Gå til innhold

Leser du fortsatt fysiske bøker eller går det stort sett i podkast?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Jeg leser fortsatt fysiske bøker men i mye mindre grad enn tidligere. Merker at det er ‘’lettvint’’ å  bare høre på en spennende/interessant podkast mm. Hva med deg?

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører aldri på Podkast. Jeg leser omtrent like mange bøker som før, det vil si i gjennomsnitt en bok i uka. Men jeg leser mye mer E-bøker enn fysiske bøker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser fortsatt bøker men i mye mindre grad enn tidligere. Merker at det er ‘’lettvint’’ å  bare høre på en spennende/interessant podkast mm. Hva med deg?

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å fokusere på noe annet når jeg hører på lydbøker, da går jeg plutselig glipp av mye 😅 så her går det i vanlige bøker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører på lydbøker om jeg har muligheten, pga synet mitt gir meg hodepine av for mye lesing.

lese det gjør jeg bare i korte puljer av gangen. må ærlig innrømme at det blir mye mindre lesing en før i tiden pga dette. savner bøker

Endret av Ænema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (7 minutter siden):

Jeg hører aldri på Podkast. Jeg leser omtrent like mange bøker som før, det vil si i gjennomsnitt en bok i uka. Men jeg leser mye mer E-bøker enn fysiske bøker. 

Oy, det var mye pr uke, men flott med så mye ‘’åndelig spis’’da😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører ikke på podcast eller lydbok. Har forsøkt lydbok,men er "kresen" på stemmen som leser så det ble mer irritasjon enn glede😅

Leser bøker da, låner stort sett på biblioteket 😊

Anonymkode: 357df...a2e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hovedsaklig etter forfatter, ikke format. For å si det sånn. Kvalitet på det som blir sagt er det som er viktig. Er ikke vits høre på en underholdende podcast om den er veldig ensidig eller uten dybde. Da leser jeg heller mer faglige bøker med bedre analytiske utgreiinger.

Podcast bruker jeg hovedsaklig når jeg er ute på tur. Ellers går det mye i bøker. Skal sies at jeg ofte velger kjøpe og laste ned bøker til telefonen min, da, så de er mer digitale enn fysiske sådan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Jeg leser fysiske bøker. Det er noe eget med å holde i en bok, og ikke ha andre mellomledd mellom meg og forfatter. Låner på biblioteket, men kjøper også en sjelden gang. På reise har jeg med lesebrett, det er mer praktisk.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fremdeles fysiske bøker, men færre. På den andre siden lytter jeg vesentlig mer til lydbøker mens jeg sysler med ting som krever såpass lite oppmerksomhet at lydboka kan få oppmerksomheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fysiske bøker. Er kronisk syk, og det å lese bok er omtrent den eneste aktiviteten jeg klarer. Det blir som regel 7-10 bøker i uka. Er "storkunde" på biblioteket, da bokhyllene mine er fulle, og jeg kan selvfølgelig ikke bruke 15 000 kroner i måneden på bøker.

Podcast hører jeg aldri på. På reise går det i e-bøker fra BookBites, en sjelden gang lydbøker. Jeg blir fort irritert av lydbøker da jeg synes det går treigt, noen har irriterende stemme, eller jeg henger meg opp i feil uttale.

Anonymkode: 83718...494

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser fysiske bøker. Hvor mye jeg leser kommer an på hvordan livet ser ut ellers, i fjor ble det for eksempel lite, for da hadde jeg lite tid og overskudd. Har aldri fått til hverken podkast eller lydbok. Hjernen min begynner bare å tulle seg inn i lange tankerekker som handler om helt andre ting, som hva jeg skal gjøre på jobb i løpet av uka, og hva jeg skal ha til middag. Har alltid foretrukket å ta inn ny kunnskap og informasjon ved å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Hører på podcast mens jeg gjør andre ting.

Ellers leser jeg fysisk bok. Synes ikke noe om lydbøker, fordi jeg synes jeg går glipp av mye om jeg hører på det.

Anonymkode: d999d...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo stor forskjell på podcast og å lese bok da... Jeg gjør begge deler, en podcast er jo ingen bok. Men jeg leser nesten bare e-bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Leser fremdeles fysiske bøker, men færre. På den andre siden lytter jeg vesentlig mer til lydbøker mens jeg sysler med ting som krever såpass lite oppmerksomhet at lydboka kan få oppmerksomheten.

Som om jeg skulle skrevet det selv.
Jeg har en drøy halvtime hver vei til jobb, og lytter ganske ofte til lydbøker den forbindelse. Jeg må bare skru opp lesehastigheten til 1,25, for de fleste opplesere er så ulidelig trege. 🦥

Dessverre har innkjøpsvanene mine ikke endret seg, så jeg har flere og flere fysiske papirbøker på vent. :lur: 

Endret av Ullvott
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hører ikke på podcast eller lydbok. Har forsøkt lydbok,men er "kresen" på stemmen som leser så det ble mer irritasjon enn glede😅

Leser bøker da, låner stort sett på biblioteket 😊

Anonymkode: 357df...a2e

Jeg har også forsøkt, og gitt opp, lydbøker. Det kan være stemmen som ikke er bra, men også at det jeg hører kan få tankene til å gli, og vipps, så har jeg mistet tråden. Skjer det mens jeg selv leser, så er det jo bare å lese videre dit jeg har kommet når jeg er ferdig med tanken som var på vidvanke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du bok vs lydbok? Podcast blir jo litt på siden. Jeg har så langt alltid sverget til fysiske bøker, men har begynt å lytte litt på lydbøker i takt med at synet blir dårligere. Og nylig leste jeg min første bok på skjerm, det gikk overraskende greit. Foretrekker likevel å ha en god bok i hånda, men skriften kan ikke være mikroskopisk. 

Anonymkode: f0b65...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...