AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #21 Del Skrevet 12. februar 2023 Ts, dropp denne fyren. Finner du ikke en god mann, så sats på gode vennskap! Ikke et menneske som utnytter kroppen din, men mennesker som backer deg opp, der du både kan gi og få, i full offentlighet og med god samvittighet. Anonymkode: cd3fc...122 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #22 Del Skrevet 12. februar 2023 Tror at med en gang du dumper denne "herremannen", så vil du få det bedre med deg selv. Det er nærmest noe magisk som skjer når vi klarer å sette grenser for oss selv! Anonymkode: 9239d...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #23 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror den dårlige energien er hos deg fordi du er med på å bidra til utroskap som er forkastelig! Du vil vel heller ikke ha en mann som puler bak ryggen på sin partner, for hvis deres blir sammen engang kommer han sannsynligvis vil å gjøre det samme mot deg. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 99d0e...514 Det var dårlig energi der da vi begge var single også. Han har på mange måter behandlet meg bedre etter at han fikk samboer, men fortsatt fordi han har en agenda for å sære snill... Jeg er helt enig i at utroskap er forkastelig!! Jeg har forsøkt å bryte kontakten før, og det har vært perioder tidligere i livet hvor vi ikke har hatt kontakt. Det som skremmer meg er at livet mitt alltid er best med han i det, ikke når det ikke er kontakt. Det hindrer meg å skape et endelig brudd nå. Det er derfor det er som om jeg sitter fast i en myr. Er det noe som ser hvordan jeg kommer meg opp og videre når det gjelder han? Anonymkode: 9ce17...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #24 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var dårlig energi der da vi begge var single også. Han har på mange måter behandlet meg bedre etter at han fikk samboer, men fortsatt fordi han har en agenda for å sære snill... Jeg er helt enig i at utroskap er forkastelig!! Jeg har forsøkt å bryte kontakten før, og det har vært perioder tidligere i livet hvor vi ikke har hatt kontakt. Det som skremmer meg er at livet mitt alltid er best med han i det, ikke når det ikke er kontakt. Det hindrer meg å skape et endelig brudd nå. Det er derfor det er som om jeg sitter fast i en myr. Er det noe som ser hvordan jeg kommer meg opp og videre når det gjelder han? Anonymkode: 9ce17...8b4 Bra du ser dette. Første skritt på veien mot å bryte med ham. Hva mener du med at livet alltid er best med han i det, ikke når det ikke er kontakt? Hva er det som er bedre? Anonymkode: 9239d...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #25 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 19.19): Den siste tiden har det et kjentes som om jeg står fast i ett synkehull, og at jeg ikke har krefter til å kjempe imot. Jeg har alltid gitt 100% på jobb, og stått på for at kolleganene mine skal ha det bra, føle seg sett og få støtte. Etter at det kom en ny vikar inne på teamet så har stemningen plutselig snudd. Det er blitt et drama, mye negativitet og klaging. Dette hadde jeg ikke forutsett, og vikaren virker ikke som en som lager drama, men hun er felles i det meste av misnøyen som det vises til. Jeg er kjempe skuffet, lei meg, forvirret, men også slått ut av det hele. Jeg har hatt en relasjon over mange år. Han har samboer nå, men treffer meg bak hennes rygg når det passer han. Jeg vet det ikke er riktig gjort ovenfor henne, og jeg vet at han behandler meg dårlig og utnytter meg, men jeg klarer ikke komme ut av det. Noen av grunnene er at jeg er redd for å bli ensom, redd for å angre, og redd for at jeg aldri kommer til å elske noen som elsker meg. På en måte er han bedre en inngenting, men på en annen måte ikke. Disse to tingene har påvirket min hverdag i så stor grad at jeg ikke har overskudd til andre små oppgaver jeg skulle ha gjort, som å bestille eletrikker eller tannnlegetime. Jeg klarer å følge opp venner og familie, men jeg blir sliten og utmattet av det siden jeg er på minussiden energimessig i utgangspunktet. Hvordan kan jeg få energien tilbake? Bør jeg jobbe meg gjennom det på jobb eller ta en liten time out før jeg møter veggen fullstendig? Hva er det egentlig som skjer på jobb? Anonymkode: 9ce17...8b4 Istedenfor å se på situasjonen på jobb som et problem, se på det som en midlertidig forandring og opprydding. Misnøye kommer ikke uten grunn. Og så må du gi slipp på hønemorholdningen din. Det er ikke lenger din jobb å sørge for at alt er på stell hos andre voksne mennesker. Du fikk lite kjærlighet som barn. Og du var din egen beste venn. Og nå knuger du deg fast i den lille biten av oppmerksomhet du kan få fra en annen, selv om han ikke er din beste venn på noen områder. Kanskje på tide å bli venn med jenta inni deg selv først, gå videre sammen og ordne opp i det hun som barn ikke kunne gjøre selv. Jeg ser ei blond jente med langt tynt hår i to musefletter, ligge flytende på ryggen, stripede badedrakt, kanskje 7 år gammel. Sped kropp. Det er sommer og det eneste tidspunktet hun har fullstendig fred med seg selv der hun flyter i det varme sjøvannet. Anonymkode: 35556...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #26 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.1.2023 den 11.03): Kan noen av dere klarsynte hjelpe meg også? Jeg har også lenge satt fast i en myr, av fysisk smerte, andre ekle fysiske plager, ensomhet, tunge tanker.. Jeg sitter fast i en vedvarende elendighet hvor kroppen min gir meg så sterke og varige plager at livet mitt hele tiden står på vent. Jeg er utslitt av å måtte være sterk, av å måtte holde ut, utslitt av å tviholde på håpet om noe bedre. Livet passerer mens jeg lever i en «hold ut»- tilstand. Ser dere om jeg snart vil få det bedre i den fysiske kroppen, og om lovet snart vil gi meg noen gleder? Og ser dere om det dukker opp en kjæreste? ❤️ Anonymkode: be6ef...55e Be om en grundig gjennomgang på alt på nytt. Blodprøver, røntgen, fibromyalgi, og gjør noe med nakken din. Enten du får fysio eller går til massør. Nervene klemmes. Du har nok med deg selv, så ikke fokuser på å få deg en kjæreste. Anonymkode: 35556...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #27 Del Skrevet 12. februar 2023 Forundret.. skrev (På 23.1.2023 den 22.58): Jeg ville også gjerne fått høre hvordan jeg kan komme meg ut av denne sirups smørja som jeg befinner meg i.. Begynn med kjøkkenbenken din, og la tankene vandre. Om du vil, skriv ned det som kommer opp, men først og fremst la de følelsene som dukker opp få komme frem og la tårer renne. Du skal ikke skamme deg over noe som helst. Anonymkode: 35556...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 12. februar 2023 #28 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 19.19): Den siste tiden har det et kjentes som om jeg står fast i ett synkehull, og at jeg ikke har krefter til å kjempe imot. Jeg har alltid gitt 100% på jobb, og stått på for at kolleganene mine skal ha det bra, føle seg sett og få støtte. Etter at det kom en ny vikar inne på teamet så har stemningen plutselig snudd. Det er blitt et drama, mye negativitet og klaging. Dette hadde jeg ikke forutsett, og vikaren virker ikke som en som lager drama, men hun er felles i det meste av misnøyen som det vises til. Jeg er kjempe skuffet, lei meg, forvirret, men også slått ut av det hele. Jeg har hatt en relasjon over mange år. Han har samboer nå, men treffer meg bak hennes rygg når det passer han. Jeg vet det ikke er riktig gjort ovenfor henne, og jeg vet at han behandler meg dårlig og utnytter meg, men jeg klarer ikke komme ut av det. Noen av grunnene er at jeg er redd for å bli ensom, redd for å angre, og redd for at jeg aldri kommer til å elske noen som elsker meg. På en måte er han bedre en inngenting, men på en annen måte ikke. Disse to tingene har påvirket min hverdag i så stor grad at jeg ikke har overskudd til andre små oppgaver jeg skulle ha gjort, som å bestille eletrikker eller tannnlegetime. Jeg klarer å følge opp venner og familie, men jeg blir sliten og utmattet av det siden jeg er på minussiden energimessig i utgangspunktet. Hvordan kan jeg få energien tilbake? Bør jeg jobbe meg gjennom det på jobb eller ta en liten time out før jeg møter veggen fullstendig? Hva er det egentlig som skjer på jobb? Anonymkode: 9ce17...8b4 Når det gjelder han mannen så tror jeg du må tørre å satse på at du finner kjærligheten. Du er jo ikke stuck med han. Du kan jo date noen om du vil. Du er ikke akkurat utro mot han om du dater folk. Du er ikke "fast i en myr" når dere ikke er sammen en gang. Du er fri og frank som fuglen. Når det gjelder det på jobben, så lurer jeg på om du egentlig er trivselansvarlig, eller leder? Om du er leder, så kan du jo rådføre deg med din leder, før du tar tak i hvordan du vil angripe situasjonen. Om du bare er "vikla deg opp i det emosjonelle røret" til andre, så får du vikle deg ut igjen, for du trenger ikke ta inn over deg hvordan folk er om de er sure, eller sinte. Folk må få ha de følelsene de vil, uten at du skal la det kontrollere deg veldig. Du må jo si din mening uansett. Om det handler om at du glemmer av dine egne behov og dermed blir en dårlig kollega, så må du passe på å ta deg av deg selv først, før du hjelper andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #29 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be om en grundig gjennomgang på alt på nytt. Blodprøver, røntgen, fibromyalgi, og gjør noe med nakken din. Enten du får fysio eller går til massør. Nervene klemmes. Du har nok med deg selv, så ikke fokuser på å få deg en kjæreste. Anonymkode: 35556...e90 Takk for svar. Jeg har stått i denne smørja i veldig veldig mange år, og har alt vært gjennom mange mange grundige utredninger og alt som fins av ulike behandlingsmetoder, men blir ikke så veldig mye bedre. Du har rett i at det er mye nerver i klem, både i nakke og andre steder, men massasje og alle andre mulige behandlingsmetoder og forsiktige treningsformer slår feil ut og gjør meg verre. Det er greit nok at vondt skal vondt fordrive, men etter veldig lange behandlingsperioder med ulike metoder, hvor alt bare ble vondere, så måtte jeg bare gi opp til slutt. Du har rett i at én av diagnosene er fm. Jeg fant ut at rolige gåturer var positivt for meg, men nå har jeg lenge hatt vondt i knærne også, så t.o.m gåturer uteblir. Du har nok også rett i at jeg ikke skal tenke på kjæreste nå, men livet mitt er jo sånn som dette, det er sånn som dette det har vært hele mitt voksne liv. Skal livet virkelig gå fra meg uten at jeg finner den mannen jeg skal leve sammen med? 😢 Anonymkode: be6ef...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #30 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar. Jeg har stått i denne smørja i veldig veldig mange år, og har alt vært gjennom mange mange grundige utredninger og alt som fins av ulike behandlingsmetoder, men blir ikke så veldig mye bedre. Du har rett i at det er mye nerver i klem, både i nakke og andre steder, men massasje og alle andre mulige behandlingsmetoder og forsiktige treningsformer slår feil ut og gjør meg verre. Det er greit nok at vondt skal vondt fordrive, men etter veldig lange behandlingsperioder med ulike metoder, hvor alt bare ble vondere, så måtte jeg bare gi opp til slutt. Du har rett i at én av diagnosene er fm. Jeg fant ut at rolige gåturer var positivt for meg, men nå har jeg lenge hatt vondt i knærne også, så t.o.m gåturer uteblir. Du har nok også rett i at jeg ikke skal tenke på kjæreste nå, men livet mitt er jo sånn som dette, det er sånn som dette det har vært hele mitt voksne liv. Skal livet virkelig gå fra meg uten at jeg finner den mannen jeg skal leve sammen med? 😢 Anonymkode: be6ef...55e Mange av oss finner aldri «mannen vi skal leve med», er ikke verdens undergang det. Kjenner masse single damer. Klart mange hadde ønska seg en mann, men man kan da ikke grave seg ned om man ikke finner noen…. Anonymkode: cd3fc...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #31 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange av oss finner aldri «mannen vi skal leve med», er ikke verdens undergang det. Kjenner masse single damer. Klart mange hadde ønska seg en mann, men man kan da ikke grave seg ned om man ikke finner noen…. Anonymkode: cd3fc...122 For en negativ kommentar. Du aner da ingenting om hvordan livet mitt er og har vært bortsett fra det jeg skriver her, du aner ikke noe om alt jeg har måttet gi opp av planer og drømmer, hvor sterk og selvstendig jeg har måttet være på mange områder, eller hvordan det sosiale nettverket mitt ser ut etter årevis med kronisk sykdom. Kanskje er denne mannen/kjæresten jeg håper å finne, den siste drømmen jeg fortsatt våget å tro på. Anonymkode: be6ef...