Gå til innhold

Hva er en prøver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at mange prøvere tenker at man kun faller innunder kategorien "Prøver" om man ikke blir gravid? Eller er dette kun mitt inntrykk? Hva definerer dere som en prøver?

Jeg definerer alle som ikke har hatt et suksessfullt svangerskap; prøver uten å bli gravid, gjennomgått SA, MA m.m.

Anonymkode: fa3cd...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse: hvem definerer dere som en prøver?

Anonymkode: fa3cd...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har dlere benner som sier ‘prøver’ omtrent fra den dagen de dropper prevensjon😅 Og de flest har blitt gravide i løpet av det året de bruker utrykket.

Anonymkode: ac6aa...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det som alle som bestemmer seg for å få barn, og går i gang med å prøve å få det. Enten de gjør det ved å kutte ut prevensjon, leve som vanlig og hun blir gravid 3 mnd. senere. Eller gjør ulike tiltak som å time samleie til midt i syklusen, passe på å ha sex regelmessig, bruker eggløsningstester, tar i bruk kjerringråd som skal øke sjansene. Eller går til legen og får hjelp fordi det har gått lang tid uten graviditet. 

Anonymkode: af934...01a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som prøver å bli gravid, uansett om det er første forsøk, 20 forsøk eller SA. 

Men jeg hater når folk som ikke går på prevensjon, sier "ble gravid på første forsøk", men så har de vært prøver flere måneder, bare ikke vært nøye på å time eggløsning. 

Anonymkode: 75cb6...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som bestemmer seg og går inn for å få barn. Er ikke helt enig at en prøver er en uten et suksessfullt svangerskap, for man kan ha det uten å ha prøvd eller ønske om å prøve i det hele tatt. Så jeg tenker absolutt alle former, varianter som ønsker seg et barn, enten man ikke blir gravid, ikke klarer bære frem et barn osv - så lenge man prøver å få barn. 

Anonymkode: 9dbe7...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En prøver er en som prøver å lage barn. Har ikke noe å si hvor lenge man har prøvd eller historikken med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...