Gå til innhold

SÅ lei av klaging fra de som aldri bidrar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk om ungen slett ikke er så totalt hjelpeløs som folk antar, og faktisk bare tar bussen til trening. 

Anonymkode: 4239d...f26

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klubbidretten er iferd med å dø siden så få stiller opp :

Hvor ble det av alle mammaene og pappaene? Nå slår barnas lag og foreninger alarm

https://www.aftenposten.no/oslo/i/jlQOOq/hvor-ble-det-av-alle-mammaene-og-pappaene-naa-slaar-barnas-lag-og-foreninger-alarm

Anonymkode: 85781...c69

Ifølge mange i denne tråden så er det ikke så viktig å stille opp...

Det kan noen få gjøre! Ellers er det synd på barna

Anonymkode: e94ab...f41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun ble sur. Jeg er sikker på at dette får henne inn igjen på kjørelisten om kort tid. 

ts. 

Anonymkode: 0ba0a...573

Dette er trolling.

Problemstillingen er høgst reell, og gjenkjennelig for mange, men TS er et troll.

Anonymkode: 220cb...9d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

SA

Hvorfor skriver du ikke heller hva lidelsen heter i stedet for en forkortelse? Hvis man ikke har kjennskap til det, aner man ikke hva SA står for

Anonymkode: 58905...ad0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke en eneste person som sier noenting engang i nærheten av at det ikke er viktig å stille opp. Tvert imot sier alle at det nettop er viktig å stille opp.

Uenigheten går på metode for å få folk til å ta sitt ansvar og ikke legge det på andre. Hverken barna eller de som gjør det de skal.

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du forstår ikke at jobb må man ha for å overleve? Mener du virkelig at folk skal ta ulønnet fri fra jobb for å være med på en DUGNAD? Altså, jeg jobber selv mye dugnad, men det er da måte på hvor viktig det skal være. Hun har tre barn, finnes det ingen far i bildet der? Jeg kunne for eksempel ikke jobbet dugnad da jeg hadde nyfødt. Betyr ikke at jeg er en latsabb som ikke stiller. Nå dekker jeg for dem som har små babyer hjemme. Gi etter evne, motta etter behov.

Sånn som du beskriver denne moren, så vil ikke deres "krav" ha andre konsekvenser enn at jenta mest sannsynlig slutter på idretten. 

Anonymkode: f7deb...a75

Alle har jobb og ingen gjør noe i jobbtiden. Selvfølgelig. Det er likt for alle. 

Hun må bare påfallende ofte noe annet enn å kjøre barn og være på dugnad. 

ts.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Her jeg bor er det de samme 3-4 personene som sitter i styret på 2-3 forskjellige idrettslag OG FAU på skolen OG FAU på barnehagen. Det er mange andre barn og foreldre i bygda også, men aldri noen som melder seg frivillige til noe. 

Så ble det ramaskrik og avisoppslag da den ene av dem ble utbrent og ikke orket mer og idrettslaget dermed måtte legges ned fordi de ikke lenger hadde noen leder/trener...

Anonymkode: 7fcc4...107

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skriver du ikke heller hva lidelsen heter i stedet for en forkortelse? Hvis man ikke har kjennskap til det, aner man ikke hva SA står for

Anonymkode: 58905...ad0

Her inne på KG står SA for spontanabort, og jeg tviler på at personen har det som kronisk diagnose😅 så enig med deg. Veldig unødvendig.

Anonymkode: 8a30a...6ac

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nettop, hjelpes så mange kjipe voksne som finnes, men egentlig tror jeg de bare finnes på kg! 

Anonymkode: e5308...622

Og imens dør idrettslag på Oslo øst ut fordi man tillater at 8 av 10 foreldre oppfører seg som denne moren her. Da taper absolutt alle! 
Eller så lages det private klubber og lag for de som vil noe. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (21 minutter siden):

Hva tenker du er løsningen?

Noen få skal bare dra lasset for alle som ikke gidder? 
Ta alle dugnadene, kjøre jenta frem og tilbake, betale medlemskontigentet for jenta? Kjøpe utstyr? 

hvor går grensa?

Man lar det aldri gå utover barnet, punktum! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uenig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er trolling.

Problemstillingen er høgst reell, og gjenkjennelig for mange, men TS er et troll.

Anonymkode: 220cb...9d9

Slutt med det ‘trollmaset’. Aner du hva skjer i barneidretten for tiden? Det er mye som raknet fordi foreldre ikke bidrar. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hva når det er så mange foreldre som ikke bidrar at hele idrettslaget/korpset/etc bare må legges ned - da går det jo ihvertfall utover barna?

Anonymkode: 7fcc4...107

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Oslo vest opprettes det nå fotball-lag for ‘de ivrige’ der foreldre må signere på hva de skal bidra med. Er det dit vi vil? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenk om ungen slett ikke er så totalt hjelpeløs som folk antar, og faktisk bare tar bussen til trening. 

Anonymkode: 4239d...f26

Tror ikke problemet her er at ungen ikke klarer og ta buss. Det hadde sikkert ungen til ts klart også.

Anonymkode: 9a2ec...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Firefine skrev (1 minutt siden):

På Oslo vest opprettes det nå fotball-lag for ‘de ivrige’ der foreldre må signere på hva de skal bidra med. Er det dit vi vil? 

🤣🤣 de ivrige som sender vaskehjelpen på dugnad, eller de ivrige som står og heier og banner og forventer seier? Uansett ikke dit vi vil, tror ordet « dugnad’ er litt vanskelig for ts og enkelte i denne tråden. Savner den tid vi var et dugnadsland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men det gjelder altså ikke små barn. It takes a village to raise a child. Vi som har kapasitet til det, bør hjelpe barn som blir neglisjert av egne foreldre, til å ha fine opplevelser gjennom barndommen, oppleve samhold og knytte vennskap.

Anonymkode: f7deb...a75

Helt enig med deg 🙏 Tenk så mange barn som ville hatt det bedre dersom folk rundt hadde brydd seg

Anonymkode: 89560...937

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤣🤣 de ivrige som sender vaskehjelpen på dugnad, eller de ivrige som står og heier og banner og forventer seier? Uansett ikke dit vi vil, tror ordet « dugnad’ er litt vanskelig for ts og enkelte i denne tråden. Savner den tid vi var et dugnadsland. 

Jeg vil absolutt ikke dit og i tillegg karikerer du voldsomt. Tror uansett må være at ‘dugnad’ må være at de som kan bidrar. Uten det går det galt og det ser vi nå vel over hele Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen godt! Det er alltid noen som sluntrer unna og virker å synes det er helt greit å la andre gjøre all jobben. Og det er veldig irriterende.

Men jeg er ikke enig i metoden dere, hvor dette kun går utover barnet, fordi dere skal understreke et prinsipp.
Når denne moren uansett ikke kjører, så vil du måtte kjøre akkurat like mange ganger om dette barnet sitter på eller ikke. La nå jenta sitte på med vennene sine! 

Tenk følelsen av å stå utenfor hallen etter trening, alle de andre jentene hopper inn i bilen, de skravler og ler og koser seg. Det er ledig plass i bilen, de skal til samme sted som deg, men du får ikke slippe inn, fordi moren til «Anne» sier at moren din er lat…Tenk så fryktelig vondt det må være? 

Det blir faktisk ikke noe merarbeid for om du tar med henne også i bilen. Tenk så mye det vil bety for jenta å bli sett,  anerkjent og motta omsorg fra en voksen?!

Når det gjelder dugnad derimot, så støtter jeg fullt å kreve betaling fra de som ikke bidrar! 

Anonymkode: fd6cc...943

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...