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #32 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takk for svar. Jeg har stått i denne smørja i veldig veldig mange år, og har alt vært gjennom mange mange grundige utredninger og alt som fins av ulike behandlingsmetoder, men blir ikke så veldig mye bedre. Du har rett i at det er mye nerver i klem, både i nakke og andre steder, men massasje og alle andre mulige behandlingsmetoder og forsiktige treningsformer slår feil ut og gjør meg verre. Det er greit nok at vondt skal vondt fordrive, men etter veldig lange behandlingsperioder med ulike metoder, hvor alt bare ble vondere, så måtte jeg bare gi opp til slutt. Du har rett i at én av diagnosene er fm. Jeg fant ut at rolige gåturer var positivt for meg, men nå har jeg lenge hatt vondt i knærne også, så t.o.m gåturer uteblir. Du har nok også rett i at jeg ikke skal tenke på kjæreste nå, men livet mitt er jo sånn som dette, det er sånn som dette det har vært hele mitt voksne liv. Skal livet virkelig gå fra meg uten at jeg finner den mannen jeg skal leve sammen med? 😢 Anonymkode: be6ef...55e Når jeg skrev mitt første svar var akupunktur noe som opp, men jeg ville ikke nevne det fordi det bildet som kom opp var at din venstre side av nakken var det som først og fremst trenger en varm hånd. Ikke hardhendt knaing, men en varm hånd. Det er i nakken ditt største problem ligger. Du kan ikke gi noe til en mann. Enda. En dag om gangen. En ting om gangen. Nakken først. Og derfor må du be om nye tester og nye prøver. Anonymkode: 35556...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #33 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg skrev mitt første svar var akupunktur noe som opp, men jeg ville ikke nevne det fordi det bildet som kom opp var at din venstre side av nakken var det som først og fremst trenger en varm hånd. Ikke hardhendt knaing, men en varm hånd. Det er i nakken ditt største problem ligger. Du kan ikke gi noe til en mann. Enda. En dag om gangen. En ting om gangen. Nakken først. Og derfor må du be om nye tester og nye prøver. Anonymkode: 35556...e90 Du har rett i at det er venstre side av nakke/skulder som er verst. Har prøvd akupunktur i ulike variasjoner, og i mange perioder, uten bedring. Og mye annet. Det er ikke noe mer å prøve ut, dessverre. Men hvilke nye prøver og tester tenker du på? Når alt er tatt så mange ganger allerede? Anonymkode: be6ef...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #34 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har rett i at det er venstre side av nakke/skulder som er verst. Har prøvd akupunktur i ulike variasjoner, og i mange perioder, uten bedring. Og mye annet. Det er ikke noe mer å prøve ut, dessverre. Men hvilke nye prøver og tester tenker du på? Når alt er tatt så mange ganger allerede? Anonymkode: be6ef...55e Jeg er ikke hun du spør her, men hva med fotsoneterapi for å se om det kan hjelpe på nakken din - om så bare lindre noe? Jeg har hatt god effekt av det på andre ting (migrene, mageproblemer, svangerskapskvalme). Jeg tenker ikke nødvendigvis som en "mirakelkur", men som lindring. Anonymkode: 440ce...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #35 Del Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 21.40): Bra du ser dette. Første skritt på veien mot å bryte med ham. Hva mener du med at livet alltid er best med han i det, ikke når det ikke er kontakt? Hva er det som er bedre? Anonymkode: 9239d...c9e Jeg mener det at jeg har brukt så mye energi på å lengte etter han, dagdrømme om han, og lure på hvordan livet hans er når vi ikke har kontat. Når vi har kontakt så føler jeg meg på en måte viktig siden han vil ha meg i livet sitt, men på en annen måte lite respektert. Jeg føler et stertk bånd til han, og en enorm lojalitet. Vi har en lang historikk sammen, men det må også sies at deler av den er vond, og at jeg tror jeg setter han på en pidestall og omskriver historien mer rosenrød enn den er. Anonymkode: 9ce17...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå