AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #21 Del Skrevet 22. januar 2023 Helt klart! Håret blir mørkere og statisk, huden blir bleik og litt gusten med mer urenheter, fregnene blir borte og jeg legger alltid på meg noen kilo. Føler meg litt som en grå mus.. Anonymkode: a43ef...531 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #22 Del Skrevet 22. januar 2023 Ja, jeg har mindre energi, så gidder ikke pynte meg så ofte. Drar sjeldnere ut og treffer folk, så drar sjeldnere til frisøren. Er bare mye ute på tur med hunden med turklær og sminkefri. Går også litt opp i vekt fordi vinterdepresjonen gjør at jeg vil ha godteri hele tiden. Anonymkode: 50d29...898 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #23 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er det. Huden er både fetere og tørrere. Øynene ser blasse ut. Årsaken er vel en kombinasjon av mental helse og været. Norsk vinter er dritt. Anonymkode: f9602...43b Ja. Tørr flassete blek hud, rødmyssete rundt nesa, håret blir mørkere, lettere fett og statisk, mer poser under øynene og flere rynker pga kronisk utslitt, skuldrene oppunder ørene og litt lut rygg pga fryser hele tiden, sprukne lepper. Fy faen så jævlig vinter er. Anonymkode: 00efe...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. januar 2023 #24 Del Skrevet 22. januar 2023 Kan ikke si de andre årstidene får meg til å blomstre de heller. Uglybugly hele året rundt 😅 Føles så ukomfortabel å fram med den bleke huden min på sommeren. Føler meg som et dyr som tilhører grottene Men savnet solen! Å gresset, aah nyklippet gress! Blomster, tilgang til skogen igjen! ☀️🌳🌲 Hendene mine blir tydelig mye styggere da, super tørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #25 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt klart! Håret blir mørkere og statisk, huden blir bleik og litt gusten med mer urenheter, fregnene blir borte og jeg legger alltid på meg noen kilo. Føler meg litt som en grå mus.. Anonymkode: a43ef...531 Jepp, her har du meg. Fy som jeg gleder meg til april, når de første fregnene mine endelig begynner å dukke opp igjen! Elsker å ha fjeset fullt av fregner midt på sommeren, med solbrun hud under. Håret blir lysere og finere (ikke så statisk og flatt), og med klassisk norsk/nordisk hårfarge, så blir øyenbrynene mine helt lyse også. Liker det skikkelig godt (jeg har aldri farget øyenbrynene mine), selv om det er helt motsatt av disse mørke, store øyenbrynene som er på moten for tida. Anonymkode: edae2...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 22. januar 2023 #26 Del Skrevet 22. januar 2023 ja, helt klart. Gi meg solbrun hud og jeg ser ut som don juan. Om vinteren blir det mer trøtt vampyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 22. januar 2023 #27 Del Skrevet 22. januar 2023 Ja, hud og hår er alltid styggere pga tørrhet. Får mer urenheter og flasser. Posete under øynene, blå ringer. Blir mer dvask og har lite energi. Ikke lenge igjen til vår og lysere tider nå! 🌱🌷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #28 Del Skrevet 22. januar 2023 Fysj ja. Styggere på både utsiden og innsiden, for å si det mildt. Anonymkode: e09f8...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #29 Del Skrevet 22. januar 2023 Nei, vinter er best! Friske kinn og finere klær. Sommeren er jo frysihel. Alle skal kle seg i tynne greier men det er jo dritkaldt på sommeren. Anonymkode: b3d24...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #30 Del Skrevet 22. januar 2023 Ja. Jeg er som Bjørn som går i hi, det eneste kroppen min vil om vinteren er å sove og å spise (helst masse usunt). Legger på meg sikkert ti kilo hver vinter, og går det ned igjen mellom mars og oktober. Og så er det på an igjen… Anonymkode: 2f24b...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #31 Del Skrevet 22. januar 2023 Ser helt klart best ut på sommeren. Huden blir bedre, har eksem og dette tørker ut på sommeren. Lettere å stå opp om morgenen, mer lyst til å komme seg ut i naturen. Nå haster jeg meg bare ut dersom jeg må. Må psyke meg opp til å gå ut med søpla. Konstate cravings etter sukker. Det er lettere å kle seg også på sommeren. Ser mer freshere ut med kjole,sandaler og solbrun hud, enn svær dunkåpe,ullgenser og stygge vintersko. Finnes ikke pene vintersko og oppdrive. Får en lekker pingvin gange når en går på glatta. Nei vinteren blir bare verre og verre for hvert år som går. Noen ganger lurer jeg på hvorfor vi bor her oppe i Nord. Anonymkode: f8225...f05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 22. januar 2023 #32 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg er like stygg året rundt😄 Fordelen med å vere direkte stygg er at man ikke trenger å leve opp til et bilde noen har av en som penere enn en er her og nå. Likbleik om vinteren, likbleik eller tomatrød resten av året. Statiskt bustehår om vinteren, ennå mer bustete resten av året men da også fett med ujevne mellomrom. Fjorten lag ukledelige men komfortable plagg om vinteren, færre, ukledelige men komfortable plagg resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 23. januar 2023 #33 Del Skrevet 23. januar 2023 Definitivt vintermenneske. Har en lei tendens til å utvikle sol- og varmeallergi sommerstid, så hvis jeg er uheldig og det blir fort varmt i været, så er det utslett, kløe, byller, og fandensmakt hele sommeren. I fjor var værgudene snille, og jeg fikk nesten tre måneders tilvenningsfase (mars-juni) med bittelitt sol i mars, litt mer i april, enda litt mer i mai, og endel i første halvdel av juni. Andre halvdel av juni kunne jeg sole meg som andre folk, og i juli var jeg for første gang på årevis faktisk solbrun. Bruker vintermånedene til mye selvpleie, "reparasjon", og forebygging som f.eks. syre-peeling som krever at man må være forsiktig med UV-stråling, Babyfoot på føttene (ser ikke like appetittelig ut om sommeren når hud-flakene henger og slenger i sandalene), gode hårkurer, karbad, velgjørende ansiktsmasker, og - hvis været tillater det - en liten gåtur daglig. Jeg tror oppfattelsen av hvorvidt man anser seg selv som pen eller stygg henger nært sammen med hvordan man har det inni seg. Så spesielt på vinterstid gjør jeg ting som jeg vet hjelper meg å holde humøret oppe. Den tyske dikteren R. M. Rilke sa at "Vinteren er tiden for å skjøtte sjelens hage". Jeg tror det er noe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå