Gå til innhold

Narsissistisk mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du er ingen dørmatte. Men noen ganger så elsker vi de som behandler oss som en, fordi de er våre foreldre. Og vi elsker dem fra vi er barn. 

Noen ganger blir det verre når man setter grenser også. 

God klem❤

Anonymkode: a39e5...2e7

Elsker henne på en måte ja. Takk. ❤️ Det er vanskelig å tilgi og gå videre men finner kanskje ut av det 

-ts

Anonymkode: 19196...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 9.47):

En narsissistisk mors store mål og drøm er å holde sitt barn på det stadiet hvor det var helt hjelpeløst og helt mottakelig for hennes kontrollering og manipulasjon. 

Anonymkode: 3c29b...be8

Takk!! Det hjelper :) jeg var veldig snill og alltid den som gjorde mamma glad. Fordi jeg syntes oppriktig synd på henne. Men en dag når jeg var 16 og så lei av å bli skjelt ut så kastet jeg tlf min i veggen. Da ble mor sintere, vi stod ansikt til ansikt og så spyttet jeg i ansiktet hennes (prøvde å ikke spytte mye.) Men det var noe jeg hadde sett på tv. Fordi jeg ville uttrykke at jeg hater henne. Hun ble sintere og min egen far kom bort og la meg i bakken med tvang:( husker han la seg oppå meg og holdt meg nede. Det var forferdelig. Min storesøster kom tilfeldigvis hjem like etter det skjedde og fant meg hylgrine på badet. (Mine foreldre ignorerte meg selvfølgelig mens jeg hylgrein.) Jeg ønsker jo å snakke om ting og kunne ønske vi dro til familieterapi. Søsteren min ringte barnevernet fordi jeg fikk to røde merker på halsen da min far holdt meg nede. Men de hjalp meg veldig lite. Jeg var ganske snill frem til jeg var rundt 10 år kanskje. Men uansett jeg er voksen nå og snart 27 men føler meg som et lite barn. Og jeg føler meg tom og uten vilje. Jeg tror også min mor føler seg tom. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så intressant det med vaskemaskin. 

Jeg hadde også en mor som hold på slik (mine foreldre er fortsatt gift) 

Jeg bodde hjemme en liten stund i midten av 30 årene pga samlivsbrudd 

Hvor min bror ble sendt over får å vaske tøy fordi jeg ikke vil lov og kom til ødelegge vaskemaskinen. Seriøst jeg var 35 år! 

Ikke kunne jeg ha besøk da når det var borte fordi det kunne hende  gjestene kunne ødelegge leiligheten 😮 Herregud. 

I sine eldre dager ble hun enda mer opptatt, retter sagt besatt av jeg skulle ikke bestemme, og det gikk på repeat.

Jeg orket ikke mer. 

Anonymkode: 0cc7a...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor min bror ble sendt over får å vaske tøy fordi jeg ikke vil lov og kom til ødelegge vaskemaskinen. Seriøst jeg var 35 år! 

Ikke kunne jeg ha besøk da når det var borte fordi det kunne hende  gjestene kunne ødelegge leiligheten 😮 Herregud. 

I sine eldre dager ble hun enda mer opptatt, retter sagt besatt av jeg skulle ikke bestemme, og det gikk på repeat.

Jeg orket ikke mer. 

Hva, det er så rart. Men gjenkjennelig, jeg får heller ikke lov å vaske klær hos dem. Jeg har fått lov 1 gang i hele mitt liv. Fikk aldri lov når jeg bodde hjemme. Hun ble så sur fordi jeg vasket «feil». Og så lurer hun på hvorfor jeg ikke kommer hjem på besøk .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg orket ikke mer. 

I hvilket innlegg står det med vaskemaskin ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...