Gå til innhold

SÅ lei av klaging fra de som aldri bidrar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For guds skyld ikke la det gå ut over barnet! Jeg er et sånt barn med foreldre som aldri bidro, og det hadde nada å gjøre med turnus, helse, økonomi eller noe sånt, de bare gadd ikke. En stund forsøkte jeg å dekke over ved å utføre whatever dugnad selv, før jeg rett og slett bare sluttet. Jeg skjønner det er frustrerende og har ikke noen råd, men det er ikke barnet sin feil.

Anonymkode: b250d...470

• Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For guds skyld ikke la det gå ut over barnet! Jeg er et sånt barn med foreldre som aldri bidro, og det hadde nada å gjøre med turnus, helse, økonomi eller noe sånt, de bare gadd ikke. En stund forsøkte jeg å dekke over ved å utføre whatever dugnad selv, før jeg rett og slett bare sluttet. Jeg skjønner det er frustrerende og har ikke noen råd, men det er ikke barnet sin feil.

Det er jo veldig kjedelig, men vi har minst like mye å gjøre vi andre. Hun her gidder bare ikke og jeg gidder ikke å dekke opp for henne lenger. 

ts. 

Anonymkode: 0ba0a...573

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Veldig trist å høre. Samtidig kan ikke barn gå på en idrett hvis foreldrene overhodet ikke vil bidra. Da går det bare ikke rundt. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei som stadig skrev ‘Hvem henter xxx i dag?’. Etter hvert sluttet folk å svare henne og da måtte hun til slutt kjøre selv. Barneoppdragelse er altså noe man driver med hele livet… Noe må man faktisk kunne forvente av voksne folk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er provoserende, og at særlig dette med klagingen og berettigelsen provoserer. Vanskelig tema. På ei side bør man kunne forvente at foreldre stiller opp, for det er ikke sikkert det er så lett å få ting til å henge ihop for de som stiller heller. Det er heller ikke sikkert at det er de foreldrene som sliter mest med kapasitet til dugnad etc. som har denne berettigelsen heller, snarere tvert imot. 

Samtidig sender jeg en varm tanke til alle som alltid har plass til en ekstra i bilen til barnet som ikke blir fulgt opp på denne fronten, av ulike grunner. Dere er viktigere enn dere tror.

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubben har nå i dag sagt at hun må betale for de gangene hun ikke kommer på avtalte oppgaver. Veldig glad for det. Det blir del av det å være med i fellesskapet i klubben rett og slett. 

Man blir jo gretten når du vekkes kl.09 en søndag fordi du nok en gang må trå til for ei som har vondt i viljen. 

ts. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, vi er nok strenge og det går utover datteren. Samtidig må jeg si at vi virkelig har prøvd å formidle alvoret i dette. 
Ved å bare la det fortsette ville hun garantert bare fortsatt. Dere som er kritiske kan jo prøve å stå i situasjonen selv et par år. 

Vi har også prøvd med en kostnad per tur og så dele på alle de som har barn i bilen. Det syntes hun var firkantet. 

Ts.

I har stått i samme situasjon og nei vi lot det fortsatt ikke gå utover barnet 

Anonymkode: e5308...622

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig trist å høre. Samtidig kan ikke barn gå på en idrett hvis foreldrene overhodet ikke vil bidra. Da går det bare ikke rundt. 

Dette er ikke helt riktig. Blir litt som samfunnet forøvrig, hvis alle skal være uføre går det ikke, men noen få tåler vi. Hvis ingen bidrar i idretten går det ikke, men noen få tåler man.

Anonymkode: 29a9c...4b3

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I har stått i samme situasjon og nei vi lot det fortsatt ikke gå utover barnet 

Så deilig da! Du er lett å utnytte.

alle andre rundt kan bare gi faen de da og dytte all jobb over på deg. Det får jo ikke konsekvenser uansett. 
Herlig! Trenger ikke mer enn en eller to sånne som deg så kan resten av oss ligge hjemme og slappe av mens du tar alle dugnader. 😀

Anonymkode: e94ab...f41

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. Jeg hadde selv foreldre som alltid var førstemann til å sluntre unna (ikke like ille som i dette tilfellet). Det var fryktelig flaut, og pga dette stiller jeg alltid opp for de barna som har foreldre som ikke kan/gidder. Det er virkelig ikke barnets feil. Flaut at voksne mennesker straffer et barn for mors oppførsel. 

Anonymkode: dca8b...f03

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke helt riktig. Blir litt som samfunnet forøvrig, hvis alle skal være uføre går det ikke, men noen få tåler vi. Hvis ingen bidrar i idretten går det ikke, men noen få tåler man.

Anonymkode: 29a9c...4b3

Problemet er at det er smittsomt......

" Hvorfor skal jeg gidde når ikke hun gidder"

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, vi er nok strenge og det går utover datteren. Samtidig må jeg si at vi virkelig har prøvd å formidle alvoret i dette. 
Ved å bare la det fortsette ville hun garantert bare fortsatt. Dere som er kritiske kan jo prøve å stå i situasjonen selv et par år. 

Vi har også prøvd med en kostnad per tur og så dele på alle de som har barn i bilen. Det syntes hun var firkantet. 

Ts.

Så du tenker at når dere formidler alvoret til moren om at hun må bry seg mer, påvirker ikke det datteren i det hele tatt? Mamma bryr seg ikke, og det gjør ingen andre heller. Stakkars barn.

Jeg skjønner godt at dere er frustrert, men den aksjonen deres gir jo moren en god f*** i. Hun har vel allerede vært tydelig på at datters behov ikke er viktige? Dere straffer et uskyldig barn for foreldres oppførsel, et barn som sannsynligvis syns dette er tungt og flaut i utgangspunktet. 

Anonymkode: 27b91...f54

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åsså har man sånne som meg,som aldri sier nei Kjører,trener, trøster,lage vafler,kaker osv osv..som liker å stille opp,men pga slike mammaer kan jeg ikke si nei, for ingen andre gjør det da..å vi er 4-5 foreldre som føler det sånn. Beklager, sjeleglad det begynnes å settes krav til andre foresatte. 
Men de som klager mest, er alltid de som bidrar minst, de slutter aldri å sjokkere meg..

Anonymkode: 4919f...982

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

alle andre rundt kan bare gi faen de da og dytte all jobb over på deg. Det får jo ikke konsekvenser uansett. 
Herlig! Trenger ikke mer enn en eller to sånne som deg så kan resten av oss ligge hjemme og slappe av mens du tar alle dugnader. 😀

Eh herregud , enkelte voksne altså. Nei, jeg lar det ikke gå utover uskyldige bsrn, virkelig ikke. Det er heller ikke de som deltar på dugnad så det blir noe helt annet..

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. Jeg hadde selv foreldre som alltid var førstemann til å sluntre unna (ikke like ille som i dette tilfellet). Det var fryktelig flaut, og pga dette stiller jeg alltid opp for de barna som har foreldre som ikke kan/gidder. Det er virkelig ikke barnets feil. Flaut at voksne mennesker straffer et barn for mors oppførsel. 

Anonymkode: dca8b...f03

Så utrolig enig, ufattelig at man synes dette er greit

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller vi forstår at dette er BARN, mine barns venner, små individer som ikke har NOEN mulighet til å rette opp i foreldrenes oppførsel. Det er sunt for samfunnet, skoleklasser og ungenes helse når ungene driver med organisert idrett. Det koster meg null kalorier å ta med meg et ekstra barn i bilen, eller hjelpe til på andre måter. 

Anonymkode: f7deb...a75

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du tenker at når dere formidler alvoret til moren om at hun må bry seg mer, påvirker ikke det datteren i det hele tatt? Mamma bryr seg ikke, og det gjør ingen andre heller. Stakkars barn.

Jeg skjønner godt at dere er frustrert, men den aksjonen deres gir jo moren en god f*** i. Hun har vel allerede vært tydelig på at datters behov ikke er viktige? Dere straffer et uskyldig barn for foreldres oppførsel, et barn som sannsynligvis syns dette er tungt og flaut i utgangspunktet. 

Anonymkode: 27b91...f54

Nettopp dette. Hun ser jo at mor ikke bryr seg, at hun ikke er viktig for mor. Så ser hun at ingen andre rundt henne bryr seg heller. Ingen bryr seg. Er det virkelig noen som mener at det blir sunne voksne ut av ungdommer som føler seg uønsket og ubetydelig absolutt overalt?

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller vi forstår at dette er BARN, mine barns venner, små individer som ikke har NOEN mulighet til å rette opp i foreldrenes oppførsel. Det er sunt for samfunnet, skoleklasser og ungenes helse når ungene driver med organisert idrett. Det koster meg null kalorier å ta med meg et ekstra barn i bilen, eller hjelpe til på andre måter. 

Du må gjerne ofre deg selv, hente og kjøre alle ungene i nabolaget hver uke. Men ikke prakk det på andre å være en dørmatte.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den støyten tar nok barnet daglig på langt skadeligere måter enn det de andre foreldrene eventuelt påfører i et forsøk på å få foreldrene til å innse alvoret.

Jeg har en søster som er på dette viset. Hun forstod faktisk ikke greia før barnevernet stod på døra, og egentlig ikke da heller. Noen hadde meldt inn bekymring på manglende oppfølging. Etter hva jeg forstod (har bare versjonen til en meget forurettet søster) var det ikke selve uteblivelsen til kioskvakter og kjøring til kamp som var problemet for BV, men de mente dette var symptomer på et dypere problem.

Hun hadde hjelpetiltak i et par år som i stor grad gikk ut på å prøve å se seg selv og innsatsen sin utenfra. De kom aldri noen vei med dette, og trekte seg til slutt ut. Etter hva jeg forstod var ikke bekymringen noe mindre, men det var ikke håp om bedring og ikke alvorlig nok til mer inngripende tiltak. Nevøen min flyttet til oss da han startet på VGS, han søkte seg med vilje til en linje som ikke fantes på hjemplassen. Han er en fornuftig og grei ung mann, men er veldig preget av en oppvekst med en mor som var notorisk ute av stand til å prioritere hans behov foran sine egne. Han er ikke vant med at noen gjør noe som helst for han, og blir ukomfortabel og tror han står i takknemlighetsgjeld om jeg lager pizza til vennegjengen eller kjører han til skolen om det regner bortover. Det begynner sakte men sikkert å bedre seg, men vi jobber hardt for å få han til å forstå at han er verdt det samme som andre mennesker.

Anonymkode: 25547...16e

Så utrolig snill du er, dette var rørende lesning. ❤️ Jeg har vært i din nevøs sko, og jeg drømte om at noen kunne redde meg. Så heldig han er som har deg❤️ 

Anonymkode: c53e6...9a4

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...