Gå til innhold

Innsett på lørdag, kranglet i dag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg er så sprø så er det jo rart at han har bedt om unnskyldning for å ha vært en idiot da? Mannen min er altså uenig med deg, og vi har snakket om at begges følelser er viktige, ikke bare han sine.

Anonymkode: 26b85...944

Hva sa han unnskyld for sånn spesifikt? At han hadde følelser? Det skal man aldri trenge å si unnskyld for! Eller sa han kanskje unnskyld for reaksjonen sin og at han sa at han skulle bo på hotell? For det skjønner jeg er en veldig sterk reaksjon selv om du var den som overreagerte først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polyester skrev (3 timer siden):

Hva sa han unnskyld for sånn spesifikt? At han hadde følelser? Det skal man aldri trenge å si unnskyld for! Eller sa han kanskje unnskyld for reaksjonen sin og at han sa at han skulle bo på hotell? For det skjønner jeg er en veldig sterk reaksjon selv om du var den som overreagerte først.

Han sa unnskyld for å ha overreagert veldig ved å bli så sint og ikke kommunisere rasjonelt. Og det kom på hans eget initiativ, jeg presset det ikke frem. Se innlegg #49 og #59.

Han sa at han ser hvor mye jeg gjør for han når han har en kjip periode og at han skjønner at jeg ønsker noe av det samme tilbake når jeg synes ting er krevende. Noe sånt, dette begynner å bli en stund siden. Jeg er ikke langsint og husker aldri detaljer.

Vi har det mye bedre nå etter at jeg har begynt å stille krav og ikke utslette meg selv. Om det gjør meg sprø ifølge enkelte her så går det helt fint for meg. Mannen har det bedre med seg selv også, sånt merkes. Vi har en plan for neste innsett, der vi begge skal ta hensyn til hverandre. 😱!!!!!

😉

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kunne du ha byttet ut ordet innsett, med noe annet.  For meg ble det en gjettelek igjennom hele teksten.

Men jeg antar det er barn. Ser, er du så lite empatiak med din mann. Han må da få lov å puste slik han puster som syk uten å bli beskyldt for å være negativ.  Hadde jeg vært han, ville jeg revurdert fremtid med deg iallefall 

Anonymkode: d08c1...d39

Hva skulle det vært byttet med da? Jeg vet ikke om noe annet som heter innsett, eller et bedre utrykk. Og jeg har ingen erfaring med prøverør

Anonymkode: 0bed3...5ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for støtten! 🥰

Jeg klarte ikke ta de verste innleggene seriøst, for som du sier så skal jo ikke ting gå én vei 100% av tiden i et parforhold.

Jeg vet også at jeg setter mine egne behov etter mannens og at jeg må jobbe med dette for at han skal få noe mer respekt for meg. Og hittil har det gått veldig fint. Jeg har krevd mer plass og jeg har satt han mer på plass. Han var enig i at han behandlet meg dritt den kvelden og han vet veldig godt hva jeg gjør for han ellers. Så han skulle skjerpe seg til neste innsett, da jeg selvfølgelig fortjener støtte når jeg støtter han 99% av tiden utenom innsett. Kjærlighetsspråket mitt er tjenester, inkludert å ikke være en byrde for partneren min. Men det kan være selvutslettende i mange tilfeller, og det må jeg unngå. Jeg er også viktig.

Og jeg er glad for at jeg opprettet tråden fordi jeg ble sikrere i min sak, da de mest angripende innleggene fikk meg til å forstå at dersom det er så viktig at mannen skal få ha sine følelser og vise dem så er det jo like viktig for meg å ha mine følelser og vise dem.

Man er to i et forhold, selv om mange her mener at det bare er en som skal ha eneretten til å føle og utøve sine følelser. Det er kanskje riktig måte å leve på for dem, men et sånt forhold vil ikke jeg ha, så derfor endrer jeg dynamikken vi har hatt i forholdet jeg er i. Mannen behandler meg mye bedre og virker mer tilfreds selv også nå som han har skiftet litt vekk fra det negative fokuset han hadde på ting/livet. Vi ler masse og har det fint.

Vi skal ha nytt forsøk til sommeren og vi har en plan for hvordan vi skal kommunisere det kommende innsettet. :) Vi har det bedre generelt og mannen har hatt overskudd til å ta opp hobbyen sin igjen, kommer hjem blid og fornøyd og snakkesalig. Win Win.

Veldig bra at dere nå snakker sammen, og at dere får til en endring!👏

Lykke til med nytt innsett❤️

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva skulle det vært byttet med da? Jeg vet ikke om noe annet som heter innsett, eller et bedre utrykk. Og jeg har ingen erfaring med prøverør

Anonymkode: 0bed3...5ca

Det er bare innsett som er innsett, regner med at vedkommende ikke har peiling😆🙈

Anonymkode: 4bc7c...6a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Veldig bra at dere nå snakker sammen, og at dere får til en endring!👏

Lykke til med nytt innsett❤️

Det er bare innsett som er innsett, regner med at vedkommende ikke har peiling😆🙈

Anonymkode: 4bc7c...6a0

Tusen takk fine du! 🥰

Hehe, veldig merkelig å klage på at jeg bruker et helt vanlig uttrykk under "prøver"-forumet. Blir som om jeg skal gå inn i "bil"-forumet og klage på at folk bruker ordet katalysator i en tråd om bilmekking fordi jeg ikke vet hva det er. Folk er så rare. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip tråd. «Stakkars mann» skriker de, når det er du som alene tar all byrden ved å forsøke sette deres felles barn til verden. Mannen ønsker å bli far, men likevel er det «stakkars mann» når du kommer med et helt enkelt krav/ønske i forbindelse med IVF-prosessen. Du gjør alt på hjemmebane i tillegg til å stå i sprøyter og konsultasjoner alene, likevel er det mannen din det er synd på som ille får lov til å blåse ut sin frustrasjon til seg i noen få dager. Fantastiske holdninger👏🏻

Når det er sagt synes jeg mannen din høres lite behjelpelig og lite omsorgsfull ut, og det virker ikke som dere har verdens beste forhold. Håper det ordner seg for dere!

Anonymkode: ecd79...4de

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...