...7e3

Ja, men tenk så kort tid øktene plutselig tar når du faktisk bare trener mens du er der. 45 sec pauser istedet for 5 min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn blir ikke beglodd.....ærlig talt.

Nå har jeg trent fast på mange sentre i mange år, og kan vel telle på en hånd de gangene jeg har sett noe som kanskje kunne sett litt bra ut.

Og glor man da? Nei såklart ikke. 

Det er mye korte menn, tynne bein menn,  spinkle menn, mage menn, singlet menn. Nei, menn tar seg sjelden ut på ett senter altså. 

Anonymkode: 82b01...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg trent fast på mange sentre i mange år, og kan vel telle på en hånd de gangene jeg har sett noe som kanskje kunne sett litt bra ut.

Trener du på eldresenter?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flertallet av menn har ubehagelige opplevelser med pågående kvinner på sentrene, og har prøvd å minimere disse opplevelsene både direkte og ved hjelp av sentrene, og fortsatt mistrives, så er det helt klart at de burde få egne avdelinger. Men jeg mistenker at menn ikke ville brukt disse avdelingene. De vil ha kvinner i nærheten. Ingen menn føler et behov for egne avdelinger, men de har et så misforstått bilde av "rettferdighet" at de tror det er at alle får det samme hele tiden. De tror det er urettferdig hvis kvinner får tilgang til noe som egentlig bare gir dem mulighet til det samme som menn allerede har (i dette tilfellet å trene uten å bli trakassert). 

Heia menn!

(Ja det går faktisk begge veier. For eksempel, menn som velger å jobbe i barnehage burde tas ekstra vare på, fordi de er i et mindretall, på samme måte som det er et fokus på kvinner i teck.)

Anonymkode: 733e6...253

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når flertallet av menn har ubehagelige opplevelser med pågående kvinner på sentrene, og har prøvd å minimere disse opplevelsene både direkte og ved hjelp av sentrene, og fortsatt mistrives, så er det helt klart at de burde få egne avdelinger. Men jeg mistenker at menn ikke ville brukt disse avdelingene. De vil ha kvinner i nærheten. Ingen menn føler et behov for egne avdelinger, men de har et så misforstått bilde av "rettferdighet" at de tror det er at alle får det samme hele tiden. De tror det er urettferdig hvis kvinner får tilgang til noe som egentlig bare gir dem mulighet til det samme som menn allerede har (i dette tilfellet å trene uten å bli trakassert). 

Heia menn!

(Ja det går faktisk begge veier. For eksempel, menn som velger å jobbe i barnehage burde tas ekstra vare på, fordi de er i et mindretall, på samme måte som det er et fokus på kvinner i teck.)

Anonymkode: 733e6...253

This. Man må noen ganger behandle folk ulikt for å behandle dem likt.

Anonymkode: b6b45...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 21.51):

Jeg ser at det er endel treningssentre/avdelinger kun for kvinner. Angivelig skal det være for å unngå at menn ser på dem.  Jeg finner ikke så mange tilbud kun for menn, er det tenkt at kvinner må forholde seg til kvinnesentrene/kvinnesonene? Man kan vel ikke kreve å være både her og der? Menn må vel også få sine «frisoner» om kvinner skal ha det, så de slipper å bli beglodd av pågående jenter/kvinner?

Anonymkode: eb48e...21b

Jeg ser ikke noe behov for treningssenter kun for menn, så det gir jeg fullstendig blaffen i.

Det er derimot rart at det ikke lenger er akseptert at menn har egne frisoner i form av klubber hvor menn kan spise, drikke og prate skit i fred.

Anonymkode: 7862a...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 21.51):

Jeg ser at det er endel treningssentre/avdelinger kun for kvinner. Angivelig skal det være for å unngå at menn ser på dem.  Jeg finner ikke så mange tilbud kun for menn, er det tenkt at kvinner må forholde seg til kvinnesentrene/kvinnesonene? Man kan vel ikke kreve å være både her og der? Menn må vel også få sine «frisoner» om kvinner skal ha det, så de slipper å bli beglodd av pågående jenter/kvinner?

Anonymkode: eb48e...21b

har menn egentlig problemer med dette siste du skriver her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

har menn egentlig problemer med dette siste du skriver her?

Nei. Vi liker å bli beglodd.

Anonymkode: 7862a...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Vi liker å bli beglodd.

Anonymkode: 7862a...e44

blir dere beglodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

blir dere beglodd?

Nei. Det var åpenbart en spøk. Kvinner ser jo ikke på menn.

Anonymkode: 7862a...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Det var åpenbart en spøk. Kvinner ser jo ikke på menn.

Anonymkode: 7862a...e44

vi glor ikke på lik linje med menn. Vi har tydeligvis mer dannelse

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (27 minutter siden):

vi glor ikke på lik linje med menn. Vi har tydeligvis mer dannelse

Er det dannet å skrive sånt dritt om andre kropper som det under her? Da foretrekker jeg at dere glor. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Menn blir ikke beglodd.....ærlig talt.

Nå har jeg trent fast på mange sentre i mange år, og kan vel telle på en hånd de gangene jeg har sett noe som kanskje kunne sett litt bra ut.

Og glor man da? Nei såklart ikke. 

Det er mye korte menn, tynne bein menn,  spinkle menn, mage menn, singlet menn. Nei, menn tar seg sjelden ut på ett senter altså. 

Anonymkode: 82b01...28e

 

Anonymkode: 7862a...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samt om kvinners persepsjon,

Anonymkode: 4e597...fd6

Er du kvinne som frekventerer treningsstudio? Om ja, så har du vært veldig heldig.

Helt sjukt hvor mange «menn» som glor og «barevillesnakkelitt». Helt latterlig.

Anonymkode: e30a3...c97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det dannet å skrive sånt dritt om andre kropper som det under her? Da foretrekker jeg at dere glor. 

 

Anonymkode: 7862a...e44

nei enig i at det ikke er fint å snakke om kropper slik, men menn er jo og grimme på å snakke slik om kvinners kropper og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du savner det å ser et behov for det så står du fritt fram for å starte et slikt sted selv, for all del. 

Forventer du at andre bare skal satse egne penger for en tankeidee du hadde ? Bare sett i gang selv, go ahead, i support you. 

Anonymkode: 0355d...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...