Gå til innhold

Første runde med letrozol og ovitrelle

Solisans

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært igjennom første runde med letrozol og ovitrelle. Har oppsøkt denne hjelpen pga pcos.

Var på ultralyd dag 12 i syklusen, og letrozol hadde da fungert og jeg hadde et egg på 23 mm.

Fikk beskjed om å ta ovitrelle samme dag da jeg enda ikke hadde fått positiv eggløsningstest. Tok derfor ovitrelle samme dag, altså 12. dag i syklus.

Fikk positiv eggløsningstest morgenen 13.dag. Fortsatt positiv test i dag (14.dag).

Hadde samleie båser 10,12 og 13 dag i syklus. 

Hvordan er sannsynligheten for at dette går i boks? Er det økt sannsynlighet mtp ultralyd og at man vet ganske nøyaktig når eggløsning er? 
eller er det samme sannsynlighet som hos hvem som helst?

Hvilke symptomer og hvor tidlig kan man tillate seg å kjenne etter? Vet at ovitrelle innholder hcg og at det kan gi noen like symptomer, men har så lyst at dette skal gå… Er nok veldig naiv mtp at det er første forsøk…

Går også på metformin 500 MG x 3, er dette noe man bør fortsette på hvis man får positiv test? Noen som har erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom man timer godt med samleie og eggløsning blir man ikke nødvendigvis gravid. Har brukt Letrozol i 14 mnd, vært hos gyn på UL alle gangene og satt Ovitrelle 7 ganger. Allikevel ikke blitt gravid. Så man blir ikke nødvendigvis gravid selvom man vet at man treffer på eggløsning! ❤️ husk å ikke test etter graviditet før det har gått minst 10 dager etter eggløsning.

Anonymkode: 77d6d...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dessverre ikke gravid på tre doble kurer med letrozol, men heldigvis gravid andre syklusen ETTER letrozol :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den samme oppskriften 2 sykluser nå (men syklus 8 eller 9 på letrozol alene) og enda ikke blitt gravid😰

Anonymkode: 4b547...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en motvekt til de andre kommentarene - jeg ble gravid på andre runde med enkel dose letrozol. Lille knøtt er nå 6 mnd 💕 

Vi hadde da prøvd i 13mnd.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...