AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Del Skrevet 18. januar 2023 Det er en del nettbutikker som selger garn, men har dere en butikk som er favoritt? Har selv kun handlet hos hobbii.no. Synes kanskje de er noe treg med å få sendt pakken fra sitt lager og mye mail fra dem. Anonymkode: 3890b...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Del Skrevet 18. januar 2023 Pleier veksle mellom ulike butikker, alt etter hvor det er tilbud garnius, strikkemekka, ritohobby osv. Handler en del på min lokale strikkebutikk også da Anonymkode: 6bb17...651 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godtepåse Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Strikkenett, for de har favoritt- pinnene mine, Ergonomics. Og Strikkemekka😊 Endret 18. januar 2023 av Godtepåse Feil navn på nettbutikken jeg mente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. januar 2023 #4 Del Skrevet 18. januar 2023 Kommer an på hvilket garn jeg skal ha…..liker Norsk garn, garntrollet, fru kvist, Hipknitshop. Hipknitshop bestiller jeg i hovedsak garnpakker fra (mønster+garn) Men i hovedsak så handler jeg i de tre garnbutikkene vi har her i byen. Vil heller legge igjen pengene mine lokalt enn hos store nettbutikker sånn at garnbutikkene får salg og inntekt og ikke må legge ned Garnbutikkene her er veldig hjelpsomme og det er bare å stikke innom hvis jeg ikke forstår noe i mønsteret eller har gjort en feil, likedan så liker jeg å fysisk se fargene sammen hvis jeg skal strikke noe i flere farger. Eller hvis jeg trenger hjelp til å finne alternativt garn. For meg så ville det vært helt feil å benytte butikkenes hjelp men ikke legge igjen ei krone der og heller kjøpe garnet litt billigere på nett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Del Skrevet 18. januar 2023 skruf skrev (2 timer siden): Kommer an på hvilket garn jeg skal ha…..liker Norsk garn, garntrollet, fru kvist, Hipknitshop. Hipknitshop bestiller jeg i hovedsak garnpakker fra (mønster+garn) Men i hovedsak så handler jeg i de tre garnbutikkene vi har her i byen. Vil heller legge igjen pengene mine lokalt enn hos store nettbutikker sånn at garnbutikkene får salg og inntekt og ikke må legge ned Garnbutikkene her er veldig hjelpsomme og det er bare å stikke innom hvis jeg ikke forstår noe i mønsteret eller har gjort en feil, likedan så liker jeg å fysisk se fargene sammen hvis jeg skal strikke noe i flere farger. Eller hvis jeg trenger hjelp til å finne alternativt garn. For meg så ville det vært helt feil å benytte butikkenes hjelp men ikke legge igjen ei krone der og heller kjøpe garnet litt billigere på nett Det er bra og veldig sant. Viktig å støtte de fysiske butikkene. Mange butikker som nok sliter pga konkurranse med nettbutikk. Min nærmeste garnbutikk synes jeg er så rotete. Hadde gjort seg med litt opprydding og bedre oversikt. Gjerne bedre merking på hyllene og. Om det er ull, bomull, akryl osv. Jeg er så fersk og kan ikke mye om garn. 🙈 På nett er det litt lettere. Anonymkode: 3890b...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg handler en del hos To Strikkedamer. De sender kjapt, og har garn fra Knoll som er nydelig, drøyt og billig i bruk. Supersoft er samme som Holst Supersoft f.eks. Anonymkode: cb044...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Del Skrevet 19. januar 2023 Garntopia for alt annet enn lopi/hillesvåg, det kjøper jeg hos linkaneumann.com. Den ene garnbutikken har elendig service og den andre har i all hovedsak garn jeg ikke strikker med. Anonymkode: 47669...847 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg liker godt Strikkemekka og Garnius. Det er lett å si at alle burde støtte lokale garnbutikker, men når garn til et plagg koster minst dobbelt så mye i fysisk butikk som på nett sier det seg selv at ikke alle har råd til å støtte de lokale butikkene. Anonymkode: df99c...036 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 24. januar 2023 #9 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg har handlet på Hobbii og Ritohobby. Syns siden til Ritohobby er uoversiktlig og tungvinn, men så har de mye forskjellig som jeg ikke har funnet andre steder. Jeg har ikke samme erfaring med Hobbii som deg dog. Jeg syns de er kjempekjappe til å sende pakkene. Grunnen til at det tar "lang" tid før de dukker opp på sporing i Norge er jo at det blir sendt fra Danmark. Hobbii er blitt min favoritt, både på grunn av utvalget, men også pga kvantumsrabatt og gode tilbud. Kjøper OFTE garn til 50% rabatt. Syns det er skikkelig ålreit. Jeg har tatt en tur i ALLE de lokale garnbutikkene i mitt område, og de har bare ikke samme utvalg og pris som på nett. Jeg har én jeg syns er ålreit i nærområdet som har masse spennende fargerikt garn, men ellers syns jeg de fleste garnbutikker er kjedelige. Trenger store cakes med fargeskift, og ikke minst, kan ikke få sagt det nok, kvantumsrabatt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Del Skrevet 26. januar 2023 jaromei skrev (På 24.1.2023 den 14.33): Jeg har handlet på Hobbii og Ritohobby. Syns siden til Ritohobby er uoversiktlig og tungvinn, men så har de mye forskjellig som jeg ikke har funnet andre steder. Jeg har ikke samme erfaring med Hobbii som deg dog. Jeg syns de er kjempekjappe til å sende pakkene. Grunnen til at det tar "lang" tid før de dukker opp på sporing i Norge er jo at det blir sendt fra Danmark. Hobbii er blitt min favoritt, både på grunn av utvalget, men også pga kvantumsrabatt og gode tilbud. Kjøper OFTE garn til 50% rabatt. Syns det er skikkelig ålreit. Jeg har tatt en tur i ALLE de lokale garnbutikkene i mitt område, og de har bare ikke samme utvalg og pris som på nett. Jeg har én jeg syns er ålreit i nærområdet som har masse spennende fargerikt garn, men ellers syns jeg de fleste garnbutikker er kjedelige. Trenger store cakes med fargeskift, og ikke minst, kan ikke få sagt det nok, kvantumsrabatt 😂 Åja, de sender fra Danmark. Det visste jeg ikke. Det forklarer saken. Får beskjed om at pakken er sendt, men samtidig ser det ikke slik ut. Men nå forstår jeg hvorfor. 😜 Men de sender enormt med reklame på mail. Hver dag! Har meldt meg av nyhetsbrev nå såklart. 😊Synes de har bra utvalg i nettbutikken. 👍 Anonymkode: 3890b...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest handmaid Skrevet 30. januar 2023 #11 Del Skrevet 30. januar 2023 Strikkemekka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Del Skrevet 31. januar 2023 garnbutikkenfortuna.no (De har også fysisk butikk på Løkken Verk i Trøndelag) garnius hipknitshop Anonymkode: a7d78...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 31. januar 2023 #13 Del Skrevet 31. januar 2023 Garnius Hipknitshop Ulla garn og broderi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 31. januar 2023 #14 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Spøteriet har godt utvalg https://spoeteriet.no/nettbutikk/ Titt inn garn https://tittinngarn.no Lofoten Wool har mye fint, jeg liker at de har stor vekt på bærekraftig og lokalproduksjon https://lofoten-wool.no/collections/strikkepakker Marte Helgetun har mye fint https://www.martehelgetun.no Endret 31. januar 2023 av skruf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2023 #15 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg strikker mye i Istex garn så jeg handler oftest hos Garnmani eller Ritohobby som har godt utvalg i Istex. Skulle gjerne handlet lokalt men ingen av garnbutikkene i området fører garn fra den produsenten så da må det bli netthandel. Har også handlet hos Strikkia når jeg har strikket for andre, siden de selger strikkepakker og har grei oversikt over modeller i mange farger på nett. Når jeg strikker for venner er det kjekt å bare bestille en pakke, slik at jeg er sikker på jeg kjøper riktig fargekombinasjon i forhold til det de vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå