Gå til innhold

Tips til podcast?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker meg tips - gjerne med kort - type- hvor og hvorfor ( for ikke å kuppe en annen tråd her) 

Anonymkode: c27be...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Podcaster er jo litt som bøker. Man liker ulike ting. For eksempel er det mange som ikke liker å høre på svenske, danske eller engelske podcaster. Det handler jo også litt om man vil lære noe, høre noe som får deg til å tenke, eller vil du le? Od da – hva slags humor har du? Når det gjelder krim – liker du nøyaktige, presise beskrivelser, eller en slags podcast-triller?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- språk leser jeg mye svensk og engelsk- nie dansk men leseforståelsen er høyere på dansk en å lytte, lytte går fint på svensk og engelsk. 
- vil gjerne få påfyll - altså historie , psykolog , samfunnsfag er supert! ( så langt har jeg hørt mest på juss poden og noe henrettelsespodden ( siste ikke helt selvvalgt i bil men helt grei pod) 

- gjerne ren underholdning også - type humor? Strengt tatt usikker- tror mye variert - 

- leser lite krim ( får nok av det ellers) ønsker lære eller bli underholdt - muligens en med tips til bøker ? 

tusen takk for respons! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (10 minutter siden):

Hører på Stridspause for tiden. 

Takk- skal testes- hvor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

- språk leser jeg mye svensk og engelsk- nie dansk men leseforståelsen er høyere på dansk en å lytte, lytte går fint på svensk og engelsk. 
- vil gjerne få påfyll - altså historie , psykolog , samfunnsfag er supert! ( så langt har jeg hørt mest på juss poden og noe henrettelsespodden ( siste ikke helt selvvalgt i bil men helt grei pod) 

- gjerne ren underholdning også - type humor? Strengt tatt usikker- tror mye variert - 

- leser lite krim ( får nok av det ellers) ønsker lære eller bli underholdt - muligens en med tips til bøker ? 

tusen takk for respons! 

Jeg anbefaler alltid heavywight - Den er min absolutte favoritt. Konseptet er at podcasthoasten, som jeg synes er en herlig tørrvittig fyr, skal løse et problem for en person. Første episode handler om at han ønsker å hjelpe faren sin og broren hans til å ta opp kontakten igjen etter mange år, selv om de begge er ekstremt sta, gamle menn, som har mye felles bagasje som de ikke vil snakke om.

Jeg digger også alle podcaster med Ester Perel (må ikke forveksles med en norsk person med et veldig likt navn) Her kan man begynne for eksempel med: where should we begin?

og …we were three, fra New york times

Endret av Helene1982
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler alltid heavywight - Den er min absolutte favoritt. Konseptet er at podcasthoasten, som jeg synes er en herlig tørrvittig fyr, skal løse et problem for en person. Første episode handler om at han ønsker å hjelpe faren sin og broren hans til å ta opp kontakten igjen etter mange år, selv om de begge er ekstremt sta, gamle menn, som har mye felles bagasje som de ikke vil snakke om.

Jeg digger også alle podcaster med Ester Perel (må ikke forveksles med en norsk person med et veldig likt navn) Her kan man begynne for eksempel med: where should we begin?

Takker! Den sjekkes nå! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fra serien Hele Historien på NRK 

Kirurgen

Hele historien har veldig spennende historier fra virkeligheten 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Morbid. Er to amerikanske søskenbarn som tar for seg mordsaker/krim både nytt og gammelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører mye på Sveriges radio P1. Mange historier der.

Har også hørt på podcasten til Fredrik Græsvik. Håper han kommer med flere episoder snart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 21.1.2023 den 10.45):

Jeg ble også veldig glad i Heavyweight. Det er vel dessverre slutt med innhold derfra nå, så vidt jeg vet.

Gimlet (produsenten av Heavyweight) har også en annen favoritt og det er Reply All. Den er litt tech-orientert uten å bli for teknisk nerdete. De har noen utrolig interessante episoder. Gjerne om noe tekniske mysterier som skal løses. F.eks om et par som stadig vekk fikk sinte folk på døra som mente de hadde stjålet mobiltelefonen deres siden "find my phone" viste deres adresse. Eller om hun som hadde kjøpt ny bil og i displayet der man vanligvis så albumcover eller logo for radioshow fikk hun alltid et bilde av en siklende demon med tjafsete hår. Eller han som plutselig hørte sin gamle, selvkomponerte (uutgitte) låt som bakgrunnsmusikk i et kjøpesenter. Bare noen eksempler på mysterier de har løst.

Ellers er jeg veldig glad i en del av Podcastene som produseres av Wondry.

Så har jeg mine evige favoritter med Josh and Chuck i Stuff you Should Know. Det er en passelig mengde vittig utenomprat og en god porsjon "folkeopplysning" om alle mulig temaer som de tar for seg på en veldig lett tilgjengelig og casual måte. 

Vil spesielt nevne "This is actually happening" fra Wondry. Personlige, veldig dramatisk historier fra eget liv. De som har opplevd leser opp selv. Ørten trigger warnings i de fleste episoder, da.

Endret av ElectricScum
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

ElectricScum skrev (På 5.2.2023 den 16.30):

Jeg ble også veldig glad i Heavyweight. Det er vel dessverre slutt med innhold derfra nå, så vidt jeg vet.

Gimlet (produsenten av Heavyweight) har også en annen favoritt og det er Reply All. Den er litt tech-orientert uten å bli for teknisk nerdete. De har noen utrolig interessante episoder. Gjerne om noe tekniske mysterier som skal løses. F.eks om et par som stadig vekk fikk sinte folk på døra som mente de hadde stjålet mobiltelefonen deres siden "find my phone" viste deres adresse. Eller om hun som hadde kjøpt ny bil og i displayet der man vanligvis så albumcover eller logo for radioshow fikk hun alltid et bilde av en siklende demon med tjafsete hår. Eller han som plutselig hørte sin gamle, selvkomponerte (uutgitte) låt som bakgrunnsmusikk i et kjøpesenter. Bare noen eksempler på mysterier de har løst.

Ellers er jeg veldig glad i en del av Podcastene som produseres av Wondry.

Så har jeg mine evige favoritter med Josh and Chuck i Stuff you Should Know. Det er en passelig mengde vittig utenomprat og en god porsjon "folkeopplysning" om alle mulig temaer som de tar for seg på en veldig lett tilgjengelig og casual måte. 

Vil spesielt nevne "This is actually happening" fra Wondry. Personlige, veldig dramatisk historier fra eget liv. De som har opplevd leser opp selv. Ørten trigger warnings i de fleste episoder, da.

Vi to har PRIKK LIK smak 😁 Jeg har også Gimlet og wondry som favorittprodusenter av podcaster, og jeg gikk gjennom en enorm sorgprosess etter at reply all sluttet. Jeg har hørt alle episode minimum 2 ganger. 
pj’s crypto Island er også veldig bra, om du ikke har hørt den? 
Du har sikkert hørt mystery show også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Vi to har PRIKK LIK smak 😁 Jeg har også Gimlet og wondry som favorittprodusenter av podcaster, og jeg gikk gjennom en enorm sorgprosess etter at reply all sluttet. Jeg har hørt alle episode minimum 2 ganger. 
pj’s crypto Island er også veldig bra, om du ikke har hørt den? 
Du har sikkert hørt mystery show også? 

Så morsomt :)

Jeg har ikke hørt verken Crypto Island eller Mystery Show, men da er det definitivt notert!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen podkast

Opplysningsvesenet

Hildegunn og Leif-Per

Debatten

Anonymkode: 16b57...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg slitt litt med å finne noe som har fenget meg, men jeg har hørt på «this is dating» som jeg synes gir mange gode refleksjoner og råd rundt dating, og mennesker, samt «can I tell you a secret» som er en tyngre online stalking podcast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tipse om Røynda, det er lokalavisen Hallingdølen som har laget den. Første podden handler om et trippeldrap på Geilo i 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde funnet en god pod i creeptime. Men de diskuterer privatlivet i en halvtime før de begynner å snakke om casen. Gidder ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg kom over en nyoppstartet podcast på spotify i går.

Marty og Maisi finner ut av livet. 

Jeg tror ikke disse er kjendiser, finner i allefall ikke noe på google-søk. 

Jeg liker humoren og flyten i podcasten, og jeg håper at de etter hvert er innom tyngre temaer også, slik de lover.

Kan anbefales!

Hittil har podcasten to episoder, en teaser og noe bak kulissene-greier. Jeg synes det var noe artig i hver del.

Anonymkode: a601b...1ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...