Gå til innhold

Er du styggere om vinteren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er det. Huden er både fetere og tørrere. Øynene ser blasse ut. Årsaken er vel en kombinasjon av mental helse og været. Norsk vinter er dritt.

Anonymkode: f9602...43b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raptuss

Helt klart, men jeg prøver å være jevnt stygg året rundt så man ikke legger like mye merke til det. 

Jeg liker vinteren da, når det er snø og frost. Det er litt bedre kjenner jeg nå som dagene blir lengre igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk vinter er 🤬 

Tja.. jeg må iallefall gjøre mer både for å føle meg vel og se vel ut.. 

Jeg får tørrere hud, komboen av elektrisk tørr varme inne konta surt og jævlig ute, saltet, klimaet; i det store og hele. Tørre knoker på hendene som konstant må smøres så huden ikke sprekker opp, tørre lepper som konstant trenger vedlikehold iform av lipsyl i alle lommer og vesker og bauger og kanter.. 

Det sies at en skal  knaske D vitamin alle de månedene som slutter på R, og jeg vet jeg sliter med D vitamin så det er gjort men om det har hjulpet sånn revolusjonerende mye??? Nnnja... Tja.. 🤔 Det stopper ikke vinteren for å si det sånn. 

Det er mørkt og kaldt og en må ha på seg 14 lag med tøy bare en skal ut med søppelet, en føler seg jo som en stuffet kalkun av mindre, å føle seg så innmari vakker når en humper seg avfårde som en pingvin med 14 lag med klær på seg? Tell me how.... På gråværsdager blir det jo ikke skikkelig dag engang, men bare mørkt og grått og nitrist hele forbanna "dagen", lystbetont å ha det slik? Nope!! 

Jeg må virkelig jobbe med å ha det bra fysisk og psykisk, det er energikrevende på en helt annen måte enn om vår og sommeren.. Da er alt lett da; lette klær, lette dager, energi nivå er tipp topp, brunlig hud som får nok sollys og varme til å trives og ha det godt.  Trenger ikke tenke på å "jobbe" for å ha det bra kroppslig eller mentalt, det er easy peasy det

Jeg gjør det beste ut av vinteren, med både å pleie kropp og sinn, og har nok blitt bedre på å overleve vinteren selv om jeg føler den blir lengre og lengre dess eldre jeg blir,  men det er hardt altså..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Må bruke mer sminke på huden om vinteren da jeg blir veldig rødsmusset i huden, og ellers veldig blek. Om sommeren trenger jeg ikke sminke annet enn litt på øynene. Føler meg dog mye styggere om vinteren, men tror ikke jeg er det. 

Anonymkode: c9e0d...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Friske roser i kinnene, og litt blekere. Litt annerledes. Men ikke styggere. 

Anonymkode: ea292...9c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene renner, nesa renner, huden er blass, luehår.. jepp, ganske så ufiks, men på en måte nyter jeg det - slipper å styre med hår og antrekk. Det er liksom lov å være litt bustete når det er så kaldt, og man skal jo dra på seg en tjukk jakke, skjerf og lue uansett. 

Utenom det, har jeg for første gang en hatfølelse for vinteren. Særlig fordi det nesten ikke har vært sol siden begynnelsen av oktober. Altså overskyet nesten konstant. Får jeg litt sol, er livet mye greiere..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tror jeg. Blir blek i ansiktet og da vises mer av urenheter og slikt. Får også mer ringer under øynene. 

Føler meg mer fresh om sommeren. 

Anonymkode: 0c292...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er penere om vinteren. :D 

Mørket og dus belysning gjør at mørke trekk kommer frem i trynet mitt, som igjen gjør at jeg ser "mystisk" ut. Samt at håret mitt blir mørkere på vinteren, og at det ser fyldigere ut. I tillegg kan jeg kle meg i de klærne som jeg synes jeg ser finest ut i, herav blant annet ullgenser. :D 

Vekten er stabilt lav uansett om det er sommer eller jul, så den tenker jeg ikke på.

Føles ut som om at jeg ser ut som et levende lik som har fått sjokk i trynet når sola skinner som en lyskaster på meg midtsommers. Som et konstant morgentryne. :D 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart mye styggere ut om vinteren enn om sommeren. Håret er tørt, og det står til alle kanter, siden jeg hadde fryst på meg diverse elendighet om jeg hadde våget meg ut uten lue. Huden er tørr, og jeg flasser i perioder så mye at jeg er redd jeg ser ut som jeg lider av en eller annen hudsykdom. 

Og så er det kunsten å kle seg og ta seg frem da. Jeg føler meg ofte som et forvokst barnehagebarn, siden jeg har på meg ørten lag klær og trasker rundt med armene litt ut til siden. Selvsagt med den obligatoriske knekken i knær og hofter, fordi jeg det er en evig kamp å holde seg oppreist. Når det er på det kaldeste, er jeg gjerne også utstyrt med votter som er så store og tykke at jeg ikke får ordentlig tak i noen ting. (Jeg mistet en handlepose på vei hjem i går, så jeg er litt ekstra bitter på dette punktet akkurat nå.)

I tillegg så føler jeg meg elendig, og det synes jo selvsagt utenpå. Jeg har kort lunte, er irritabel, sliten og kornisk trøtt. Jeg synes generelt at vinteren er en kamp, jeg går inn i den kun for å overleve, og forhåpentligvis komme ut på andre siden og få oppleve enda en sommer. Jeg bruker å feire med kake når alle snøen er borte, for da blir livet bedre igjen, en stakket stund. 

Men jeg rocker sommeren. Flere jeg kjenner holder på å renne bort med en gang det blir varmere enn 15 grader, og går gjennom sommeren svette og røde, mens jeg både ser og føler meg bedre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja håret er tørt og pistrete, huden blass og blek, øynene rennende og røde, mer hudormer fordi jeg må smøre meg meg tykkere fuktighetskrem, sminken blander seg ikke like bra 

Anonymkode: 36a65...02d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud, jeg føler det ihvertfall sånn.

Jeg blir jo så bleik om vinteren at jeg innimellom kan se litt sjuk ut.

Også får jeg eksem og utslett om det blir fort kaldt eller sprengkaldt og er litt ute, i ansiktet. Røde nydelige vabler.

Alt av kviser og arr synes bedre i ansiktet når jeg er så bleik.

Håret blir fort fett pga luebruk og flatt, seff, tror jeg har brukt endel tørrshampo denne vinteren fordi det hjelper på å få håret til å se litt mer mindre flatt ut og mindre fett.

Men jeg ser at jeg ikke er alene om å føle det sånn, og når jeg spør folk, så ser de jo ikke alle de tingene jeg fokuserer på, de synes at øyene mine(blågrå) blir skikkelig fremtredende om vinteren, fordi blekere hud etc, og jeg må minne meg på det at det er _jeg_ som ser alt og er superkritisk til egen hud og hår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei penere om vinteren

jeg har melasma, så får mye pigmentflekker om sommeren. Huden min er strøken om vinteren

Endret av Rucula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si omvendt 😆

Jeg er blek året rundt, og lys hud om sommeren er ikke trendy 🤷‍♀️

Håret irriterer meg mer på vinter da pga statiske greier. Så vinter = oppsatt hår eller flettet. 

Men jeg har grønnblå øyne og lys hud som kler litt «cold girl look» som de kaller det på IG 😅🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. Håret mitt blir mer flatt, litt frizzy fordi det er fuktig i luften. Blir sånn statisk også.... Ansiktet mitt "blåser seg opp", må inn i varmen for at det skal bli normalt igjen.... nesen, kinnene, og leppene mine ser større ut, føler jeg hvertfall. 

Endret av CatPerson123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være verre enn den spray-tan greia som er mote for tiden. Vær så snill, å være litt bleik er bedre enn å være oransje.

Anonymkode: c75b9...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,omvendt!

Tåler varme dårlig,blir rød og svetter mye. Håret blir svett og flått og jeg føler meg ganske ulekker 😅

Anonymkode: 7078a...2dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...