Gå til innhold

Hvis himmelen var ekte, ville det ikke vært tortur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/26/2023 at 9:18 AM, AnonymBruker said:

Alle dem her som ikke vil ha det fint i all evigheter havner i helvette uansett så ikke  bekymre dere for det! Dere er så kule og edgy🙄

Anonymkode: 9975a...e60

Du er jo virkelig en god person som kan dømme andre til helvete. Gud er nok stolt av deg nå.

Anonymkode: 054e7...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å tro handler ikke om logikk, det er det som innebærer i å tro. Jeg skjønner godt hvordan Jesus og tro vil høres ut i ikke-troendes ører, jeg var der selv før. Men Guds Ord er sant, og Han vil vise seg/gi svar til den som tror. Jeg synes Bibelen er så interessant å lese, hvis man tenker på hvem som FAKTISK er forfatteren. Det høres ut som om alt er skrevet på en veldig hard/streng måte, men Gud er faktisk betingelsesløs kjærlighet! Jeg er i 20-årene, og så lyset under det laveste punktet jeg hadde vært på i livet. Etter det er det ikke mulig å gå tilbake til å ikke tro.

Jeg tror himmelen vil bli så fantastisk, at vi aldri vil ønske det skulle ta slutt. Det er så mye vi mennesker ikke forstår, for hvis man ser så kompleks, detaljert, vakker og fantastisk verden er, som Gud har skapt og som vi lever i, så vil vi aldri her som mennesker forstå de "logiske bristene" som er i Bibelen. Men det får vi kanskje vite en dag!

Anonymkode: be178...ebb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en observasjon som generelt går religiøse mennesker hus forbi, bare tenk deg hvordan det må være å forholde seg til de samme menneskene for evigheten, det er jo definisjonen av tortur. Hvis himmelen finnes, så må det være et sted med konstante slosskamper og nabokrangler...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Arild37 skrev (4 timer siden):

Det er uansett i helvete de kule folka er, så jeg skal gjøre alt for å havne der

Deilig å bli torturert og lide sammen med vennene sine sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville vært som en evig fest man aldri vil hjem fra, og man har ikke oversikt over tiden. Samtidig er man sammen med sine kjære til evig tid. Det hadde vært fint. 

Anonymkode: 32546...864

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.22):

Tenk deg at du etter de første 10 milliarder årene innser at du knapt har startet den uendeligheten du kommer til å oppleve. Det tar aldri slutt. Aldri.

Anonymkode: 5321d...c3a

Det er et tema i serien The Good Place

Anonymkode: 325bb...36e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.25):

Og hver dag er den beste dagen du har hatt i ditt liv. Ingen smerter, ingen begrensinger, ikke noe savn eller sorg. Fantastisk mat, komfort, gode venner og ren glede! 

Anonymkode: 91a66...7b9

Er det ikke det å komme seg gjennom ting i livet som gjør det så rikt, da ? At alt alltid er perfekt er ikke nødvendigvis et tegn på lykke. Man setter ikke pris på ting man ikke har jobbet for for alltid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 21.56):

Ingen sorg, ingen smerter, være med venner og familie og nær Gud. Himmelen er nok mer enn vi kan forestille oss og mye bedre og kan ikke sammenlignes med hvordan tid fungerer her på jorden. Himmelen er ekte, og dit skal de av oss som tror.

Anonymkode: 9fd13...7c6

Hvis Gud er ekte tror jeg han ser på mer ved et menneske enn om de tror eller ei for å bedømme om de kommer til himmelen😊❤️ 

Anonymkode: 25a8c...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 23.15):

Å treffe døde familiemedlemmer og venner, ingen sorg eller smerte er ikke noe du kunne tenke deg altså?

Ikke meg du siterer, men det er ikke alle avdøde familiemedlemmer jeg er kjempehypp på å se igjen altså… men kanskje de får nye personlighet? 
Må være positiv 😳😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (1 minutt siden):

Er det ikke det å komme seg gjennom ting i livet som gjør det så rikt, da ? At alt alltid er perfekt er ikke nødvendigvis et tegn på lykke. Man setter ikke pris på ting man ikke har jobbet for for alltid. 

Den erfaringen får vi mens vi er her på jorda, når vi kommer til himmelen er vi ferdig med det og kan endelig slappe av og slippe mer smerte og sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis Gud er ekte tror jeg han ser på mer ved et menneske enn om de tror eller ei for å bedømme om de kommer til himmelen😊❤️ 

Anonymkode: 25a8c...39b

Det står klart i Bibelen at man må tro for å få evig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterer, men det er ikke alle avdøde familiemedlemmer jeg er kjempehypp på å se igjen altså… men kanskje de får nye personlighet? 
Må være positiv 😳😅

Man husker ikke livet på jorda når man kommer til himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man husker ikke livet på jorda når man kommer til himmelen.

Men hvis man ikke husker vil man jo heller ikke gjenkjenne sin familie og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med dødsangst så syns jeg det virker helt forferdelig å skulle leve evig. Det er sikkert kjempe stas i starten, men jeg ser for meg at det evt vil bli utrolig kjedelig og repeterende. Litt av "sjarmen" med å leve, er at man ikke vet når det ender. Derfor er man giret på å gjøre det beste ut av hva man har her og nå, for man vet aldri når det er slutt. Hvis man lever uten å måtte frykte døden, vil det ikke bli veldig tomt til slutt?

Anonymkode: c1175...00f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Men hvis man ikke husker vil man jo heller ikke gjenkjenne sin familie og venner?

Jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv med dødsangst så syns jeg det virker helt forferdelig å skulle leve evig. Det er sikkert kjempe stas i starten, men jeg ser for meg at det evt vil bli utrolig kjedelig og repeterende. Litt av "sjarmen" med å leve, er at man ikke vet når det ender. Derfor er man giret på å gjøre det beste ut av hva man har her og nå, for man vet aldri når det er slutt. Hvis man lever uten å måtte frykte døden, vil det ikke bli veldig tomt til slutt?

Anonymkode: c1175...00f

Som andre har skrevet er det som en fantastisk fest man aldri ønsket å reise hjem fra. Ingen sorg, ingen smerte, bare positivt hvor man får være nær Gud og med sine kjære man har mistet mens man var på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...