AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #21 Del Skrevet 19. januar 2023 Det hadde vært dealbreaker for meg. Om du får deg et dyr, og velger en rase som trenger mye trim, og neglisjerer den, det er ikke greit. Hvordan vil han være med barna sine? Er det okei å neglisjere dem også? Anonymkode: 2eb58...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. januar 2023 #22 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) Nå har jeg ikke lest gjennom tråden, men du visste vel dette før dere ble ordentlig sammen? Ingen empatiske mennesker behandler dyr på den måten. Tenk om dere skal ha barn en dag. Lurer litt på om dette er trolling. En husky trenger to timer ute om dagen. Jeg kan ikke se for meg verre mennesker enn folk som behandler husdyr dårlig. Er på nivå med barnemishandling. Rart hvordan sånne menn kan ha dame mens det er en haug av incels der ute. Endret 19. januar 2023 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #23 Del Skrevet 19. november 2024 Trasig! Her hvor jeg bor, er det en hundeeier som skaffet seg en stor polarhundmix valp. Den får sjeeelden lengre turer, og må alltid gå/skritte. Uregelmessig lufting. Én valpeeier nektet å selge hunden til vedkommende da hen ikke greide å komme opp med et bilde av forrige hund i skogen. I tillegg var det et ønske om et visst utseende på valpen, ikke noe interesse for gemytt e.l. Denne selgeren ønsket å selge til folk som bruker naturen med dyret sitt, og valgte nok helt riktig for valpen. Hunden går med nesegrime, da jeg vet at eier ikke har prøvd å trene på å gå greit i bånd. Eier elsker dyret, men stakkars hunden må bare gi opp ønsket om lengre turer/å løpe. Har tatt opp dette med eier, men vedkommende blir bare sint. Vet at Mattilsynet ikke gjør noe i en slik situasjon, for hunden får mat og stell, og om det skjer en ulykke inne, tørkes det opp etterhvert. Hen har allerede blitt meldt, av noen andre. Håper hundeeier skjerper seg og tilbyr hunden mer, så den innimellom får "tømt seg" litt for energi. Greier ikke å respektere denne personen, og skjønner at du sliter når din kjære er den som ikke gir dyret sitt hva det trenger for å ha et godt liv. Anonymkode: dd596...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #24 Del Skrevet 19. november 2024 anonymjente24 skrev (På 18.1.2023 den 23.02): Wow. Noen må bare. Det er BRA å si ifra om skrivefeil, eller hadde du hatt lyst til å feilstave noe resten av livet bare fordi ingen sa ifra til deg. Og det er ikke lett å finne en fin måte. Syns denne personen gjorde det helt greit Anonymkode: 61f45...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #25 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Trasig! Her hvor jeg bor, er det en hundeeier som skaffet seg en stor polarhundmix valp. Den får sjeeelden lengre turer, og må alltid gå/skritte. Uregelmessig lufting. Én valpeeier nektet å selge hunden til vedkommende da hen ikke greide å komme opp med et bilde av forrige hund i skogen. I tillegg var det et ønske om et visst utseende på valpen, ikke noe interesse for gemytt e.l. Denne selgeren ønsket å selge til folk som bruker naturen med dyret sitt, og valgte nok helt riktig for valpen. Hunden går med nesegrime, da jeg vet at eier ikke har prøvd å trene på å gå greit i bånd. Eier elsker dyret, men stakkars hunden må bare gi opp ønsket om lengre turer/å løpe. Har tatt opp dette med eier, men vedkommende blir bare sint. Vet at Mattilsynet ikke gjør noe i en slik situasjon, for hunden får mat og stell, og om det skjer en ulykke inne, tørkes det opp etterhvert. Hen har allerede blitt meldt, av noen andre. Håper hundeeier skjerper seg og tilbyr hunden mer, så den innimellom får "tømt seg" litt for energi. Greier ikke å respektere denne personen, og skjønner at du sliter når din kjære er den som ikke gir dyret sitt hva det trenger for å ha et godt liv. Anonymkode: dd596...fe3 Hater å høre om slike ting! Spesielt når eier blir sur når hen får gode råd! Regner med at denne 'polarhundmixen' går under faktoren der de er spesielt avlet for å dra noe og løpe, så at denne personen har skaffet seg en slik hund bare for å gå små rusleturer er helt sykt. Mtp at eier også virker mer opptatt av utseende på hunden enn gemyttet virker det som hen har kjøpt hund kun for å ha et pent dyr å se på. Fælt å vite at man ikke kan gjøre noe for stakkars dyret heller når eier er så trangsynt. Til alle som leser, ikke skaff deg en aktiv hund hvis du ikke skal oppfylle behovene dens. Selv hvis den får mat, har et hus å bo i og tilogmed kanskje blir børstet så betyr ikke dette at den nødvendigvis lever godt! Anonymkode: 3d58d...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #26 Del Skrevet 19. november 2024 Omplassering. Barn kun hvis du er villig til å ta deg av dem alene om vinteren når han ligger på sofaen. Han er ikke kapabel til å ta på seg ansvar fullt og helt fordi han ikke har gjennomføringsevne. Det trenger han jo heller ikke fordi du ordner opp for han. Anonymkode: 5bff8...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 19. november 2024 #27 Del Skrevet 19. november 2024 HVordan går det med hunden nå TS ett år etterpå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #28 Del Skrevet 19. november 2024 anonymjente24 skrev (På 18.1.2023 den 23.02): Wow. Noen må bare. Tror du skal være takknemlig, er jo megaflaut å skrive kusskuss 😊 Anonymkode: d02df...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #29 Del Skrevet 19. november 2024 Nulltoleranse for sånn sløvsinn! Gi tydelig beskjed at den skal tas vare på OG være med folk, ikke bare i hundehuset, ellers kontaktes mattilsynet. Makan til folk, dyr skal man ha 😡 Anonymkode: d30a7...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå