AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #161 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min erfaring er at ved å sette « hardt mot hardt» så slutter de. Konsekvensen er at det med stor sannsynlighet går dårlig med denne jenta. Hun blir som sin mor evt føler seg utstøtt( og kanskje sviktet av sin mor) og får psykiske sår som preger henne resten av livet. Er det verdt det? Alternativet er at alle «de ressurssterke» tenker at dette skal vi få til ved at vi deler på det, det er en ( evt to) jenter det gjelder, for jentas skyld tar vi henne med. 🤷♀️ Anonymkode: d0073...7c9 Dette. Det hjelper lite å ha gavefrie bursdager, tvang til å invitere alle i klassen osv "for inkludering", når man ekskluderer barn fra fellesskapet fordi foreldrene er rasshøl. Det er ikke barnets skyld. "It takes a village to raise a child" er faktisk et fint uttrykk, som mange av disse "inkluderingsmammaer med gavefrie bursdager og mammakvelder med vin" har glemt hva er. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #162 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette. Det hjelper lite å ha gavefrie bursdager, tvang til å invitere alle i klassen osv "for inkludering", når man ekskluderer barn fra fellesskapet fordi foreldrene er rasshøl. Det er ikke barnets skyld. "It takes a village to raise a child" er faktisk et fint uttrykk, som mange av disse "inkluderingsmammaer med gavefrie bursdager og mammakvelder med vin" har glemt hva er. Anonymkode: 82bb3...427 jeg orker ikke bruke min energi på andres barn.. spesielt barn med foreldre som jeg ikke har noe forhold til. Ønsker DE å ødelegge SITT barn så er det opp til DE. Veldig synd i de barna, men når foreldrene sitter der med sju barn og ikke gidder å hjelpe til med noe som helst så må de nesten, i det minste, få bekymringene som følger med. Anonymkode: dcfc9...016 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #163 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg orker ikke bruke min energi på andres barn.. spesielt barn med foreldre som jeg ikke har noe forhold til. Ønsker DE å ødelegge SITT barn så er det opp til DE. Veldig synd i de barna, men når foreldrene sitter der med sju barn og ikke gidder å hjelpe til med noe som helst så må de nesten, i det minste, få bekymringene som følger med. Anonymkode: dcfc9...016 Så du har ingen empati for de barna?😳 Anonymkode: d0073...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #164 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg orker ikke bruke min energi på andres barn.. spesielt barn med foreldre som jeg ikke har noe forhold til. Ønsker DE å ødelegge SITT barn så er det opp til DE. Veldig synd i de barna, men når foreldrene sitter der med sju barn og ikke gidder å hjelpe til med noe som helst så må de nesten, i det minste, få bekymringene som følger med. Anonymkode: dcfc9...016 Men da må du ikke kalle deg varm og inkluderende. Det er helt greit å være kald, men stå for det. Ikke lat som du er noe annet. Anonymkode: 82bb3...427 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #165 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 20.15): Herregud så dere lar det gå utover et uskyldig barn? Det kunne aldri falt meg inn Anonymkode: e5308...622 Mye bedre å oppdra en generasjon til med snyltere.. Anonymkode: 85781...c69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #166 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mye bedre å oppdra en generasjon til med snyltere.. Anonymkode: 85781...c69 Det er jo det man gjør ved å ikke ta med jenta, da går hun bare i mors fotspor 🤷♀️ Anonymkode: d0073...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #167 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et felles ansvar, hvor alle som har ressurser må bidra. Sånn er jo samfunnet bygget opp ellers. Anonymkode: d0073...7c9 Ja, selvfølgelig. Men hvordan løses dette i praksis? Vi har tre barn på laget til mitt barn som ikke får noen oppfølging hjemmefra. En mor til et annet barn på laget har tatt ansvar de siste årene for å få ett av disse barna på trening og kamper, men hun er nå utslitt og har meldt at hennes barn må ta en pause på ubestemt tid. Dette går utover familier som i utgangspunktet er ressurssterke, men som nå bruker opp sine ressurser på å hjelpe andre. Et av barna det gjelder har 1-1 oppfølging på skolen, men foreldrene stiller ikke opp på fritiden. Dermed faller hele ansvaret for dette barnet på fritiden på de foreldrene som allerede har tatt ansvar – og nå orker de ikke mer. Så ja, jeg føler spørsmålet mitt er relevant: Hvem sitt ansvar er dette, og hvordan løser dere slike situasjoner i praksis i deres idrett? Anonymkode: 2d516...d49 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #168 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mye bedre å oppdra en generasjon til med snyltere.. Anonymkode: 85781...c69 Igjen, et kalt og jævlig samfunn vi har blitt. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #169 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, selvfølgelig. Men hvordan løses dette i praksis? Vi har tre barn på laget til mitt barn som ikke får noen oppfølging hjemmefra. En mor til et annet barn på laget har tatt ansvar de siste årene for å få ett av disse barna på trening og kamper, men hun er nå utslitt og har meldt at hennes barn må ta en pause på ubestemt tid. Dette går utover familier som i utgangspunktet er ressurssterke, men som nå bruker opp sine ressurser på å hjelpe andre. Et av barna det gjelder har 1-1 oppfølging på skolen, men foreldrene stiller ikke opp på fritiden. Dermed faller hele ansvaret for dette barnet på fritiden på de foreldrene som allerede har tatt ansvar – og nå orker de ikke mer. Så ja, jeg føler spørsmålet mitt er relevant: Hvem sitt ansvar er dette, og hvordan løser dere slike situasjoner i praksis i deres idrett? Anonymkode: 2d516...d49 Jeg er den som tar med barn ofte, bistår som trener på flekken når en av trenere plutselig ikke kommer og ikke gir beskjed osv. Det er ikke slitsomt å ha en ekstra passasjer i bilen. Overhodet ikke. Er man ressurssterk, så har man nok ressurser til å hjelpe andre. Jeg får en god følelse og energi av å hjelpe andre, faktisk. Det gleder meg. Hos meg løser vi det slik at jeg plukker med ett eller to barn når jeg drar på stevne. Null problem. Det er heller ikke noe problem at ekstra barn overnatter når det er tidligtreninger, for da får jeg jo bare flere hender til å hjelpe meg på morgenen med matlaging og rydding! Anonymkode: 82bb3...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #170 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er den som tar med barn ofte, bistår som trener på flekken når en av trenere plutselig ikke kommer og ikke gir beskjed osv. Det er ikke slitsomt å ha en ekstra passasjer i bilen. Overhodet ikke. Er man ressurssterk, så har man nok ressurser til å hjelpe andre. Jeg får en god følelse og energi av å hjelpe andre, faktisk. Det gleder meg. Hos meg løser vi det slik at jeg plukker med ett eller to barn når jeg drar på stevne. Null problem. Det er heller ikke noe problem at ekstra barn overnatter når det er tidligtreninger, for da får jeg jo bare flere hender til å hjelpe meg på morgenen med matlaging og rydding! Anonymkode: 82bb3...427 Det er fint, men er det dialog med foreldrene? Hvordan avtales ordningen? Hvem tar ansvar hvis du er syk og må du avtale med en tredjepart? Hvis du har lest hele tråden, så vet du at det var ikke alltid TS fikk svar fra mor. Man kan jo ikke bare ta med et barn på stevne med overnatting uten å snakke med foreldrene til barnet? Og hvis foreldrene melder seg «ut», ikke svarer eller generelt ikke engasjerer seg, hvordan løser dere dette i praksis? Anonymkode: 2d516...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #171 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 8.37): Du må gjerne ofre deg selv, hente og kjøre alle ungene i nabolaget hver uke. Men ikke prakk det på andre å være en dørmatte. Anonymkode: e94ab...f41 Signerer denne. Hvis du vil stille opp på doble dugnadsvakter i helgene og kjøre rundt og være bussjåfør for andres barn fordi foreldrene gir f**n så kjør på. Bare husk at da er det dine egne barn det går utover, siden du bruker dyrebar tid på å leke gratis fosterforelder. Anonymkode: add68...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #172 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er fint, men er det dialog med foreldrene? Hvordan avtales ordningen? Hvem tar ansvar hvis du er syk og må du avtale med en tredjepart? Hvis du har lest hele tråden, så vet du at det var ikke alltid TS fikk svar fra mor. Man kan jo ikke bare ta med et barn på stevne med overnatting uten å snakke med foreldrene til barnet? Og hvis foreldrene melder seg «ut», ikke svarer eller generelt ikke engasjerer seg, hvordan løser dere dette i praksis? Anonymkode: 2d516...d49 Nå har jeg vært så heldig at jeg ikke har vært syk de siste 7 årene. Nei, man kan ikke bare ta med et barn på stevne. Men TS skriver at hun har "strøket henne fra lista så hun må ta bussen". Man kan ringe barnet og avtale, mor trenger ikke engang å svare. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #173 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Signerer denne. Hvis du vil stille opp på doble dugnadsvakter i helgene og kjøre rundt og være bussjåfør for andres barn fordi foreldrene gir f**n så kjør på. Bare husk at da er det dine egne barn det går utover, siden du bruker dyrebar tid på å leke gratis fosterforelder. Anonymkode: add68...198 På hvilken måte går det ut over mine barn at de får en venn med seg i bilen på vei til og fra stevne? Bare fordeler her, altså. Mye bedre for barnet å ha noen å skravle med på den 4-5 timer lange turen, enn at barnet sitter alene og kjeder seg. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #174 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Signerer denne. Hvis du vil stille opp på doble dugnadsvakter i helgene og kjøre rundt og være bussjåfør for andres barn fordi foreldrene gir f**n så kjør på. Bare husk at da er det dine egne barn det går utover, siden du bruker dyrebar tid på å leke gratis fosterforelder. Anonymkode: add68...198 Og hadde alle tenkt som deg, ville vi fortsatt ha hatt statlige barnehjem og husløse barn. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #175 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): jeg orker ikke bruke min energi på andres barn.. spesielt barn med foreldre som jeg ikke har noe forhold til. Ønsker DE å ødelegge SITT barn så er det opp til DE. Veldig synd i de barna, men når foreldrene sitter der med sju barn og ikke gidder å hjelpe til med noe som helst så må de nesten, i det minste, få bekymringene som følger med. Anonymkode: dcfc9...016 Signerer denne. Like greit å få synliggjort omsorgssvikt for å få utløst profesjonell hjelp, fremfor å hjelpe til med å skjule den. Anonymkode: add68...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #176 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hadde alle tenkt som deg, ville vi fortsatt ha hatt statlige barnehjem og husløse barn. Anonymkode: 82bb3...427 Jeg ER faktisk en av disse idiotene som stiller på dobbel dugnadsvakt fordi andre ikke gidder! F eks i morgen skal jeg stå i kiosk i 8 timer mens 7- og 11-åringene mine sitter alene hjemme! Og jeg er møkklei av at MINE barn må lide fordi andres foreldre gir f! Anonymkode: add68...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #177 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Signerer denne. Like greit å få synliggjort omsorgssvikt for å få utløst profesjonell hjelp, fremfor å hjelpe til med å skjule den. Anonymkode: add68...198 Ja da, for barnevernet har masse ledig kapasitet, og det står haugevis med fosterforeldre klare til å ta imot masse barn, ikke sant? Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #178 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ER faktisk en av disse idiotene som stiller på dobbel dugnadsvakt fordi andre ikke gidder! F eks i morgen skal jeg stå i kiosk i 8 timer mens 7- og 11-åringene mine sitter alene hjemme! Og jeg er møkklei av at MINE barn må lide fordi andres foreldre gir f! Anonymkode: add68...198 Nå var det snakk om kjøring for det meste, i TS. At de har tatt ungen til denne dama av kjørelista, slik at hun må ta bussen. Etter min mening må selvfølgelig mor betale hvis hun ikke gidder å stille. Men å sende jentungen alene i bussen, mens alle andre kjører bil, for å statuere et poeng, er hjerterått. Min mening, jeg prakker den ikke på noen andre. Anonymkode: 82bb3...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #179 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå har jeg vært så heldig at jeg ikke har vært syk de siste 7 årene. Nei, man kan ikke bare ta med et barn på stevne. Men TS skriver at hun har "strøket henne fra lista så hun må ta bussen". Man kan ringe barnet og avtale, mor trenger ikke engang å svare. Anonymkode: 82bb3...427 Og konsekvensen for 2 år siden var at mor til jenta endte opp med å steike vafler i kiosken og satt seg opp på kjørelista. Håper for jenta sin del at mor fortsatte med å bidra, omså bare litt. Anonymkode: 2d516...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #180 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier lagvenninnene om at hun må ta bussen alene? Synes de det er fint, eller vil det bli grobunn for mobbing? Jeg har nesten alltid med meg et ekstra barn i bilen når vi skal på stevner, og vi reiser mye (Finnmark, så lange avstander). Det hadde aldri tatt meg inn å ta betalt for å ta med dette barnet. Jeg skal jo den veien uansett, så for meg medfører det ikke noen ekstra kostnad å ha 5 stk i bilen i stedet for 4. Min datter har ofte venninner på overnatting, og de får selvfølgelig middag og kvelds. Men så er jeg fra en annen kultur, og ikke fra dette gjerriglandet her. Beklager krass språk, men at ingen kan hjelpe til gratis i dette landet, er faktisk utrolig. Anonymkode: 82bb3...427 Vet ikke hvilken kultur du er fra, men på fotballaget her er det kun de to parene med ikke-etnisk norske foreldrene som aldri stiller opp på noe som helst. Gidder ikke se kamper, deltar ikke på dugnader, selger ingen ting til inntekt for laget, gir ikke beskjed om de kommer eller ikke, betaler ikke medlemskontingent, bidrar ikke på kjøring osv. Mens alle vi fra «gjerrig landet» passer på at disse to barna har noen å sitte på med, kjører de hjem fra trening, låner ut hansker og luer, og bidrar ekstra på dugnad og gjør det vi kan for at de skal være inkludert selv om foreldrene ikke stiller opp. Anonymkode: 58c1b...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå