Gå til innhold

Leser du fortsatt fysiske bøker eller går det stort sett i podkast?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Leser masse fysiske bøker, eller e-bøker på KIndle. Hører også mye på podcast. 

Gjør dette mye mer enn jeg ser på TV/streaming osv.

Anonymkode: ce7bb...c3f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg baby, da er det lettest med lydbok på trilleturer, men til vanlig foretrekker jeg vanlige bøker, da jeg fort blir ukonsentrert når jeg hører lydbok.

Anonymkode: 31e2f...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å lese bøker lengre, så hører lydbok i bilen, på tur med hunden osv. "Avhengig" av podcast på øret for å få sove. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser like mye om ikke mer enn tidligere, men en del på nettbrett. Podcast hører jeg mye på, men det er i stedet for radio og ikke bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbok/podcast går som regel for tregt for meg, så jeg faller ut med mindre jeg gjør noe som krever litt hjerne. Kan høre på sånt når jeg kjører feks. Men jeg liker best å lese selv, enten i fysisk bok eller på kindle. Oppdaga nettopp at jeg kan lese kindle-bøkene mine via mobilen, det gjorde livet enda litt lettere.

Anonymkode: 90169...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fysiske bøker hvis jeg skal lese bøker, klarer ikke lese for mye på nettbrett og tlf, blir veldig sliten i øynene og får mye etterbilder når jeg leser på iPhone/nettbrett.

Anonymkode: 2f429...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sliten av "prating i øra", og er ikke glad i verken podcasts eller lydbøker, liker mye bedre å konsentrere meg med en bok. Hvis jeg går tur vil jeg heller høre på fuglekvitter og skogens ro. Elsker musikk, men elsker også stillhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 17.32):

Leser fysiske bøker hvis jeg skal lese bøker, klarer ikke lese for mye på nettbrett og tlf, blir veldig sliten i øynene og får mye etterbilder når jeg leser på iPhone/nettbrett.

Anonymkode: 2f429...749

Kjøp lesebrett som Kindle el. Da blir man ikke sliten i øynene. 

Anonymkode: ce7bb...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcast og bøker er jo ikke det samme? 

Jeg hører masse på podcast men jeg leser fremdeles mye bøker også. Litt lydbøker og en del fysiske bøker (eller på Kindle da)

Bøkene jeg leser er jo fiksjon men podcastene jeg hører på er enten historie/kunnskap eller folk som skravler/humor. Så for meg er det ganske forskjellig :)

Anonymkode: 51688...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser bare fysiske bøker. Aldri hørt på lydbok eller podcast. Hører lite på musikk også, stort sett bare i bilen. Jeg liker stillheten ved det. 

Anonymkode: 2dfdd...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser også bare fysiske bøker, på nettbrettet. Synet mitt liker så godt bakbelyste bøker, så papirbøker utgår for tiden.

Hører aldri på podcast. Kan ikke høre på lydbøker, for jeg faller bare ut, får ikke med meg innholdet fordi jeg mister fokus når jeg bare skal høre etter noe. 

Hvis tankene vandrer når jeg leser så kan jeg bare flytte blikket tilbake der jeg var før jeg mistet fokus, men det går ikke an med lydbok/podcast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller også utav det når jeg hører på lydbøker, så foretrekker fysisk bok. Podcast har jeg ikke tålmodighet til, jeg vil hoppe over alt som er kjedelig. 

Anonymkode: 911d0...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlige bøker er best for min del, detter helt ut av lydbøker og klarer ikke å fokusere på det som blir sagt. Hører ikke på podkast heller. Syns det er deilig med litt stillhet eller rolig musikk i bakgrunnen når jeg leser. Jeg leser for å få ro i hodet og i kroppen, da orker jeg ikke så mye prat. 

Anonymkode: 11ec5...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste mye bøker som barn. Så dabba det av med alder og tidsklemma med hest og skole, etterhvert de to og jobb, kjærste. Solgte hesten og jobb og gutter tok tiden min. Og venner inni der. 

Ble syk 2017, fargela endel for og roe nøtta mi litt. Etterhvert lasta jeg ned Storytel, da det var en bok jeg hadde fysisk, som jeg den gang ikke fikk til og lese. Så ble et par tre lydbøker i 2019-2020. Så slutta jeg med det. Prøvd podkast, er basicly kun Truecrimepodden jeg liker. Mye pga tale og stemme til Pernille. Og at jeg elsker sånne ting. Syke ting er spennende. 👀 Vanlig pratepodder med flere stk, er bare et satans mas og høre på. Strekker meg til ADHD podden, fordi jeg har den diagnosen sjøl, og at man blir aldri utlært om det. 

Var innom Ark i 2021, kom over en bok på kampanje, "Forventning" heter den. Litt kav med konsentrasjon, det å visualisere og sånn, og kjenne at det var gøy og lese, få noe utav det. Men fikk til alt og har lest flere bøker siden juni 2021, da jeg kjøpte den boka på Ark. Lest 5 av bøkene Syv Søstre blant annet. 

Men heller lydbok, som faktisk har eksistert i mange år. Hørte på lydbok som barn på CD spiller for og få sove. Knerten og Lillebror gikk mye igjen 🤭❤️ 

Men E-bøker synes jeg er teit. Er skjerm overalt til alt. Når brettspill er digitalt. For meg er lesing en avkobling av mobil og TV. Ikke har jeg nettbrett engang. Hadde jeg hatt, så hadde det ikke falt meg inn og lese bøker på den. For meg er det en sabla uting det å bruke en skjerm for og  omtrentlig alt man skal. 

Heia fysiske bøker, brett og kortspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bøker på kindle, og hører på lydbøker. Leser aldri papirbøker lengre, og hører sjelden på podcast. 

Anonymkode: 137f9...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser bøker. Hører sjeldent opp podcast, men gjør det om det handler om historie feks, for å lære lengre linjer. Orker ikke sånne liksom morsomme podcaster - synes det blir veldig krampaktig. Ler gjør jeg med venner, sjelden når jeg ser på tv eller hører på radio 😛

Anonymkode: 6e9dd...d03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (På 7.2.2023 den 2.29):

Leste mye bøker som barn. Så dabba det av med alder og tidsklemma med hest og skole, etterhvert de to og jobb, kjærste. Solgte hesten og jobb og gutter tok tiden min. Og venner inni der. 

Ble syk 2017, fargela endel for og roe nøtta mi litt. Etterhvert lasta jeg ned Storytel, da det var en bok jeg hadde fysisk, som jeg den gang ikke fikk til og lese. Så ble et par tre lydbøker i 2019-2020. Så slutta jeg med det. Prøvd podkast, er basicly kun Truecrimepodden jeg liker. Mye pga tale og stemme til Pernille. Og at jeg elsker sånne ting. Syke ting er spennende. 👀 Vanlig pratepodder med flere stk, er bare et satans mas og høre på. Strekker meg til ADHD podden, fordi jeg har den diagnosen sjøl, og at man blir aldri utlært om det. 

Var innom Ark i 2021, kom over en bok på kampanje, "Forventning" heter den. Litt kav med konsentrasjon, det å visualisere og sånn, og kjenne at det var gøy og lese, få noe utav det. Men fikk til alt og har lest flere bøker siden juni 2021, da jeg kjøpte den boka på Ark. Lest 5 av bøkene Syv Søstre blant annet. 

Men heller lydbok, som faktisk har eksistert i mange år. Hørte på lydbok som barn på CD spiller for og få sove. Knerten og Lillebror gikk mye igjen 🤭❤️ 

Men E-bøker synes jeg er teit. Er skjerm overalt til alt. Når brettspill er digitalt. For meg er lesing en avkobling av mobil og TV. Ikke har jeg nettbrett engang. Hadde jeg hatt, så hadde det ikke falt meg inn og lese bøker på den. For meg er det en sabla uting det å bruke en skjerm for og  omtrentlig alt man skal. 

Heia fysiske bøker, brett og kortspill! 

Du trenger ikke nettbrett, det beste er å bruke et lesebrett ;) Som er det samme mer eller mindre som en papirbok. Eneste forskjellen er at blekket flytter på seg i stedet for å stå i ro. 

Hva i alle dager er problemet med å lese en ting på et lesebrett, kontra et papirark....? 

Anonymkode: 137f9...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...