Gå til innhold

Eucerin Aquaphor Soothing Skin Balm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke den i ansiktet hver dag?

Eller er det ikke bra å gå ut i sola med den?

Liker den veldig godt på ansiktet faktisk. 

Men gir den fuktighet?

Anonymkode: d6d4f...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den gir ikke fukt, men den "låser" inne fukt i huden (den er det som kalles okklusiv), så den hjelper vanligvis på fuktnivået på den måten og kan være kjempegod å ha på vinteren. Mange som bruker denne til "slugging".

Den er jo veldig tykk/seig og hvis du skal ut i sola så må du jo bruke solkrem. Så kanskje det kan være greit å ha den kun på natten eller evt vente til den har satt seg helt, så solkrem over. Men jeg er usikker på om solkremen da vil kunne miste effektivitet pga at den ikke får dannet det laget på huden som den trenger for å gi den beskyttelsen som det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med tiden hvis jeg kun bruker den, så vil jeg få rynker for den gir ikke fukt? 

Har tørrhud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så med tiden hvis jeg kun bruker den, så vil jeg få rynker for den gir ikke fukt? 

Har tørrhud. 

Du kan jo gjerne bruke den over et fuktgivende serum, eller en essens. Da får du fukt fra essensen/serumet, og låser fukten inn med den du allerede har. Fint å bruke på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er jo som vaselin.  Jeg sliter med å smøre hele ansiktet med den.  Superklissete.  Men smører noen ganger under øyene eller på tørre flekker i ansiktet samt på leppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...