Gå til innhold

Hvis himmelen var ekte, ville det ikke vært tortur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg at du etter de første 10 milliarder årene innser at du knapt har startet den uendeligheten du kommer til å oppleve. Det tar aldri slutt. Aldri.

Anonymkode: 5321d...c3a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hver dag er den beste dagen du har hatt i ditt liv. Ingen smerter, ingen begrensinger, ikke noe savn eller sorg. Fantastisk mat, komfort, gode venner og ren glede! 

Anonymkode: 91a66...7b9

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og hver dag er den beste dagen du har hatt i ditt liv. Ingen smerter, ingen begrensinger, ikke noe savn eller sorg. Fantastisk mat, komfort, gode venner og ren glede! 

Går sikkert greit de første 1000 årene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenk deg at du etter de første 10 milliarder årene innser at du knapt har startet den uendeligheten du kommer til å oppleve. Det tar aldri slutt. Aldri.

Hvem har sagt at det aldri tar slutt? 😇

Anonymkode: 0940c...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen sorg, ingen smerter, være med venner og familie og nær Gud. Himmelen er nok mer enn vi kan forestille oss og mye bedre og kan ikke sammenlignes med hvordan tid fungerer her på jorden. Himmelen er ekte, og dit skal de av oss som tror.

Anonymkode: 9fd13...7c6

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om alt er hyggelig hele tiden, og det spilles spamusikk på repeat, vil jeg ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen sorg, ingen smerter, være med venner og familie og nær Gud. Himmelen er nok mer enn vi kan forestille oss og mye bedre og kan ikke sammenlignes med hvordan tid fungerer her på jorden. Himmelen er ekte, og dit skal de av oss som tror.

Hva med alle de som ikke kommer til himmelen da, kommer du ikke til å føle sorg og savn dersom ingen av barna dine kommer dit? 

Anonymkode: 3087f...ee4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med alle de som ikke kommer til himmelen da, kommer du ikke til å føle sorg og savn dersom ingen av barna dine kommer dit? 

Sorg og savn eksisterer ikke i himmelen. De har gjort sitt valg som har gjort at de ikke kom til himmelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sorg og savn eksisterer ikke i himmelen. De har gjort sitt valg som har gjort at de ikke kom til himmelen.

synes ikke egentlig det høres særlig himmelsk ut. Mer som om noen har plukket bort den frie viljen og muligens lobotomert følelseslivet mitt. Jeg hadde ikke ville tilbringe hele evigheten vel vitende om at fex barna mine eller andre jeg er glade i brenner i helvette, men jeg bryr meg ikke en gang. Høres rart ut for meg, men jeg er jo ikke kristen så det blir neppe en problemstilling for meg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

synes ikke egentlig det høres særlig himmelsk ut. Mer som om noen har plukket bort den frie viljen og muligens lobotomert følelseslivet mitt. Jeg hadde ikke ville tilbringe hele evigheten vel vitende om at fex barna mine eller andre jeg er glade i brenner i helvette, men jeg bryr meg ikke en gang. Høres rart ut for meg, men jeg er jo ikke kristen så det blir neppe en problemstilling for meg.

Helvete er ikke en varm plass på evig pine, helvete er fravær av Gud. De får ikke gjenoppstå og komme til himmelen og forblir døde. Man har fri vilje og velger om man vil tro eller ikke, og må ta konsekvensene av det valget på dommedag. Dere som benekter Gud får ikke evig liv uansett, så dere trenger ikke bekymre dere.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan faktisk ikke tenke meg noe verre en evig liv.

Anonymkode: cbb70...c3c

Å treffe døde familiemedlemmer og venner, ingen sorg eller smerte er ikke noe du kunne tenke deg altså?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man blir født igjen. Ikke at man hopper rett inn i en ny kropp, men man får tid til å pause og leges. Når man igjen er "ren" og ny som et spedbarn er, så får man et nytt liv. Jeg hadde nok trivdes med å eksistere et sted hvor ingen negative følelser oppsto, men tror ikke det er sannsynlig. Ikke at min teori er så sannsynlig heller da, men jeg ønsker å tro, og da får det bare være litt eklektisk da. 

Anonymkode: 86618...37e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Helvete er ikke en varm plass på evig pine, helvete er fravær av Gud. De får ikke gjenoppstå og komme til himmelen og forblir døde. Man har fri vilje og velger om man vil tro eller ikke, og må ta konsekvensene av det valget på dommedag. Dere som benekter Gud får ikke evig liv uansett, så dere trenger ikke bekymre dere.

Hvorfor er Gud så opptatt av vi skal tro på ham? Burde han ikke være mer fokusert på hva vi har gjort mot andre i løpet av livet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (10 timer siden):

Hvorfor er Gud så opptatt av vi skal tro på ham? Burde han ikke være mer fokusert på hva vi har gjort mot andre i løpet av livet?

Tror vi ikke på Han spiller det ingen rolle hva vi har gjort, det er klart at bare de som tror er de som vil nyte godt av nådegaven. Hvorfor skulle de som benekter Gud og hater Han få denne?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det vet man ingenting om i himmelen. Sorg, savn, smerte finnes ikke mer. Uansett, så lenge man lever kan kan be for alle de du er glad i så de også kommer til himmelen og vi kan være sammen i evigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (19 timer siden):

Kan man klage på høy panfløytemusikk, eller er det rett ut da?

Det spilles ikke noe irriterende musikk i himmelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...