AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #41 Skrevet 23. januar 2023 Pakini skrev (7 timer siden): Gir likt til fellesbarn og særkullsbarn. Er jo fra ‘oss’… For særkullsbarn vil det jo føles urettferdig at vårt fellesbarn vil få mer. Sånn tenker vi vertfall. Vi gjør ingen forskjell. jeg tenker og at fellesbarn er heldig som bor med begge foreldrene sine og har mye gode opplevelser, og det er uansett en stor fordel, fremfor særkullsbarn som bytter hjem og har søsken begge plasser…… Så enig i alt du skriver her. Det virker som om at mange her er redde for at stebarn skal få mer penger enn biologiske barn, men glemmer samtidig hvor mye mer av alt biologiske barn får ved å få vokse opp i ett hjem, sammen med begge foreldrene sine. Anonymkode: 11a88...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #42 Skrevet 25. januar 2023 veldig sårt og vondt og være stebarnet i denne familien får alltid minst i sin familie(de man bor med) fordi man skal kompansere for gaver og div fra sin forelder(uten for hjemmet)Her gikk en alltid i minus og gjør det fortsatt 30 år etter. Anonymkode: 08b99...454
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #43 Skrevet 25. januar 2023 Det er umulig å gjøre noe helt rettferdig, når det er mine, dine og våre barn involvert. Det vil alltid være faktorer, en ikke får styrt. Vi har løst det med at våre ikke får penger, men opplevelser. Ikke like lett å måle opp mot hverandre. Anonymkode: 23a38...f0a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #44 Skrevet 25. januar 2023 Vi har min, din og vår. Vi samarbeider med bioforeldre, og gir likt. Barn 1 får 10k av mamma og pappa, barn 2 får 10k av mamma og pappa, og barn 3 får 10k av mamma og pappa. Litt forskjellig hvem som er mamma og pappa til hvem, men barna får likt. Anonymkode: 47c64...0f2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #45 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 12.00): Men han gir jo like mye til begge. Til særkullsbarn spleiser han med sin eks. Til felles barn spleiser han med sin kone. Anonymkode: 61ea9...927 Dette er mest fair. Anonymkode: eb78b...4ad
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #46 Skrevet 25. januar 2023 Jeg ville gitt mer til felles barn da særkullsbarn mest sannsynlig har mor eller far side ellers. Anonymkode: b41a9...24b 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #47 Skrevet 25. januar 2023 Eksempel 10000: Barnet til TS: 10000 fra TS og eksen. Evt partnere henger seg på. Det blir da 5000 fra hver husholdning. Felles barn: 10000 fra TS og barnets far som også er partneren hennes. Det blir også 5000 hver. Men fra samme husholdning. TS sitt første barn vil sikkert få en haug med ekstra gaver fra bonusbesteforeldre og bonustanter og -onkler. Anonymkode: 85d1c...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #48 Skrevet 25. januar 2023 Blander meg ikke inn. Samboer har ei datter fra et havarert forhold med ei merkelig dame han var sammen med da han var 19-20. Jeg skal ikke i konfirmasjonen til henne i vår, far stiller opp av plikt og gruer seg til å omgi seg med eksen sin familie som han ikke har sett på 10 år. Datteren ville ha det sånn og det er greit. Så han har ordna med en bunad og moren fikser selskapet. Han betalte seg ut av å måtte ha noe med mor å gjøre i planleggingen. Han orker ikke. Vi opplever det hele som merkelig og litt belastende. Det blir veldig rart når barnet kom utav et forhold i starten av 20 årene, så plutselig skal man sitte der sammen sånn som to foreldre og egentlig ikke kjenner hverandre mer. Vi ville egentlig ha det delt, men tok hensyn til konfirmanten. Men jeg gidder ikke bli med. Blir for rart. Anonymkode: 02594...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #49 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 11.10): Vi gir det samme. Ja, så ender det med at barnet med skilte foreldre får mer tilsammen enn fellessbarnet, men sånn får det heller bli. Heller det enn å si: du er bare halvt vår, derfor så får du halvparten. Selv om det ikke er sånn man tenker, så kan jeg nærmest garantere deg at det er sånn det blir mottatt. Den eneste fordelen barn av skilte foreldre har, er ekstra gaver til bursdager jul, konfirmasjon osv. Det under jeg dem virkelig. Anonymkode: 327ab...a4f Skal foreldrene kjøpe seg fri fra dårlig samvittighet da eller? Eller kjøpe barnets kjærlighet? Anonymkode: 7d116...734
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #50 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blander meg ikke inn. Samboer har ei datter fra et havarert forhold med ei merkelig dame han var sammen med da han var 19-20. Jeg skal ikke i konfirmasjonen til henne i vår, far stiller opp av plikt og gruer seg til å omgi seg med eksen sin familie som han ikke har sett på 10 år. Datteren ville ha det sånn og det er greit. Så han har ordna med en bunad og moren fikser selskapet. Han betalte seg ut av å måtte ha noe med mor å gjøre i planleggingen. Han orker ikke. Vi opplever det hele som merkelig og litt belastende. Det blir veldig rart når barnet kom utav et forhold i starten av 20 årene, så plutselig skal man sitte der sammen sånn som to foreldre og egentlig ikke kjenner hverandre mer. Vi ville egentlig ha det delt, men tok hensyn til konfirmanten. Men jeg gidder ikke bli med. Blir for rart. Anonymkode: 02594...cd5 Så trist for denne jenta. Anonymkode: 7d116...734 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #51 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så trist for denne jenta. Anonymkode: 7d116...734 Hva er trist? Anonymkode: 02594...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #52 Skrevet 25. januar 2023 Trist for jenta som har en far som stiller opp av plikt, en far som gruer seg, en far som har en kjæreste som ikke gidder komme. En far som ikke har hatt noe å gjøre med moren hennes siden hun var en fire/fem år. En far som ikke orker planlegge en konfirmasjon for henne, og som syns det å stille opp er rart. Det er veldig, veldig trist for jenta. Anonymkode: 57229...52e 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #53 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trist for jenta som har en far som stiller opp av plikt, en far som gruer seg, en far som har en kjæreste som ikke gidder komme. En far som ikke har hatt noe å gjøre med moren hennes siden hun var en fire/fem år. En far som ikke orker planlegge en konfirmasjon for henne, og som syns det å stille opp er rart. Det er veldig, veldig trist for jenta. Anonymkode: 57229...52e Seff sitter han med en eks i et selskap av plikt. Det er jo meg, vårt barn og hans datter han anser som familien sin nå. Eksdama er ikke del av det. Trist for jenta å forholde seg til virkeligheten? Stiller opp for hun på absolutt alt annet og hun har verdens snilleste stemor i meg. Såpass bra er tilliten mellom oss at hun tok det helt fint at jeg ikke kommer. Hun orker bare ikke feire to ganger. Tror hun selv bare vil bli ferdig med det. Anonymkode: 02594...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #54 Skrevet 26. januar 2023 Vi går alle sammen og gir felles. Altså vi som er foreldre til barna avtaler oss imellom og våre nye partnere er med på dette. Og felles barn med nye partnere får lik sum når den tiden kommer. Da blir det likt på alle barna våre på begge sider. Min eks og hans nye partner har ikke like god råd som oss, de kan naturligvis ikke gi like mye, så vi har avtalt en sum som skal gis til dems felles barn, min og min eks sine barn, og min og mannen sine felles barn. Men vi er veldig dine, mine, våre. Vi har ett forhold til min eks og hans nye partner sine barn og de har ett forhold til våre. Dette ble bestemt når vi gikk fra hverandre. Eksens nye partner er en fantastisk bonusmamma til mine to fra tidligere, og er en super tante/bonusforelder til min yngste. Anonymkode: 11cc4...7e6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #55 Skrevet 26. januar 2023 Jeg ville gitt samme sum til alle. Samtidig kjenner jeg at jeg er litt usikker på arv. Mine stebarn arvet min manns foreldre før vi traff hverandre og har arvet ca 500.000 hver. Da tenker jeg at jeg har ansvar for at mitt barn arver mer fra meg, siden hen "går glipp av" arven fra besteforeldre på den ene siden og de ande har fått dette. Eller blir dette smålig? Anonymkode: 35ee5...edf
Embla Othea Skrevet 26. januar 2023 #56 Skrevet 26. januar 2023 Alle barna hadde fått det samme. Udiskutabelt.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #57 Skrevet 26. januar 2023 Gi barna det samme. Stebarn, biologiske barn, halvsøsken , adopterte, fosterbarn, dine, mine, våre, samme regler gjelder. Likt. Hvorfor i all verden skulle det ikke være likt? Og likt innebærer at hvis et barn får ekstra mye pga den ender opp med å få fra 4 foreldre, pga bio foreldre ikke orka å være sammen mer, så må man passe på at ikke det barnet ender opp med dobbelt så mye. Det blir jævlig kjipt for den andre. altså hvis dere går fra en partner dere har fått unger mer gjelder samme regler for dere som alle andre. Dere må fortsatt behandle barn likt. Dere må forstå at dere nå også har en ekskjæreste og i et nytt forhold må dere kun ha kontakt med ekser relatert til ting rundt barnet. Det er ikke sånn at det er egne sosiale koder rundt det å splitte lag fordi det ble et barn ut av det. Det er samme regler. Må behandle barn likt for det om. Blir ikke spesialgoder for deres skilsmisse barn . Blir ikke ferieturer og felles julefeiring med ekser hvis dere skal ha dere ny dame/mann. Det blir rett og slett akkurat samme for dere som alle andre. Merkelig at ikke det er en selvfølge voldsom til offermentalitet på enkelte foreldre og skilsmisse barna deres. 50%+ går fra hverandre. Det er sånn det er blitt i dette hatefulle psykiatri samfunnet. Så får vi gjøre det beste ut av det og forholde oss til normale regler rundt nye barn, bonusbarn, våre barn, dine barn og nye partnere. Tenk dere om, det er flere som skal tas hensyn til enn skilsmissebarnet. Klarer dere ikke det får dere droppe å inngå i nye relasjoner, og sitte mutt alene og vie livet til å være sirkusforelder og økonomisk booster for skilsmissebarna deres Anonymkode: 02594...cd5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå