Gå til innhold

Leser du fortsatt fysiske bøker eller går det stort sett i podkast?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Akkurat nå går det nesten bare i lydbok, men noen fysiske bøker også. Pod er lagt på hylla for en stund, finner ingen jeg liker godt lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysiske bøker. Sitte og visualisere mens jeg leser. Klarer ikke og konsentrere meg med lydbok. Da må jeg såfall sitte i ro uten noe andre ting. Da leser jeg heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått såpass plager med synet at jeg lett blir sliten. Dermed er skjønnlitterære bøker stort sett materiale for langhelger og ferier. Har ikke igjen kapasitet etter jobbdag på skjerm. Lydbøker derimot; det hører jeg mye på. Det er særlig deilig når jeg kjører bil, eller når jeg gjør husarbeid.
Podcast hører jeg ikke så mye på. Da er det noe jobbrelatert i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Nei Jeg hater bøker og klarer ikke leve meg inn i dem.
Den eneste type tekst jeg leser er sakprosa, nyheter, Wikipedia, manualer osv.
Du kan vel si at jeg er en veldig "sensorisk" fyr. Jeg trenger audiovisuell format for å bli underholdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bare fysiske bøker. Har forsøkt annet, men gir meg ikke samme følelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mye. Både papirbøker og e-bøker. Sakprosa og skjønnlitteratur. Leser nesten alt mulig.

Lettere litteratur (som f.eks. krim og annen underholdningslitteratur) er greit å høre på lydbok. Altså bøker hvor det er historien som er viktig, og ikke språket. God litteratur synes jeg ikke fungerer som lydbok, for da vil jeg gjerne lese setningene flere ganger for å virkelig få med meg innholdet. 

Podcaster synes jeg er ganske meningsløse. Noen radioprogram er OK (liker bl.a. Ekko på Nrk), men synes det er overveldende mye av elendig kvalitet der ute. 

Anonymkode: af0f3...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leser ikke bøker da jeg får hodepine innen 30 minutter (ja har briller med rett styrke)

hører lydbøker men speedet opp hurtighet eller klikker jeg av treghet. hører noe podkast, men ikke masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fysiske bøker daglig, lydbøker mens jeg går tur eller husarbeid og lignende. Lydbok blir av og til byttet ut med en podcast dersom det er en episode jeg er interessert i å høre på eller trenger noe «mindless» på øret :) Aldri likt e-bøker på mobilskjerm, men kunne tenkt meg et lesebrett av noe slag etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Rødstrupa skrev (På 20.1.2023 den 15.03):

Jeg leser fortsatt fysiske bøker men i mye mindre grad enn tidligere. Merker at det er ‘’lettvint’’ å  bare høre på en spennende/interessant podkast mm. Hva med deg?

Kun fysiske bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker fysiske bøker og enkelte podcaster (blir fort kresen på stemmen😅). Liker mye bedre å lese fysiske bøker enn lydbok/e-bøker; er noe ned følelsen av å ha boken i hendene, lukten og det å lese i mitt eget tempo. Samt tilfredsstillende å se hvor mye man har lest 🙊 Lydbok/e-bøker blir overhodet ikke det samme.

Anonymkode: 977e4...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E-bøker. Ikke begeistret for podcast, det går for sakte.

Anonymkode: 1479a...c26

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

E-bøker. Ikke begeistret for podcast, det går for sakte.

Anonymkode: 1479a...c26

Enig. 

Anonymkode: 1188e...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker fysiske bøker. Det er noe med det å lese fysiske bøker jeg liker godt, men jeg leser også bøker på nettbrett av og til. Veldig greit med bøker på nettbrett når man er på tur, men jeg kjøper også gjerne en bok på flyplassen når jeg er på tur :)Lydbøker kan være bra om den som leser gjør det på en måte jeg liker eller så blir jeg bare irritert av det. 

Podcasts har jeg hørt lite på egentlig. Jeg har hatt planer om å høre mer på det, men vet ikke om det er helt min greie egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på podcast nesten hver dag til og fra jobb. Leser ebok på sengen hver kveld, men omtrent aldri lengre leser jeg fysiske bøker dessverre. Lesebrett er så mye mer praktisk på sengen

Anonymkode: bed0e...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på lydbøker i flere timer hver dag. Klarer ikke konsentrere meg når jeg leser i papirformat pga. tinnitus. 

Anonymkode: 07a1f...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 20.1.2023 den 15.06):

Jeg leser fortsatt bøker men i mye mindre grad enn tidligere. Merker at det er ‘’lettvint’’ å  bare høre på en spennende/interessant podkast mm. Hva med deg?

Jeg leser fysiske bøker, men kjøper ikke ukritisk. I stor grad låner jeg fra biblioteket eller kjøper hvis det er noe jeg er veldig interessert i. Sist kjøpte jeg meg boka til prins Harry og før det Abida Rajas bok. 

Podcast har jeg hørt på noen få ganger bare. Det er på en måte ikke min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker podcasts hver dag på gåturen min, men alltid aktualitets podcaster. 

Hjemme/ på senga leser jeg fysiske bøker

Anonymkode: 0d147...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...