bambyb82 Skrevet 22. januar 2023 #1 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg må innse at huslånet og felleskostnader er blitt dyrere. Og treningsavgift på 1500 i med på lokal crossfit utgår. Har bare trent aktivt i to mnd og siste med nå har det gått mest med tur i lysløyper i rask gange. Jeg kjenner det kribler over i kropp og hodet og jeg søker treningsinspirasjon for hjemmetrening! jeg har funnet disse alternativene og vil dele de med dere. og håper denne tråden kan brukes til å dele treningsglede og favoritt youtubere eller annen online trening med hverandre Gjerne også podcaster innen trening og helse som en kan høre på på jobb eller tur i skogen Mine favoritter sålangt er disse to yogamatta.no growingananas på YouTube Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 bambyb82 skrev (4 minutter siden): Jeg må innse at huslånet og felleskostnader er blitt dyrere. Og treningsavgift på 1500 i med på lokal crossfit utgår. Har bare trent aktivt i to mnd og siste med nå har det gått mest med tur i lysløyper i rask gange. Jeg kjenner det kribler over i kropp og hodet og jeg søker treningsinspirasjon for hjemmetrening! jeg har funnet disse alternativene og vil dele de med dere. og håper denne tråden kan brukes til å dele treningsglede og favoritt youtubere eller annen online trening med hverandre Gjerne også podcaster innen trening og helse som en kan høre på på jobb eller tur i skogen Mine favoritter sålangt er disse to yogamatta.no growingananas på YouTube Jeg liker godt: Growingananas Pamela Reif Krissy Cela Natasha Oceane 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 22. januar 2023 #3 Del Skrevet 22. januar 2023 Takk for tips👍☺️ Jeg har selv gått fra treningssenter til hjemmetrening, men driver opptrening etter graviditet så er sikkert ikke alt som passer for den som driver hardcore trening. Uansett ei som driver mye med trening og sunt kosthold er gainsbybrains, har noen treningsvideoer men mye inspo rundt mat og trening. En mindre kjent kanal er NML (nourish move love), der er det masse videoer og veldig gode styrkeøkter som jeg føler er ordentlig gode økter. Kan kombineres med flere videoer hvis man ønsker trene 1 time, ellers er det meste rundt 20-35 minutter. For gravide og de som nylig har født anbefaler jeg pregnancy and postpartum tv som har mange gode økter, alt fra pilates, yoga til HIIT og styrketrening. Ellers er det Chloe Ting (trening og sunn mat og mange treningsprogrammer) og Healthnut Nutrition (sunn mat og kosthold). Er mange andre jeg følger men disse jeg kommer på nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Del Skrevet 23. januar 2023 Mine favoritter er: Caroline Girvan (høyt over de andre, kjempebra styrkeprogrammer) Sydney Cummings (favoritt nummer to, hun snakker deg gjennom, profesjonell og kul) Fitness KayKay (tysk, men ikke prat i videoene) Ellers liker jeg også, men har gjort lite fra: HIITburn Heather Robertson GrowingAnanas MrandMrsMuscle Train with Gainsbybrains Lilly Sabri Bruker også en app som heter Playbook, der min favoritt er CPT - Claire P. Thomas. Appen koster penger, men det er uttallige trenere/inspiratører der, til alle former for trening og nivåer. Her er det ikke så mye "follow along"-videoer, men man ser en liten demo av øvelsen og får antall reps og tid oppgitt. I tillegg bruker jeg BOD (Beachbody on Demand), med masse ulike programmer. De rebrander seg nå litt, og har også en svær live-portal (men mye er sent på kveld norsk tid. Det blir imidlertid lagret i biblioteket). Programmer med alt fra nybegynnertrening, gravidtrening, barre, yoga, tung styrke, tabata, HIIT, crossfit-inspirert etc etc. Jeg trener utelukkende hjemme (har laget meg treningsrom) og nesten kun med videoer. Anonymkode: 0e544...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Del Skrevet 24. januar 2023 Vet ikke om noen gratisprogrammer innenfor styrke som er så omfattende og gode som Caroline Girvan. Hun har noen serier med kroppsvekt og kettlebells, men de fleste programmene er sentrert rundt dumbells. Ellers krever øktene veldig lite fancy utstyr. I tillegg til matte og dumbells så er det vel toppen et strikk, en yogablokk og en stol i noen av øktene, men det går også an å moderere. Pamela Reif har et ganske bredt utvalg av kortere økter (de fleste 10-15 min), noe som passer godt hvis man ikke har mye tid, eller vil sette sammen egne økter der man for eksempel kombinerer styrke og kondisjon. Mange videoer har matte som eneste utstyr, og utvalget av treningsformer er stort. Hun har en app hvor man kan betale for tilgang til oppskrifter og visse programmer der hun lager en ferdig plan med kombinasjoner av videoer, men det er absolutt ikke nødvendig å betale for dette, da alle øktene er tilgjengelig på YouTube. I tillegg legger hun ut noen gratis treningsplaner på Instagram hver uke. Det var hun som fikk meg til å starte med hjemmetrening. Grow with Jo har ikke de hardeste øktene på YouTube, men vil likevel nevne som en fin kanal for nybegynnere, eller de som trenger «low impact» cardio på grunn av skade eller diverse. De fleste videoene er lavintensitetscardio med gåing pluss enkle aerobic-øvelser. Krever ingen koordinasjon, og er lett å komme i gang med. Brukte henne mye til å trene meg opp igjen etter fødsel. Anonymkode: 704a4...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 24. januar 2023 #6 Del Skrevet 24. januar 2023 Pia Seeberg er god, både på Youtube, instagram og i podcasten "Treningspodden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå