AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Del Skrevet 19. januar 2023 Noen som ve tom det blir bedre da? Enten bare vaske med balsam eller droppe både balsam og shampo? Og ja jeg har prøvd å lure det mange ganger Anonymkode: 8d9ae...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Del Skrevet 19. januar 2023 *kure det Og vasker det kun 1 gang i uken allikevel er det knusktørt og brusete helt frem til dag 5-6 Anonymkode: 8d9ae...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 19. januar 2023 #3 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg kunne ikke tenkt meg å 'vaske' håret med kun vann. Jeg må bruke shampoo for at det skal bli rent. Bruker innimellom hårgele eller spray,og får ikke dette ut av hæret uten shampoo. Jeg pleier å vaske med shampoo, hørke det litt. Så har jeg i hår olje og/eller hårkrem for å fukte håret. Det vlir tørt hvis ikke jeg har noe i. Noen ganger bruker jeg balsam etter vask,men ikke hver gang fordi jeg bruker hårolje/krem etter vask. Bruker hårkur etter vask ca.2 ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Del Skrevet 19. januar 2023 Du kan bruke en mild shampo, uten SLS. Hodebunnen trenger å renses. Du kan prøve å begrense shampoen til hodebunnen, og ikke dra den ut i lengdene av håret. Også viktig å bruke balsam med mye fukt. Hårkur kan hjelpe. Du kan også bruke leave-in-balsam for ekstra fukt. Og du kan sjekke om de produktene du bruker har mye protein i seg - for mye protein kan gjøre håret knusktørt. (google om du er usikker på hva du skal se etter på ingredienslisten). Anonymkode: b44a1...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg har veldig tykt og langt hår som også naturlig har fall, så jeg har ganske krusete hår som lett blir tørt dersom jeg ikke behandler det riktig. Disse er game changere for meg, men uansett hva du prøver deg på så må du nok gi det en måned eller to for å merke særlig varig forskjell - Lett oppvarmet olivenolje i endene 20+ min før hårvask - Shampoo, balsam og generelt hårprodukter uten silikoner og sulfater - Leave-in i endene etter hver eneste hårvask - Jeg har god erfaring med å gre håret når det er vått (etter leave-in). Grer veldig forsiktig i våt tilstand og unngår å gre håret når det er tørt og nyvasket - Hårolje i endene som lett styling til hverdags - Skyller håret med utvannet eplecidereddik annenhver uke for glans og følelsen av "renhet" (sulfatfri shampoo er ikke like uttørkede for håret som shampoo med sulfat, men renser samtidig heller ikke hodebunnen like godt synes jeg) Ellers prøver jeg å bruke hårkur hver 7.-14. dag, men synes helt ærlig at disse andre tingene jeg gjør har mer for seg Anonymkode: 52d25...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. januar 2023 #6 Del Skrevet 19. januar 2023 Google curly girl method. Det finnes også en gruppe på Facebook, curly girl Norge. Har du krusete hår så har du krøller 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. januar 2023 #7 Del Skrevet 20. januar 2023 Da bør du prøve curly girl method Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har veldig tykt og langt hår som også naturlig har fall, så jeg har ganske krusete hår som lett blir tørt dersom jeg ikke behandler det riktig. Disse er game changere for meg, men uansett hva du prøver deg på så må du nok gi det en måned eller to for å merke særlig varig forskjell - Lett oppvarmet olivenolje i endene 20+ min før hårvask - Shampoo, balsam og generelt hårprodukter uten silikoner og sulfater - Leave-in i endene etter hver eneste hårvask - Jeg har god erfaring med å gre håret når det er vått (etter leave-in). Grer veldig forsiktig i våt tilstand og unngår å gre håret når det er tørt og nyvasket - Hårolje i endene som lett styling til hverdags - Skyller håret med utvannet eplecidereddik annenhver uke for glans og følelsen av "renhet" (sulfatfri shampoo er ikke like uttørkede for håret som shampoo med sulfat, men renser samtidig heller ikke hodebunnen like godt synes jeg) Ellers prøver jeg å bruke hårkur hver 7.-14. dag, men synes helt ærlig at disse andre tingene jeg gjør har mer for seg Anonymkode: 52d25...9e8 Tar du veldig mye leave in i? Jeg har så tykt hår at om det skal hjelpe så må jeg ta nesten en hel hånd full Anonymkode: 8d9ae...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Del Skrevet 20. januar 2023 AprilLudgate skrev (4 timer siden): Da bør du prøve curly girl method Men den metoden består jo bare av å droppe shampo og kun vaske med balsam så skjønner ikke hva som er så spesielt med den.. Anonymkode: 8d9ae...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 14.08): Noen som ve tom det blir bedre da? Enten bare vaske med balsam eller droppe både balsam og shampo? Og ja jeg har prøvd å lure det mange ganger Anonymkode: 8d9ae...35a Dropp hårblekingen og permanenten. Anonymkode: 3975a...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. januar 2023 #11 Del Skrevet 20. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men den metoden består jo bare av å droppe shampo og kun vaske med balsam så skjønner ikke hva som er så spesielt med den.. Anonymkode: 8d9ae...35a Nei? Den består vel også blant annet av hårolje i diverse steg? No poo er å droppe shampo helt. Men curly girl kan vel inneholde shampo og - men man må tilpasse det til krusete hår. Den er ikke så spesiell, men det er mer enn å bare droppe shampo. Tørking av hår med diffuser er og et viktig poeng. Endret 20. januar 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg har tykt hår med masse krøller og hadde før tørt hår, men det er blitt veldig fint etter jeg byttet til merket Ogx "apple cider vinegar". Bruker ikke engang hårkur. Klipper det annenhvert år og that's it. Bruker ikke hårføner eller rettetang utenom helt spesielle anledninger. Anonymkode: 076ae...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Del Skrevet 23. januar 2023 AprilLudgate skrev (På 20.1.2023 den 22.13): Nei? Den består vel også blant annet av hårolje i diverse steg? No poo er å droppe shampo helt. Men curly girl kan vel inneholde shampo og - men man må tilpasse det til krusete hår. Den er ikke så spesiell, men det er mer enn å bare droppe shampo. Tørking av hår med diffuser er og et viktig poeng. Nei. Curly girl-metoden innebærer verken olje eller diffuser. Det er å kutte ut sulfater, silikoner, og parabener, og å ikke børste håret når det er tørt. Det er det. Å bruke oljer, gel, mousse, leave in, kurer, diffusere, osv, er ikke en del av metoden i seg selv, men noe veldig mange med krøller/bølger gjør. Anonymkode: b44a1...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 19.59): Men den metoden består jo bare av å droppe shampo og kun vaske med balsam så skjønner ikke hva som er så spesielt med den.. Anonymkode: 8d9ae...35a Nei, man trenger ikke droppe shampo og vaske kun med balsam. Man kutter ut shampo med sulfater, man kan helt fint bruke shampo UTEN sulfater. Det "spesielle" med det er at sulfater kan virke veldig uttørkende på håret, noe krøller/bølger er ekstra utsatt for. Da blir det ekstra krusete. Det er også å kutte ut silikoner og uttørkende alkoholder, igjen fordi silikoner på sikt kan bygge seg opp så fukt ikke kan trenge inn i håret, og alkoholene da altså tørker det ut enda mer. Å unngå at håret blir helt uttørket, bidrar til mindre krus. Anonymkode: b44a1...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Del Skrevet 23. januar 2023 Bruk shampo/balsam med fuktighet. Les om curly girl. Du trenger kanskje ikke gjøre alt, men det hjelper deg å forstå hva håret ditt trenger. Anonymkode: 050ea...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. januar 2023 #16 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei. Curly girl-metoden innebærer verken olje eller diffuser. Det er å kutte ut sulfater, silikoner, og parabener, og å ikke børste håret når det er tørt. Det er det. Å bruke oljer, gel, mousse, leave in, kurer, diffusere, osv, er ikke en del av metoden i seg selv, men noe veldig mange med krøller/bølger gjør. Anonymkode: b44a1...83f Samma det? Jeg mente i all generellhet: bokstavelig talt metoden OG andre metoder personer med fall, bølger og krøller bruker Ingen grunn til å gjøre det voldsomt komplisert. Følg de metodene, se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg får veldig tørt hår om jeg ikke bruker balsam, og helst hårolje. For meg er det veldig logisk tilføre fuktighet til tørt hår, like logisk som å bruke fuktighetskrem på tørr hud. Anonymkode: 3c8bc...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blosy Skrevet 23. januar 2023 #18 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 14.08): Noen som ve tom det blir bedre da? Enten bare vaske med balsam eller droppe både balsam og shampo? Og ja jeg har prøvd å lure det mange ganger Anonymkode: 8d9ae...35a Jeg har akkurat samme problem. Men det er blitt mye bedre etter at jeg vasket håret 2 ganger i uka i stede for 1 gang, og kurer det hver gang jeg dusjer. Bruker sjampo 2 ganger, tørker lett med håndkle, kurer og lar det virke i 10-20 min, tørker så håret lett og har i balsam.Etter dusjen tørker jeg håret lett med håndkle og har i hårolje og leave-in kur. Børster aldri vått hår, har en kam med store tenner med godt mellomrom som jeg går over med for å fordele kuren i dusjen, og for å gre det etter jeg er ferdig med å tørke og tilføre fukt. Også har jeg alltid i litt hårolje i tuppene før og etter jeg sover. Og bruker ALTID varmebeskyttende produkter når jeg retter håret. Jeg kjøper også hårprodukter kun hos frisør og spør etter ting som passet mitt hår. Endret 23. januar 2023 av Blosy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 23. januar 2023 #19 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 19.59): Men den metoden består jo bare av å droppe shampo og kun vaske med balsam så skjønner ikke hva som er så spesielt med den.. Anonymkode: 8d9ae...35a Man bruker en spesial balsam,som renser som en ahampo. Det er ikke det samme som å vaske håret med en vanlig balsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 14.08): Noen som ve tom det blir bedre da? Enten bare vaske med balsam eller droppe både balsam og shampo? Og ja jeg har prøvd å lure det mange ganger Anonymkode: 8d9ae...35a Jeg har veldig tørt hår og har brukt coconut virgin oil i håret. Da ble det helt glatt, faktisk. Det funka fjell her, men vet det ikke er så bra for alle hårtyper. Leser både bra og dårlig om det på nett. Anonymkode: 5d2e6...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå