AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #101 Del Skrevet 18. januar 2023 Kommunikasjon er vel nøkkelen. Et par tilfeller på mine barns lag,men der har foreldrene tatt kontakt-sagt at ting er vanskelige,sykdom-ikke sertifikat osv , klart man henter og bringer, men de spør ihvertfall, de forlanger og krever ikke, og de stiller opp på de dugnadene de kan. Alle skjønner jo at jobb går foran dugnad, men fåtallet jobber bestandig! Og er man aleneforsørger til flere barn og i full jobb, så skjønner jo alle at tiden ikke strekker til bestandig men om man er på tilbudsiden så er Det er alltids noe Man kan bidra med. Og ikke minst, melder man sine barn på ulike idretter o.l så VET man godt at det medfører noe dugnad. Man må se på det som en måte å komme nærmere andre foreldre og andres barn på, på den måten blir ungdomsårene så ufattelig mye enklere både for oss foreldre og ungdommen👍🏼 Anonymkode: 4919f...982 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #102 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Helt enig med deg 🙏 Tenk så mange barn som ville hatt det bedre dersom folk rundt hadde brydd seg. Anonymkode: 89560...937 Men du vet, det er myyye lettere å bannes på barnevernet om hvor udugelige de er som ikke gjør jobben sin. Vel, hvis ingen gir støtte og ingen sier fra, så får ikke barn hjelp. Anonymkode: f7deb...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #103 Del Skrevet 18. januar 2023 Det er ikke TS og de andre mødrene sin feil at dette barnet evt ikke får være med, det er barnets mor. Det er der, og kun der, feilen ligger. Frisurfere og snyltere finnes og de bør ikke få fortsette slik de holder på. Anonymkode: 5325c...e7f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 18. januar 2023 #104 Del Skrevet 18. januar 2023 enig i at det er frustrerende at enkelte foreldre ikke stiller, men at jenta ekskluderes fra laget og må ta bussen - det er jo bare lavmål. Stakkars jente ❤️ 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #105 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke TS og de andre mødrene sin feil at dette barnet evt ikke får være med, det er barnets mor. Det er der, og kun der, feilen ligger. Frisurfere og snyltere finnes og de bør ikke få fortsette slik de holder på. Anonymkode: 5325c...e7f Det er vi alle enige i! Alle er enige i at det er mor sitt ansvar og mor som skaper situasjonen. MEN - Ts og «samfunnet» kan velge om de vil støtte, beskytte og bygge opp under et barn som lider under mor valg, eller om de vil velge å la henne bære vekten alene. Det er ikke deres ansvar, men de kan (og bør) velge å være gode medmennsker. Det betyr ikke at ikke mor skal stilles til ansvar, med alle midler som ikke går direkte utover barnet. Anonymkode: fd6cc...943 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 18. januar 2023 #106 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vi alle enige i! Alle er enige i at det er mor sitt ansvar og mor som skaper situasjonen. MEN - Ts og «samfunnet» kan velge om de vil støtte, beskytte og bygge opp under et barn som lider under mor valg, eller om de vil velge å la henne bære vekten alene. Det er ikke deres ansvar, men de kan (og bør) velge å være gode medmennsker. Det betyr ikke at ikke mor skal stilles til ansvar, med alle midler som ikke går direkte utover barnet. Anonymkode: fd6cc...943 Men hva når det blir to voksne som plutselig skal støtte opp under 13 barn? Fordi man aldri har tatt tak i en dårlig kultur. Hør hva årets ildsjel, Dag Endal, på Haugerud IL sier. Vi kan jo ikke bare sitte å se på at dugnaden rakner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Baxter Skrevet 18. januar 2023 #107 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun går på trening selv istedenfor å kjøre. Hvis folk har en usynlig sykdom må de si det rett og slett. Folk kan ikke gå rundt å