Gå til innhold

SÅ lei av klaging fra de som aldri bidrar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan hun ha en diagnose??

Anonymkode: 79b9a...d85

Alle ha en diagnose hvis vi leter. Glem det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert enkelt for meg å si men jeg hadde ikke klart å unngå og ta med datteren. Hun må ikke straffes så hardt for hvordan moren er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Den støyten tar nok barnet daglig på langt skadeligere måter enn det de andre foreldrene eventuelt påfører i et forsøk på å få foreldrene til å innse alvoret.

Jeg har en søster som er på dette viset. Hun forstod faktisk ikke greia før barnevernet stod på døra, og egentlig ikke da heller. Noen hadde meldt inn bekymring på manglende oppfølging. Etter hva jeg forstod (har bare versjonen til en meget forurettet søster) var det ikke selve uteblivelsen til kioskvakter og kjøring til kamp som var problemet for BV, men de mente dette var symptomer på et dypere problem.

Hun hadde hjelpetiltak i et par år som i stor grad gikk ut på å prøve å se seg selv og innsatsen sin utenfra. De kom aldri noen vei med dette, og trekte seg til slutt ut. Etter hva jeg forstod var ikke bekymringen noe mindre, men det var ikke håp om bedring og ikke alvorlig nok til mer inngripende tiltak. Nevøen min flyttet til oss da han startet på VGS, han søkte seg med vilje til en linje som ikke fantes på hjemplassen. Han er en fornuftig og grei ung mann, men er veldig preget av en oppvekst med en mor som var notorisk ute av stand til å prioritere hans behov foran sine egne. Han er ikke vant med at noen gjør noe som helst for han, og blir ukomfortabel og tror han står i takknemlighetsgjeld om jeg lager pizza til vennegjengen eller kjører han til skolen om det regner bortover. Det begynner sakte men sikkert å bedre seg, men vi jobber hardt for å få han til å forstå at han er verdt det samme som andre mennesker.

Anonymkode: 25547...16e

Jeg fikk tårer i øynene her. Jeg vet litt for godt hvordan det er å være din nevø, og er så glad for at han har noen som dere rundt han, som bygger opp og er der, og håper han med tiden får det så godt som mulig, og forstår at det ikke er noe galt med ham, men med oppveksten. Jeg er der som 40-åring at jeg alltid føler jeg står i takknemlighetsgjeld til folk for det mange tenker er vanlig omsorg. Jeg håper årene hos dere gjør at han ikke er der selv når han er min alder 💙 Rørende å lese, og det traff meg litt for godt. Avsporing til tråden, men dere er fantastiske 💙

Anonymkode: 1c3e6...95e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne jenta nå må ta bussen så er jo det ikke TS og de andre mødrene sin feil eller ansvar. Den late moren eller faren kan jo kjøre selv. 

Så TS, må og tar altså denne jenta bussen alene? Hun kommer på trening? 

Det er iallfall tydelig at denne moren ikke kan få oppgaver som vakt søndag morgen. 

Fordi dere er en foreldregruppe som stiller opp, hadde jeg faktisk sluttet å bry meg med å forsøke å inkludere henne. Jeg hadde snakket med de andre foreldrene og hørt om dere heller skal gå foran som gode eksempler og ta med datteren. Dere har allerede gitt beskjed til moren så henne hadde jeg bare ignorert. Hun melder seg ut av fellesskapet helt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er far til dette barnet?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så deilig da! Du er lett å utnytte.

alle andre rundt kan bare gi faen de da og dytte all jobb over på deg. Det får jo ikke konsekvenser uansett. 
Herlig! Trenger ikke mer enn en eller to sånne som deg så kan resten av oss ligge hjemme og slappe av mens du tar alle dugnader. 😀

Anonymkode: e94ab...f41

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du må gjerne ofre deg selv, hente og kjøre alle ungene i nabolaget hver uke. Men ikke prakk det på andre å være en dørmatte.

Anonymkode: e94ab...f41

Er man lett å utnytte, og en dørmatte, om man lar være å ekskludere et barn med en vanskelig mor? Det er virkelig fascinerende hvor forskjellig syn man har på ting.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men til syvende og sist er det selvfølgelig foreldrene som sørger for at barna deres blir "ekskluderte" fra klubben. 

Dersom foreldrene hadde innvolvert seg litt mere, så ville ikke barna deres havnet i denne situasjonen heller. Problem løst. 

Anonymkode: f51d6...a83

Ja, det er foreldrene som setter barna i vanskelige og ubehagelige situasjoner, men det hjelper jo ikke det barnet at skylden er fordelt, det barnet blir uansett utestengt og eksludert - av de andre foreldrene. Disse foreldrene bryr seg nok ikke uansett, så å forsøke å oppdra dem via barnet, er nytteløst. Så må jo det være opp til hver enkelt om man vil hjelpe/inkludere dette barnet, eller om man også gir blaffen. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det barnet det går utover. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ekskluderingshylekoret er virkelig noe av det mest underholdende på KG. 

🤪

Anonymkode: 4239d...f26

Hysterisk morsomt å le av barn som blir ekskludert?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Moren har i årevis lurt seg unna de mest fundamentale ting for å prioritere egen jobb og trening. 

Hun har tre barn og bare forventer at andre fikser for henne fordi hun selv mener å være opptatt. 

For meg er det veldig bra at klubben nå faktisk sier at hun er del av et fellesskap og at det krever noe av alle for å være med i det. Tenker dere at det at klubben og vi setter krav til moren om deltakelse i barnets liv også kan ha noen positive konsekvenser?

ts. 

Anonymkode: 0ba0a...573

Jeg er helt for å sette krav til moren, men jeg syns det er hjerterått, og hjernedødt, å la barnet ta konsekvensen. 

Anonymkode: 262e7...db6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva konkret skal man gjøre med mor mener du? Når det å gi beskjed gjentatte ganger ikke fører frem? Hvem skal kjøre jentungen til og fra trening hver uke? 

Anonymkode: 4c290...359

Jenta får sitte på. Forøvrig kan mam ikke tvinge noen til å stille på dugnad 

Anonymkode: e5308...622

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jenta får sitte på. Forøvrig kan mam ikke tvinge noen til å stille på dugnad 

Da kan de betale seg ut av det eller melde seg ut av klubben.!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hysterisk morsomt å le av barn som blir ekskludert?

Jeg anser ikke situasjonen som en ekskludering. Et barn må ta bussen.. buhu, likesom. I min verden er det ikke en straff å ta bussen, det er NORMALT.  Å bli kjørt (når det ikke er strengt nødvendig) er et PRIVILIGIE. Jeg tar bussen uten å sutre, doh. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det har skapt engasjement dette. Har artig nok vært ute og kjørt igjen. 

I dag stod mor og solgte vafler i kiosken! 
Hun har fått tilbud om å skrive ny kjøreliste med seg som del av den og har sagt ja til det. Dere kan skrike opp så mye dere vil om diagnoser og ekskludering, men jeg er fortsatt glad vi tok denne runden. 

Vi hat få som ikke bidrar, men tenk da på de stakkars klubbene som går under fordi de fleste kun står og krever. 

Ts. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg anser ikke situasjonen som en ekskludering. Et barn må ta bussen.. buhu, likesom. I min verden er det ikke en straff å ta bussen, det er NORMALT.  Å bli kjørt (når det ikke er strengt nødvendig) er et PRIVILIGIE. Jeg tar bussen uten å sutre, doh. 

Selvsagt er det ekskludering , alle andre kjører og flere sitter på med hverandre, ei blir sendt på bussen alene. Blir skremt av at du ikke ser det er ekskludering 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt er det ekskludering , alle andre kjører og flere sitter på med hverandre, ei blir sendt på bussen alene. Blir skremt av at du ikke ser det er ekskludering 

Du aner jo ingenting om hva resten av laget gjør eller om spillerne bor langt unna. Kanskje det er normalt å sykle? Eller å ta buss? Hva vet du? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 20.15):

Herregud så dere lar det gå utover et uskyldig barn? Det kunne aldri falt meg inn

Skjerp deg, ingen gidder å bli ufrivillig støttekontakter og måtte bidra mer fordi andre foreldre ikke gidder. Ikke i lengden. Hvorfor? Fordi vi andre har en kabal selv som skal gå opp som allerede er trang, da gidder man ikke å hjelpe folk som gir flatt faen. Og det er faktisk ikke alle andres ansvar at barn får drive med aktiviteter,  det er det foreldrene selv som har.

Her har vi et barn hvor mor ikke har førerkort og far er død. Mor kan ikke bidra med å kjøre til kamper og treninger, men hun tar alle mulige andre dugnader rundt håndballen og tilbyr seg å stille opp ekstra der hun kan bidra. Da er det null problem. Når noen bare ikke gidder er saken en helt annen.

Anonymkode: 1ae9f...f07

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ser at det har skapt engasjement dette. Har artig nok vært ute og kjørt igjen. 

I dag stod mor og solgte vafler i kiosken! 
Hun har fått tilbud om å skrive ny kjøreliste med seg som del av den og har sagt ja til det. Dere kan skrike opp så mye dere vil om diagnoser og ekskludering, men jeg er fortsatt glad vi tok denne runden. 

Vi hat få som ikke bidrar, men tenk da på de stakkars klubbene som går under fordi de fleste kun står og krever. 

Ts. 

Fantastisk!!! Hurra!!! Håper det varer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjerp deg, ingen gidder å bli ufrivillig støttekontakter og måtte bidra mer fordi andre foreldre ikke gidder. Ikke i lengden. Hvorfor? Fordi vi andre har en kabal selv som skal gå opp som allerede er trang, da gidder man ikke å hjelpe folk som gir flatt faen. Og det er faktisk ikke alle andres ansvar at barn får drive med aktiviteter,  det er det foreldrene selv som har.

Her har vi et barn hvor mor ikke har førerkort og far er død. Mor kan ikke bidra med å kjøre til kamper og treninger, men hun tar alle mulige andre dugnader rundt håndballen og tilbyr seg å stille opp ekstra der hun kan bidra. Da er det null problem. Når noen bare ikke gidder er saken en helt annen.

Anonymkode: 1ae9f...f07

Skjerp deg selv, virkelig . Man er da ikke støttekontakt fordi man velger å ta med barnet, gode Gud enkelte mennesker på kg får meg til å miste troen på menneskeheten 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du aner jo ingenting om hva resten av laget gjør eller om spillerne bor langt unna. Kanskje det er normalt å sykle? Eller å ta buss? Hva vet du? 

Du får lese gjennom innlegg å se om du finner utav det

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 11.35):

Jeg skjønner frustrasjonen godt! Det er alltid noen som sluntrer unna og virker å synes det er helt greit å la andre gjøre all jobben. Og det er veldig irriterende.

Men jeg er ikke enig i metoden dere, hvor dette kun går utover barnet, fordi dere skal understreke et prinsipp.
Når denne moren uansett ikke kjører, så vil du måtte kjøre akkurat like mange ganger om dette barnet sitter på eller ikke. La nå jenta sitte på med vennene sine! 

Tenk følelsen av å stå utenfor hallen etter trening, alle de andre jentene hopper inn i bilen, de skravler og ler og koser seg. Det er ledig plass i bilen, de skal til samme sted som deg, men du får ikke slippe inn, fordi moren til «Anne» sier at moren din er lat…Tenk så fryktelig vondt det må være? 

Det blir faktisk ikke noe merarbeid for om du tar med henne også i bilen. Tenk så mye det vil bety for jenta å bli sett,  anerkjent og motta omsorg fra en voksen?!

Når det gjelder dugnad derimot, så støtter jeg fullt å kreve betaling fra de som ikke bidrar! 

Anonymkode: fd6cc...943

Det blir jo merarbeid når ungen bor 20 minutter i motsatt retning av det du egentlig skal kjøre... alle bor da ikke i samme gata i samme boligfelt 🙄

Anonymkode: c89bd...f9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 10.34):

Men det gjelder altså ikke små barn. It takes a village to raise a child. Vi som har kapasitet til det, bør hjelpe barn som blir neglisjert av egne foreldre, til å ha fine opplevelser gjennom barndommen, oppleve samhold og knytte vennskap.

Anonymkode: f7deb...a75

Denne Moen har jo også kapasitet, hun bare velger å bruke kapasiteten sin på andre ting.

Anonymkode: 2fcc6...fc8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 10.50):

Her inne på KG står SA for spontanabort, og jeg tviler på at personen har det som kronisk diagnose😅 så enig med deg. Veldig unødvendig.

Anonymkode: 8a30a...6ac

Jeg tenkte det var engelsk forkortelse for  sexual assault, så her er tolkningene mange😂

Anonymkode: 2fcc6...fc8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nå handler dette ikke om å ta buss istedenfor bil, men om at man lar et barn stå igjen alene. Det er et barn som tidligere har fått sittet på med de andre, reise sammen med de andre jentene på laget sitt, som plutselig ikke får lov lengre. Hvordan tror du ikke det føles for henne?

Trodde du virkelig at det handlet om at hun må ta bussen? 

Hvorfor dette behovet for å "rope", latterliggjøre og poengtere i svaret ditt?

Forresten nysgjerrig på hvordan dette ble formidlet til jenten:"nei, stopp Lise, nå får ikke du lenger lov til å sitte på, nå må du gå og finne bussen. Vi andre kjører nå."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir jo merarbeid når ungen bor 20 minutter i motsatt retning av det du egentlig skal kjøre... alle bor da ikke i samme gata i samme boligfelt 🙄

Anonymkode: c89bd...f9d

Sånn er det her om vi må kjøre en på sønnens lag som aldri blir kjørt…. 

Anonymkode: eb758...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...