Gå til innhold

Ingen folk med vett i hodet kan finne på å tro på karma!

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at man kan tro på karma. Det er altfor mange som har gjort dårlige ting og ingenting har skjedd med dem.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (16 minutter siden):

Karma straffer deg ikke i dette liv, men i det neste.

Det neste liv? Er ikke du kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma kan skje i dette livet eller i det neste.

Anonymkode: ed3b8...55a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (6 timer siden):

Paulus brev til galaterne kapittel 6 vers 7 - 10: "Far ikke vill! Gud lar seg ikke spotte. Det et menneske sår, skal det også høste.  Den som sår i sitt eget kjøtt, høster fordervelse av kjøttet; men den som sår i Ånden, høster evig liv av Ånden. La oss ikke bli trette mens vi gjør det gode. Når tiden er inne, skal vi høste, bare vi ikke gir opp. Så la oss gjøre godt mot alle så lenge det er tid, og mest mot dem som er vår familie i troen."

Bibelselskapet | Nettbibelen 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (2 timer siden):

Paulus brev til galaterne kapittel 6 vers 7 - 10: "Far ikke vill! Gud lar seg ikke spotte. Det et menneske sår, skal det også høste.  Den som sår i sitt eget kjøtt, høster fordervelse av kjøttet; men den som sår i Ånden, høster evig liv av Ånden. La oss ikke bli trette mens vi gjør det gode. Når tiden er inne, skal vi høste, bare vi ikke gir opp. Så la oss gjøre godt mot alle så lenge det er tid, og mest mot dem som er vår familie i troen."

Bibelselskapet | Nettbibelen 

Takk, det var fint å lese ❤️ 

Anonymkode: 0b00f...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (9 timer siden):

Einig i dette. Vi får attende det vi sår, enten det er vondt eller godt. 

Anonymkode: 0b00f...23e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud vet at hevnen er en rett som best serveres kald: I neste liv når man har glemt hva man har gjort, og tror at "Verden bare er slik" eller at "man har uflaks".  Det finnes ingen mere hevngjerrig enn Vår Herre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes alt for mange drittsekker i verden, men som aldri får som fortjent. 

at alle "slemmingene" får som fortjent er vel bare som skjer i TV-serier og på film.  

Anonymkode: 9cde8...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Karma kan skje i dette livet eller i det neste. Anonymkode: ed3b8...55a

Eller i ett av DE neste livene som ligger på vent. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gir karma mening i form av at du tiltrekker deg det du sender ut av energi, så hvis du sender ut dritt er det det du tiltrekker deg. Det gjelder alt fra tanker til ord og handlinger. For meg gir det ikke mening at det sitter en Gud og straffer de som gjør noe dårlig mot andre, fordi jeg tror at vi alle har valgt å være den vi er i dette livet og at sjelen får ulike erfaringer i ulike liv (så f.eks i ett liv kan sjelen være i et menneske som er snill og god og i et annet liv kan sjelen være i et fælt menneske), men de livene skjer ikke lineært slik vi tenker fordi alt skjer samtidig. 

Anonymkode: 46b4a...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på karma i den forstand at vi skal leve andre liv etter dette, men jeg syns det er fint å leve etter. Vær grei med andre og gjør gode ting, så øker kanskje sannsynligheten for at gode ting skjer med deg fordi folk rundt merker at du ikke er et rævhøl.

Anonymkode: 3283f...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (16 timer siden):

Jo da.

Bare beskriver hvordan det fungerer.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For meg gir karma mening i form av at du tiltrekker deg det du sender ut av energi, så hvis du sender ut dritt er det det du tiltrekker deg. Det gjelder alt fra tanker til ord og handlinger. For meg gir det ikke mening at det sitter en Gud og straffer de som gjør noe dårlig mot andre, fordi jeg tror at vi alle har valgt å være den vi er i dette livet og at sjelen får ulike erfaringer i ulike liv (så f.eks i ett liv kan sjelen være i et menneske som er snill og god og i et annet liv kan sjelen være i et fælt menneske), men de livene skjer ikke lineært slik vi tenker fordi alt skjer samtidig. 

Anonymkode: 46b4a...603

Jeg har en annen erfaring. Jeg er blid og ønsker alle godt. Jobber med mennesker og opplever av og til noen ufine mennesker. 

Som regel så er jeg blid tilbake, men i hodet mitt satser jeg på at karma vil slå tilbake på dem. Det trenger ikke å skje med en gang, det kan ta måneder eller år, men før eller siden tar karma de igjen. Da slipper jeg unna og fortsetter med livet mitt blid og fornøyd. 

Dvs det eneste jeg er misfornøyd med er at jeg skulle ønske jeg hadde mere midler til å hjelpe de som har lite fra før. Men jeg jobber med saken. 

Anonymkode: ef6e2...fd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Entern skrev (21 timer siden):

Hvis man tror på flere liv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 1/20/2023 at 2:05 PM, Sommer2464 said:

Jeg skjønner ikke at man kan tro på karma. Det er altfor mange som har gjort dårlige ting og ingenting har skjedd med dem.

Det trenger ikke å skje dette livet. Karma er ingen straff. 

Karma er misforstått. Karma er konsekvenser av tidligere handlinger og kan være både positivt og negativt.

Anonymkode: 44f53...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske at karma gir uante belønninger som en ofte ikke tenker på før det er jobbet gjennom

Anonymkode: 44f53...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 20.1.2023 den 14.07):

Det fins ikke noe bevis på et liv etter døden begynn å lev i virkeligheten du.

Anonymkode: 1179f...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...