gjette seg til ting. ts Anonymkode: 0ba0a...573 Ikke alt som er lett å si høyt da man lett møtes m fordommer, sosial angst og autisme f.eks. Da er dugnader og slikt ofte vanskelig, trening er sunt for å holde hodet på plass….kanskje hun ikke vet hva hun sliter med og… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #108 Del Skrevet 18. januar 2023 Barna har noen foreldre som ikke stiller opp, men de er ikke så kravstore som ts. Ett sett foreldre har totalt overlatt til barnet (nå 14) å komme seg til trening selv 5 km og kamp. De kjørte EN gang til kamp, slapp av sønnen og dro igjen så sønnen måtte sitte på med andre. Vi har spillere fordelt på tre mindre tettsteder og denne gutten bor lengst unna alle og kan på kamper bli satt opp til å spille med de som bor lengst unna- det er ikke bare å kjøre en mil ekstra på ettermiddager for å plukke opp han. Han tar buss til oppmøtested og så er det som oftest noen som kjører. Vi har ofte kjørt han hjem. Dette er foreldre jeg aldri har sett og gutten har gått i sønnens klasse i 7 år. Når man ser andre få tanter, naboer, besteforeldre osv stille opp på dugnad så er det rart noen ikke kan gjøre alt. Jeg har til gode å stille på dugnad med klubbhuset med maling, raking osv av helsegrunner. Istedet er jeg oftere kampvakt og gjør andre ting. Jeg har full forståelse for at folk sliter med noe, men da kan man ikke kreve noe som helst. Kan man ikke bidra med verken kjøring, vakter eller kakebaking uten å skape forståelse for hvorfor så må man bare innse at denne idretten ikke passer for familien- for barns idrett involverer familien. At man har 3+ barn er ikke en unnskyldning, men det er mer utfordrende. En mamma på laget til datteren har ikke lappen og datteren bor 50/50 der, ingen som reagerer på at mammaen aldri kjører. Heldigvis bor de nesten vegg i vegg med banen så at hun sitter på med noen annenhver uke til kamper skaper minimalt med merarbeid. Hun stiller derimot på andre dugnader. Anonymkode: eb758...92d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #109 Del Skrevet 18. januar 2023 Flere som sliter med manglende engasjement: https://www.nrk.no/mr/studentar-vil-ikkje-jobbe-som-frivillige_-faerre-konsertar-i-volda_-alta-og-sogndal-1.16258578 Anonymkode: 0ba0a...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #110 Del Skrevet 18. januar 2023 Søgni skrev (17 timer siden): Jeg forstår at dette er provoserende, og at særlig dette med klagingen og berettigelsen provoserer. Vanskelig tema. På ei side bør man kunne forvente at foreldre stiller opp, for det er ikke sikkert det er så lett å få ting til å henge ihop for de som stiller heller. Det er heller ikke sikkert at det er de foreldrene som sliter mest med kapasitet til dugnad etc. som har denne berettigelsen heller, snarere tvert imot. Samtidig sender jeg en varm tanke til alle som alltid har plass til en ekstra i bilen til barnet som ikke blir fulgt opp på denne fronten, av ulike grunner. Dere er viktigere enn dere tror. Vi har en sånn jente på laget til min datter også. Jenta er så snill og grei og jeg tar henne ALLTID med og det plager meg faktisk ikke heller. Ja, man kan alltids fabulere om at "tenk om alle nektet å bidra" osv osv, men slik er det jo ikke. Så jeg bare tar henne med og tenker jeg gjør alle en tjeneste, også samfunnet i seg selv. Kanskje kan det redde henne fra å bli "en sosial taper". Koster meg INGENTING og livet er for kort til å vær sur. Ikke faen om jeg hadde latt henne sitte på bussen som et utskudd. Anonymkode: d3632...3c6 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #111 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vi alle enige i! Alle er enige i at det er mor sitt ansvar og mor som skaper situasjonen. MEN - Ts og «samfunnet» kan velge om de vil støtte, beskytte og bygge opp under et barn som lider under mor valg, eller om de vil velge å la henne bære vekten alene. Det er ikke deres ansvar, men de kan (og bør) velge å være gode medmennsker. Det betyr ikke at ikke mor skal stilles til ansvar, med alle midler som ikke går direkte utover barnet. Anonymkode: fd6cc...943 Du har skjønt det Anonymkode: e5308...622 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #112 Del Skrevet 18. januar 2023 Dere som sier at dette ikke skal gå utover barnet og at man bare skal godta at foreldre ikke stiller opp. Hvordan skal man gjennomføre at alle skal inkluderes i praksis? Hvordan gjør dere det? Skal ikke de slappe foreldrene bidra med NOENTING? Det kan jo tenkes at den slappe mora i dette tilfellet innser at hennes væremåte går ut over dattera. Kanskje hun endelig bidrar som hun skal. Anonymkode: 4c290...359 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #113 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere som sier at dette ikke skal gå utover barnet og at man bare skal godta at foreldre ikke stiller opp. Hvordan skal man gjennomføre at alle skal inkluderes i praksis? Hvordan gjør dere det? Skal ikke de slappe foreldrene bidra med NOENTING? Det kan jo tenkes at den slappe mora i dette tilfellet innser at hennes væremåte går ut over dattera. Kanskje hun endelig bidrar som hun skal. Anonymkode: 4c290...359 Hvordan? Med å inkludere barnet i kjøring til og fra , ta barnet med , hun har ingenting med dugnad å gjøre og skal ikke måte lide pga mor. Så får man heller ta dette med mor utenom Anonymkode: e5308...622 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #114 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan? Med å inkludere barnet i kjøring til og fra , ta barnet med , hun har ingenting med dugnad å gjøre og skal ikke måte lide pga mor. Så får man heller ta dette med mor utenom Anonymkode: e5308...622 Hva konkret skal man gjøre med mor mener du? Når det å gi beskjed gjentatte ganger ikke fører frem? Hvem skal kjøre jentungen til og fra trening hver uke? Anonymkode: 4c290...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #115 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nettopp dette. Hun ser jo at mor ikke bryr seg, at hun ikke er viktig for mor. Så ser hun at ingen andre rundt henne bryr seg heller. Ingen bryr seg. Er det virkelig noen som mener at det blir sunne voksne ut av ungdommer som føler seg uønsket og ubetydelig absolutt overalt? Anonymkode: f7deb...a75 Enig! Det er også et poeng at de andra barna lærer hvordan ikke å være et medmenneske. Å straffe uskyldige barn er uhørt! Rucula skrev (8 timer siden): Ja, og sånn må det dessverre være Veldig uenig. Tror du moren lærer noe av at datteren straffes? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Moren har i årevis lurt seg unna de mest fundamentale ting for å prioritere egen jobb og trening. Hun har tre barn og bare forventer at andre fikser for henne fordi hun selv mener å være opptatt. For meg er det veldig bra at klubben nå faktisk sier at hun er del av et fellesskap og at det krever noe av alle for å være med i det. Tenker dere at det at klubben og vi setter krav til moren om deltakelse i barnets liv også kan ha noen positive konsekvenser? ts. Anonymkode: 0ba0a...573 Nei, ikke for barnet. Så lenge mor ikke bryr seg kommer ikke dette til å tvinge frem en omsorgsfull mor. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og imens dør idrettslag på Oslo øst ut fordi man tillater at 8 av 10 foreldre oppfører seg som denne moren her. Da taper absolutt alle! Eller så lages det private klubber og lag for de som vil noe. Anonymkode: 0ba0a...573 Jeg er ikke uenig i at dette foregår, men er veldig uenig i at man skal straffe uskyldige barn for udugelige foreldres (manglende) handlinger. Anonymkode: 27b91...f54 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #116 Del Skrevet 18. januar 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Så barnet må ta støyten for at mor ikke stiller opp? 😕 Anonymkode: a8b65...28f Mhm, de burde kanskje kontakte barnevernet 😕 Anonymkode: 9bf0f...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 18. januar 2023 #117 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mhm, de burde kanskje kontakte barnevernet 😕 Anonymkode: 9bf0f...900 🤣🤣🤣🤣ærlig talt, nei! Det er ikke en Bv sak herregud! Slutt å bruk opp ressursene til Bv på undøvenig tull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #118 Del Skrevet 18. januar 2023 Fotball og håndball er aktiviteter som dessverre krever altfor mye involvering fra foreldre. Ikke alle har denne muligheten. Jeg har ikke bil blant annet og treningene foregår på forskjellige plasser. Da er det faktisk umulig å ha barna på disse aktivitetene. Vil ikke snylte på andre foreldre heller og bli uthengt på kvinneguiden 😅Eldste måtte dessverre slutte på fotball pga stresset dette medførte. Vi fikk det ikke til å gå opp. Barna mine går derfor på aktiviteter som er enklere for oss mtp skyss og dugnader Anonymkode: 31322...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 18. januar 2023 #119 Del Skrevet 18. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Fotball og håndball er aktiviteter som dessverre krever altfor mye involvering fra foreldre. Ikke alle har denne muligheten. Jeg har ikke bil blant annet og treningene foregår på forskjellige plasser. Da er det faktisk umulig å ha barna på disse aktivitetene. Vil ikke snylte på andre foreldre heller og bli uthengt på kvinneguiden 😅Eldste måtte dessverre slutte på fotball pga stresset dette medførte. Vi fikk det ikke til å gå opp. Barna mine går derfor på aktiviteter som er enklere for oss mtp skyss og dugnader Anonymkode: 31322...0d5 Da jeg var liten og spilte fotball, var det vi spillerne som tok dugnadsarbeidet, ikke foreldrene. Mulig ting har blitt dyrere siden da? Synes det burde være en mulighet for å kunne betale seg ut av kjøring til kamper, f eks om en ikke har lappen. Å ta bussen til trening er vel innafor for alle om man er gammel nok. MEN å ikke bidra med NOE og likevel forvente alt blir helt feil, slik moren i HV forteller om. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #120 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fotball og håndball er aktiviteter som dessverre krever altfor mye involvering fra foreldre. Ikke alle har denne muligheten. Jeg har ikke bil blant annet og treningene foregår på forskjellige plasser. Da er det faktisk umulig å ha barna på disse aktivitetene. Vil ikke snylte på andre foreldre heller og bli uthengt på kvinneguiden 😅Eldste måtte dessverre slutte på fotball pga stresset dette medførte. Vi fikk det ikke til å gå opp. Barna mine går derfor på aktiviteter som er enklere for oss mtp skyss og dugnader Anonymkode: 31322...0d5 Det er fornuftig å begrense når man ikke har bil, man kan ikke få alt. Vi må alltid kjøre datteren, hun bor 4 km unna alle på laget og er eneste på skolen som driver med samme aktivitet. Hun har en storebror som også spiller fotball, vi må ofte dra avgårde med hvert vårt barn, men vi jar jo selv valgt å få to barn å følge opp. Vi legger opp helgene etter ungenes aktiviteter. Det er to helger med treningsleire langt unna, futsal, vinterserie og treningskamper så nå i vinter går mange helger. Jeg satt og koste meg på bortekamper i haller når ungene spilte håndball også. Andre prioriterer egen trening og at ungene må klare seg selv. Men det har hendt at tiden ikke har strukket til gor oss også så ungene har tatt buss til kamp og trening. De har tatt buss et stykke og jeg har møtt de. Dette er grunnen til at jeg ikke vil være bundet til å kjøre på andre. Forrige helg var det futsal og da dro vi tidlig og innom på kjøpesenter før kampen. Anonymkode: eb758...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå