AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #61 Del Skrevet 24. januar 2023 Her er i interessant om fertilitet; man kan som regel få barn senere enn man tror. Anonymkode: e4ff0...630 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #62 Del Skrevet 24. januar 2023 Nå er jeg kanskje ikke den du søker svar hos, men tenkte å komme med en positiv historie. Jeg var 42 da jeg sluttet på p pillen og jeg ble gravid fire mnd etter, naturlig. Tok dog eggløsningstest og passet på å ha sameie samme dag og dagen etter jeg fikk et smil i displayet. Håper du blir gravid, lykke til❤️ Anonymkode: e3f5d...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #63 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 17.38): Er du sikker på at du vil ta den sjansen? Risikoen for kromosomfeil er skyhøy i din alder. Men selvsagt, her på KG hører man bare om "søstera til kusina mi sin bestemor fikk en sunn og fin unge da hun var 46". "Når du er 25 år, har du 25 prosents risiko for kromosomfeil. For 42-åringer er risikoen på hele 95 prosent." https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593 Anonymkode: f792c...057 Dæggern, det er det verste tilfellet av cherry picking jeg har sett på en stund. Jeg lurer på: gjorde du det med vilje, eller forstår du bare ikke det du leser? For å fylle ut det du har droppet fra artikkelen: dette er snakk om eggkvalitet. Gjennomsnittlig eggkvalitet, så TS kan ha bedre eller dårligere tall individuelt. Hvis eggkvaliteten er veldig dårlig er ikke be fruktning mulig. Medium dårlig kan befruktes, men vil gi tidlig spontanabort. Risikoen for å føde et barn med kromosomfeil for en på TS alder er rundt 1%. Det er høyere enn yngre kvinner, og det er derfor man får tilbud om nipt-test. Anonymkode: 74d78...c67 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #64 Del Skrevet 24. januar 2023 Er det du som har hatt ett avbrudd pga ikke-aldersrelatert avvik og en tidlig spontanabort? Ja, jeg tror du har gode sjanser for å bli gravid. Anonymkode: 74d78...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #65 Del Skrevet 24. januar 2023 Forstår at i din situasjon så kan det ha med eggkvaliteten å gjøre. Men bare slik at alle steiner er snudd: Har dere forsøkt tipset om «å gjøre det» på dag 10 etter første menstrasjonsdag? (Funket for meg begge ganger, men var 34 og 36 da). Uansett, lykke til videre❤️ Anonymkode: 50503...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #66 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk. Hvor mange sykluser måtte dere egentlig prøve før du ble gravid den siste gangen? Og, tok du noen spesielle medisiner eller tilskudd av noe slag mens dere prøvde? Anonymkode: 34703...14a Tja, hvor mange sykluser vet jeg ikke helt. Men det tok jo ca to år fra vi kuttet ut prevensjon til den satt. Med en MA underveis. Vi var mer sånn "skjer det så skjer det". Så det gikk ikke så fort. Anonymkode: 7ed5e...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #67 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår at i din situasjon så kan det ha med eggkvaliteten å gjøre. Men bare slik at alle steiner er snudd: Har dere forsøkt tipset om «å gjøre det» på dag 10 etter første menstrasjonsdag? (Funket for meg begge ganger, men var 34 og 36 da). Uansett, lykke til videre❤️ Anonymkode: 50503...73b Hm, har ikke hørt om det som et tips. Men ja, vi har sex jevnlig og spesielt i dagene etter mens og rundt positiv eltest. Takk. 😊 Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #68 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg kanskje ikke den du søker svar hos, men tenkte å komme med en positiv historie. Jeg var 42 da jeg sluttet på p pillen og jeg ble gravid fire mnd etter, naturlig. Tok dog eggløsningstest og passet på å ha sameie samme dag og dagen etter jeg fikk et smil i displayet. Håper du blir gravid, lykke til❤️ Anonymkode: e3f5d...af1 Takk, og gratulerer til deg/dere. Jeg har også brukt eggløsningstester og tror vi har truffet ganske bra, kanskje med unntak av en syklus, men likevel har det gått et halvt år. Skjønner at det har med eggkvalitet å gjøre, men veldig positivt å høre om andre rundt samme alder har lyktes. 😊 Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #69 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja, hvor mange sykluser vet jeg ikke helt. Men det tok jo ca to år fra vi kuttet ut prevensjon til den satt. Med en MA underveis. Vi var mer sånn "skjer det så skjer det". Så det gikk ikke så fort. Anonymkode: 7ed5e...cbe Testet du etter eggløsning i de to årene? Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #70 Del Skrevet 24. januar 2023 Det er jo ikke sånn at bare dere prøver lenge nok så sitter det. Dette er innbyrdes uavhengige begivenheter og sjansen er den samme for hver syklus, eller i din alder, synkende for hver syklus. Anonymkode: 8a728...0c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #71 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Testet du etter eggløsning i de to årene? Anonymkode: 34703...14a Nei, gjorde ikke det. Mente jeg hadde god kontroll på syklusen. Mulig jeg ikke hadde det, men det ordnet seg til slutt likevel 😊 Anonymkode: 7ed5e...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #72 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke sånn at bare dere prøver lenge nok så sitter det. Dette er innbyrdes uavhengige begivenheter og sjansen er den samme for hver syklus, eller i din alder, synkende for hver syklus. Anonymkode: 8a728...0c7 Neida, er klar over det. Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #73 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, og gratulerer til deg/dere. Jeg har også brukt eggløsningstester og tror vi har truffet ganske bra, kanskje med unntak av en syklus, men likevel har det gått et halvt år. Skjønner at det har med eggkvalitet å gjøre, men veldig positivt å høre om andre rundt samme alder har lyktes. 😊 Anonymkode: 34703...14a De fleste som er unge, blir jo gravid på 1-6 måneder. Er man over 40 år så må man regne med å prøve veldig lenge, oftest. Finnes eksempler her inne med kvinner som har prøvd i 1-3 år. Merkelig å tro at man skal bruke mindre enn 1 år, når man er i alderen din. Anonymkode: 5ae96...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #74 Del Skrevet 24. januar 2023 On 1/22/2023 at 5:38 PM, AnonymBruker said: Er du sikker på at du vil ta den sjansen? Risikoen for kromosomfeil er skyhøy i din alder. Men selvsagt, her på KG hører man bare om "søstera til kusina mi sin bestemor fikk en sunn og fin unge da hun var 46". "Når du er 25 år, har du 25 prosents risiko for kromosomfeil. For 42-åringer er risikoen på hele 95 prosent." https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593 Anonymkode: f792c...057 Rart at man ikke ser HAUGEVIS AV FOLK MED KROMOSOMFEIL DA SIDEN DET ER SÅ MANGE SOM FÅR BARN OVER 40 ÅR! Idiot 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7dcec...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #75 Del Skrevet 24. januar 2023 Alt kommer i hovedsak an på din BIOLOGISKE ALDER. Du på 25 kan ha en biologisk alder på 62 år, og dermed får du ikke barn. Du på 43 kan ha en biologisk alder på 22 og dermed få barn lett. Anonymkode: 7dcec...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #76 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 18.25): Alt kommer i hovedsak an på din BIOLOGISKE ALDER. Du på 25 kan ha en biologisk alder på 62 år, og dermed får du ikke barn. Du på 43 kan ha en biologisk alder på 22 og dermed få barn lett. Anonymkode: 7dcec...b82 Tviler på at jeg som 41-åring har så mye lavere biologisk alder enn 41, da hadde jeg nok vært gravid allerede. Men finnes det noen rundt 40 som har veldig mye bedre eggkvalitet enn snittet? Hvor store kan individuelle forskjeller egentlig være? Står jo når jeg googler at det bare er ca. 5% sjanse for å bli gravid i hver syklus, sikkert fordi de fleste av mine egg er av dårlig kvalitet. Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #77 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tviler på at jeg som 41-åring har så mye lavere biologisk alder enn 41, da hadde jeg nok vært gravid allerede. Men finnes det noen rundt 40 som har veldig mye bedre eggkvalitet enn snittet? Hvor store kan individuelle forskjeller egentlig være? Står jo når jeg googler at det bare er ca. 5% sjanse for å bli gravid i hver syklus, sikkert fordi de fleste av mine egg er av dårlig kvalitet. Anonymkode: 34703...14a Det er nok få over 40 som har Veldig gode egg og flest av dem. Det hjelper jo heller ikke om du googler aldri så masse, finner du feks en side som sier at jada enkelte over 40 kan ha helt supre egg, så sier det jo likevel ingenting om deg. Sannsynligheten for at heller ikke du over 40 har fantastiske egg er jo ikke så høy, som du nevner selv over så hadde du kanskje allerede vært gravid med friskt egg da. Tror du bare må ta en dag (syklus) av gangen og håpe og be og fortsette å prøve. Skjer det så skjer det. Og skjer det ikke får du ikke gjort noe med det. Tror man kanskje bare gjør det verre om man skal stresse så innmari, selv om det er vanskelig å la vær. Det er kjipt på mange måter å bli endre men sånn er dessverre naturens gang. Vi forfaller. Bit for bit, sakte men sikkert, både innvendig og utvendig. Anonymkode: 78f74...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #78 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er nok få over 40 som har Veldig gode egg og flest av dem. Det hjelper jo heller ikke om du googler aldri så masse, finner du feks en side som sier at jada enkelte over 40 kan ha helt supre egg, så sier det jo likevel ingenting om deg. Sannsynligheten for at heller ikke du over 40 har fantastiske egg er jo ikke så høy, som du nevner selv over så hadde du kanskje allerede vært gravid med friskt egg da. Tror du bare må ta en dag (syklus) av gangen og håpe og be og fortsette å prøve. Skjer det så skjer det. Og skjer det ikke får du ikke gjort noe med det. Tror man kanskje bare gjør det verre om man skal stresse så innmari, selv om det er vanskelig å la vær. Det er kjipt på mange måter å bli endre men sånn er dessverre naturens gang. Vi forfaller. Bit for bit, sakte men sikkert, både innvendig og utvendig. Anonymkode: 78f74...1a5 Skulle ønske det var lett å ikke stresse ja. Dessverre klarer jeg ikke å la være. Det er vondt å tenke på at, som du sier, kanskje det ikke skjer. Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #79 Del Skrevet 27. januar 2023 IVF, IVF, IVF Anonymkode: 40129...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #80 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): IVF, IVF, IVF Anonymkode: 40129...ede Nei, det er dessverre ikke aktuelt (som jeg har påpekt maaaaange ganger i denne tråden). Det er avsporing. Anonymkode: 34703...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå