AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Del Skrevet 21. januar 2023 Jeg bruker nesten aldri noe på leppene med mindre de er veldig tørre og da bruker jeg en fargeløs leppepomade. Opplever ganske ofte at hvis jeg er ute med venner eller min mor(som bruker dette ofte) og de fks har glemt å ta med, at de blir frustrerte og litt oppgitte. Har overført fremmede også. Noen har til og med måttet kjøpte ny der og da. Er det veldig rart å gå "naken" på leppene for dere som bruker dette regelmessig? Skjønner jo at mange kan ha tørre lepper men det blir ikke nødvendigvis bedre av å bruke sånne produkter daglig? Er ikke meningen å kritisere på noen måte, er bare en observasjon jeg har gjort. Anonymkode: 54f61...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Del Skrevet 21. januar 2023 Nei, merker ingen forskjell. Jeg har ikke noe problem med tørre lepper, og bruker leppestift nesten daglig. Jeg pleier ikke å gjøre så mye touch ups, og har ikke med sminke ut av huset med mindre jeg skal noe spesielt. Anonymkode: 72c3e...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Del Skrevet 21. januar 2023 Har hørt at man kan bli avhengig, fordi man tilfører fett og så slutter kroppen å gjøre det selv. Men tror også det er en psykologisk bit der, at man blir så vant med det at selv om man ikke egentlig er tørr så føles det rart å være uten, eller "naken" som du sier. Vet ikke om det stemmer men har et vagt minne om at min mor brukte lypsyl konstant da jeg var lita. Jeg blir alltid tørr på leppene når den første frosten kommer hver vinter, blir tørr, sår og rød nok til at det ser ut som jeg har leppestift:P Jeg bruker den som heter Lypsyl som er hvit og blå. Føler den er lypsylens utgave av Spenol, men den er effektiv. Par dager med det så er det i orden igjen. Ellers bruker jeg lite leppestift og sånt, en gang i blant. Anonymkode: b1d1f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Del Skrevet 21. januar 2023 Noen leppepomader inneholder ingredienser som tørker ut leppene, så da blir man på en måte "avhengig" av å fortsette å bruke de. Andre leppepomader gir fukt uten å tørke ut. Noen har tørr hud og tørre lepper naturlig, og noen trives bedre med noe på leppene selv om de egentlig ikke "trenger" det. Anonymkode: 2d6da...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 22. januar 2023 #5 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg bruker både leppepomade og lipgloss hver dag. Maaange ganger om dagen. Er avhengig. Mange leppeprodukter bidrar til å tørke leppene ut mer,og må da påføre oftere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Del Skrevet 23. januar 2023 Leppestift og lipgloss har en helt annen funksjon enn leppepomade. Det høres ut som om det er leppepomade du mener, ikke leppestift? Jeg bruker både leppepomade og leppestift daglig. Jeg MÅ ha leppepomade om vinteren, da får jeg ekstremt tørre lepper som sprekker opp og blør om ikke. Om sommeren bruker jeg sjelden leppepomade. Leppestift bruker jeg hver dag, sommer som vinter, og har da funnet et par merker som ikke tørker ut leppene. Anonymkode: 9b699...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 23. januar 2023 #7 Del Skrevet 23. januar 2023 Ja - man blir avhengig. Derfor begrenser jeg til å bruke carmex om morgenen. Ingenting utover dagen. Helst skulle jeg ikke ha brukt i det hele tatt men det er så tørr luft på avdelingen. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå