AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg hadde omtrent ikke kviser i ungdommen,alle venninner var misunnelige på min glatte hud.. Men nå,i en alder av 40 år,har jeg begynt å få uren hud på haken og i pannen. Ikke sånne hvite kviser,men mere sånn under huden liksom. Også må jeg plukke og klemme på dem,og da blir det jo selvsagt ikke noe bedre... Noen som har opplevd lignende? Hva bruker dere av hudpleie? Anonymkode: 510d3...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 22.07): Jeg hadde omtrent ikke kviser i ungdommen,alle venninner var misunnelige på min glatte hud.. Men nå,i en alder av 40 år,har jeg begynt å få uren hud på haken og i pannen. Ikke sånne hvite kviser,men mere sånn under huden liksom. Også må jeg plukke og klemme på dem,og da blir det jo selvsagt ikke noe bedre... Noen som har opplevd lignende? Hva bruker dere av hudpleie? Anonymkode: 510d3...b10 Dette kan jo være pga hormoner, og det er viktig å ikke plukke på dem - da får du jo arr, og du drar bakteriene rundt i ansiktet. Bruk en mild skumrens morgen og kveld (CeraVe) og bruk et serum morgen og kveld (vitamin C og niacimide), bruk en god dagkrem med solfaktor og en nattkrem med retinol. Kjøp også en punktbehandling som du kan smøre på kvisen når den kommer. Anonymkode: 8f675...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kan jo være pga hormoner, og det er viktig å ikke plukke på dem - da får du jo arr, og du drar bakteriene rundt i ansiktet. Bruk en mild skumrens morgen og kveld (CeraVe) og bruk et serum morgen og kveld (vitamin C og niacimide), bruk en god dagkrem med solfaktor og en nattkrem med retinol. Kjøp også en punktbehandling som du kan smøre på kvisen når den kommer. Anonymkode: 8f675...bc4 Anbefaler også sterkt å kjøpe en god skrubb til ansiktet som du bruker regelmessig. Den kommer til å åpne porene og vaske dem godt, slik at talgkjertlene ikke blir forstoppet. Anonymkode: 8f675...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. januar 2023 #4 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 14.04): Anbefaler også sterkt å kjøpe en god skrubb til ansiktet som du bruker regelmessig. Den kommer til å åpne porene og vaske dem godt, slik at talgkjertlene ikke blir forstoppet. Anonymkode: 8f675...bc4 Vil bare påpeke at "fysisk" skrubb i TS' tilfelle kan gjøre vondt verre. Hun ble heller eksfoliere med BHA (salicylsyre) som løser opp talgpropper i porene og forebygger at det dannes nye🙂 BHA er også betennelsesdempende. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 23. januar 2023 #5 Del Skrevet 23. januar 2023 Tetracyklin på resept fra legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muve Skrevet 23. januar 2023 #6 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg fikk det samme… fikk urenheter som voksen. En vinter/vår jeg hadde enormt tørr hud, bestemte jeg med for å ta ansiktspleie (green peel). I tillegg kjøpte jeg med noen produkter, og overraskende nok ble urenhetene bedre også.., etter det har jeg tatt hudpleie ca 3-4 ganger og bruker kun produktene hun anbefaler der og har fått MYE bedre hud. Veldig deilig… produktene jeg bruker er dr.schrammek og exuviance 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. januar 2023 #7 Del Skrevet 23. januar 2023 Kan det være noe du spiser ofte som gir utslag på huden? Jeg elsker epler, men hvis jeg spiser det, får jeg kuleformede, kviselignende harde små kuler i ansiktet. Særlig i nedre halvdel av ansiktet, rundt munnen, kjevekanten. Så jeg har gitt opp å spise epler. Forleden snek jeg til meg et halvt eple bare, og dagen etter var "kvisene" et faktum. Det er ingenting inni dem, det er jo ikke kviser, de bare kjennes sånn ut når jeg tar på dem. Anbefaler at du tenker over kostholdet ditt, kanskje fører dagbok, og ser om det er noe du spiser som kan gjøre utslag enkelte dager. Får du "utbrudd" med flere kviser en dag, sjekk hva du spiste dagene i forveien i dagboka. Man kan få mye kviser og uren hud av ting man spiser. Sterke krydder og oljer, som er i potetgull f.eks, kan gi utslag hos noen. Min mor tåler ikke citrus, hun får kviselignende utslett i ansiktet og på hendene om hun spiser noe med citrus i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Del Skrevet 23. januar 2023 Takk for svar alle sammen! Anonymkode: 510d3...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Del Skrevet 23. januar 2023 Hormoner. Hadde en runde da jeg sluttet på p-pillen. Så en ny runde i 40-årene. Må bare være ekstremt disiplinert når det kommer til rens og hudpleie. Støtter Roci når det kommer til kjemisk peel. Ellers mild rens, c-vit+fukt om morgenen. Bare litt olje når huden skal hvile. Retinol, og mye fukt generelt. Niacimide for mindre porer. Anonymkode: e4926...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg har kuttet ut melk og potetgull, tåler ost og yogurt i veldig små mengder. Huden min ble renere av dette. Anonymkode: 59641...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå