Gå til innhold

Håret er glatt og tynt hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett hva jeg bruker i håret, så blir det ikke volum. Det er glatt og sklir ut om jeg bruker produkter i. Det er litt lenger enn til skuldrene. Noen som har erfaring om hva som faktisk kan hjelpe?

Anonymkode: 01aaf...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å farge eller bleke håret skal hjelpe siden det da blir litt slitt og mindre glatt.

Ellers er det vel å klippe håret.

Anonymkode: b5adc...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er lys i håret kan du få lagt inn noen striper(bleking) Det stiver opp håret. Ville sørget for å klippe meg jevnlig, og ikke vaske håret i så veldig varmt vann. Jo kaldere vann, jo bedre! Stylingmessig ville jeg gått for en type skum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er også tynt og glatt. Som du allerede har fått tips om: striper gir litt tekstur, og litt løft fordi det blir mindre glatt. 

Jeg føner håret opp ned. Når det er tørt, løfter jeg luggen og litt random steder rundt på sidene og sprayer med litt hårspray (Bjørn Axén). Kan klemme håret opp og holde litt der du akkurat sprayet. 

Vil jeg ha fall, setter jeg det så opp i en hårball / kladeis ganske høyt opp på hodet og lar det være i noen timer. 

Minimalt med jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt tenke meg at å føne håret opp ned fungerer, hvertfall. Kanskje ta litt hårspray eller tørrsjampo ved røttene for å få røttene litt oppover, litt overalt på hodebunnen. 

Layers kan også hjelpe med volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her: fine tips, men har nok prøvd det meste 🙈 stripa håret siden jeg var 12. Er 32 nå... føler det blir litt mindre fett av det bare. Bruker jeg hårpudder blir det liksom bare seigt og tuggete og vondt dagen etter 😮💨 er vanskelig når det sklir rett ut igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (5 minutter siden):

Dersom du er lys i håret kan du få lagt inn noen striper(bleking) Det stiver opp håret. Ville sørget for å klippe meg jevnlig, og ikke vaske håret i så veldig varmt vann. Jo kaldere vann, jo bedre! Stylingmessig ville jeg gått for en type skum. 

Dette med kaldt vann stemmer ikke. Håret trives faktisk best med å vaskes i lunkent vann, ikke kaldt

Anonymkode: e395a...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her: fine tips, men har nok prøvd det meste 🙈 stripa håret siden jeg var 12. Er 32 nå... føler det blir litt mindre fett av det bare. Bruker jeg hårpudder blir det liksom bare seigt og tuggete og vondt dagen etter 😮💨 er vanskelig når det sklir rett ut igjen... 

Har du testet å føne opp ned med varme, og avslutte med kulde? Du må ikke rette deg opp før håret er helt kjørlig og satt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette med kaldt vann stemmer ikke. Håret trives faktisk best med å vaskes i lunkent vann, ikke kaldt

Det gjelder for mitt hår i hvertfall. Det blir mye bedre spenst og blankt av det.😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis bedre mat. Jeg hadde tynt og pistrete hår til jeg la om kostholdet i begynnelsen av 20-årene. Nå har jeg minst 3 ganger så tjukt hår, og det vokser over 15 cm i året. Ikke er det så glatt lenger heller, litt fall. 

Masse animalsk protein og fett av god kvalitet, fete melkeprodukter, varierte grønnsaker, bær og frukt, syrnet korn, nøtter, frø og fisk. 

Dropp ultraprossesert mat, junk, sukker og alt som ikke kunne blitt gjenkjent av oldemoren din som 20-åring. Så skal du få se på hårvekst. 😊

Anonymkode: a29d2...94f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Head and shoulders sjampo er fin for tynt hår. Dropp balsam ca hver tredje dag. Jeg synes ikke det funker noe særlig med hårpudder og slik siden håret bare ser tynnere ut når man puffer det. Saltvanns sjampo har funket fint for meg eventuelt gni inn matt hårvoks før du vasker håret, da blir det perfekt tekstur. 

Anonymkode: aa618...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 19.51):

Batiste XXL volumizing tørrshanpo. Håret blir trått men gir volum. 

Anonymkode: ee5d3...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...