Gå til innhold

Negler, hvilken farge til stygge og nedgnagne negler.(bilde)

tøydokka

Anbefalte innlegg

😭

Endret av tøydokka
Dobbelpost, fikk ikke fjernet emoji, så den står der ensom og gråter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tøydokka skrev (1 minutt siden):

Har gnagd på neglene så lenge jeg kan huske. Etter jeg sluttet med smokk som baby, så begynte jeg å suge på tommelen, deretter gnaging på neglene. Dette sitter langt inne å endre på. Men nå er jeg klar, nå vil jeg ha pene negler. Og her er jeg helt lost. Måtte bruke godnegl i oppveksten fordi min mor syntes det var flaut og ville hindre meg i å gnage på neglene. Det hjalp ikke. Jeg brydde meg ingenting om å ha pene negler og den gnagingen på neglene, neglebånd og huden rundt neglene har fungert som trøst, avslapping, bli fjern osv. Som en avhengighet. Nå er jeg drittlei og vil slutte. Begynte med neglelakk i desember. Fikk ganske lange og fine negler, jeg styrte på med neglelakkfjerner, filing av negleseng og lengde, så neglene ble veldig myke og tynne, så jeg gikk jeg på en smell og bet og filte vekk den nye lengden. Så ble det sånn gi opp følelse, og jeg bet ned alle neglene igjen 😭 men vil gjerne prøve igjen. Har noen tips til noen god neglelakk eller gode neglepleieprodukter som hardner neglen, så blir jeg veldig takknemlig.

IMG_20230122_112733.thumb.jpg.fc0e928d8b97b4ad0f1679791f103c95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert - men har hatt god hjelp av Sally Hansen-produktene.

Og bruker olje på neglebåndene (ikke så farlig hvilken - alt fra olivenolje til arganolje og negleolje funker) og en trepinne for å dytte dem ned. Dette for å slippe at neglebåndene tørker og fliser seg - for da er det fristende å bite på dem…. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet ser fargen på neglene faktisk ikke sånn krise ut. Er en blank neglelakk som jeg har dyppet bittelitt mørkeblå og bittelitt hvit lakk oppi som pigment. I virkeligheten ser det helt latterlig ut.

CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Jeg er ingen ekspert - men har hatt god hjelp av Sally Hansen-produktene.

Og bruker olje på neglebåndene (ikke så farlig hvilken - alt fra olivenolje til arganolje og negleolje funker) og en trepinne for å dytte dem ned. Dette for å slippe at neglebåndene tørker og fliser seg - for da er det fristende å bite på dem…. 

Skal sjekke ut Sally Hansen, og prøve det med olje på neglebåndene,det høres lurt ut da mine lett sprekker og kryper oppover neglene. Tusen takk for tips. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste produktet jeg har funnet som virkelig har virket mot tynne, sprø eller myke negler er Trind Nail balsam. Bruker den morgen og kveld som en kur i starten. Så startet jeg med neglelakk og brukte den som balsam etter jeg tok av neglelakken. 

Den trekker inn i neglen, det liker jeg. Den lukter godt og er ikke dyr.

Anonymkode: 2566c...e48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bit dem, men ta en tur i en neglesalong for å få hjelp.

Anonymkode: 27fa1...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet og har spesialisert meg på neglebiting. Jeg anbefaler at du legger på forsterkning og begynner med daglig negleolje. Få deg en slik finger ring med kuler å fikle på isteden. Fargen bør være nøytral inntil neglebåndene har helet seg. Du vil også oppleve at neglene vokser hurtigere i begynnelsen fordi de hele tiden har vært i en reparasjonsprosess. På samme måte som negler vokser fortere ved influensa og andre systemiske infeksjoner. 
Etter et par mnd kan du begynne å leke deg med design. Da er negler, neglebånd og sårhet som oftest borte og du har samme utgangspunkt som andre. Forsterkning bør gjøres i salong, men det finnes også andre måter å få kjøpt utstyr på. Men pass da på ingrediensene. Noen er veldig allergifremmende.

Jeg opplever stor glede når dette fungerer hos mine kunder og selvtilliten får en skikkelig boost. Tom kroppsspråket endrer seg når de går ut døra 

Anonymkode: aaba1...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...