AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg skjønner at folk vil finne roen mer etter pandemien altså, men nå er jeg så drittlei av foreldre som vil ha barna sine med på alt mulig, men som ikke deltar overhodet. Ei mor presterte å skrive et skikkelig klageinnlegg på Facebook om manglende samhold i klassen uten å noensinne ha løftet en finger selv. I tillegg vil hun at idretten skal være gratis, men hun vil aldri bidra noe selv. Da vi informerte om at det var hennes tur til å selge billetter (håndball) dukket hun bare ikke opp. Heller ikke på dugnad, cup eller annet. Og hun klager noe helt vilt på småting. Nå har vi tatt henne ut av kjørelisten, da hun 7 av 10 ganger ikke kunne stille. Datteren må ta bussen til hun faktisk skjerper seg og stiller som oss andre. Dette etter ‘trusler’ om at det ville skje hvis hun ikke skjerpet seg. Hun ble rasende, men nå er vi drittlei. Skal hun inn igjen på listen må hun ta igjen noe av det tapte. Nei, hun er ikke fattig eller syk og har i tillegg null selvinnsikt. Anonymkode: 0ba0a...573 22 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 Hvordan har datteren hennes det oppi dette? 20 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg vil tro hun synes det er kjipt. ts. Anonymkode: 0ba0a...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Til syvende og sist er det vel foreldrene som faktisk sørger for at deres egne barn blir "ekskludert" fra felleskapet når foreldrene velger å holde på sånn. Dersom en forelder hadde fortsatt på denne måten, samtidig som INGEN hadde satt foten ned, så ville man kanskje endt opp med at barna deres fortsetter nøyaktig som foreldrene deres og forventer at alle sammen hele tiden skal bidra til alt mulig. Anonymkode: f51d6...a83 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner at folk vil finne roen mer etter pandemien altså, men nå er jeg så drittlei av foreldre som vil ha barna sine med på alt mulig, men som ikke deltar overhodet. Ei mor presterte å skrive et skikkelig klageinnlegg på Facebook om manglende samhold i klassen uten å noensinne ha løftet en finger selv. I tillegg vil hun at idretten skal være gratis, men hun vil aldri bidra noe selv. Da vi informerte om at det var hennes tur til å selge billetter (håndball) dukket hun bare ikke opp. Heller ikke på dugnad, cup eller annet. Og hun klager noe helt vilt på småting. Nå har vi tatt henne ut av kjørelisten, da hun 7 av 10 ganger ikke kunne stille. Datteren må ta bussen til hun faktisk skjerper seg og stiller som oss andre. Dette etter ‘trusler’ om at det ville skje hvis hun ikke skjerpet seg. Hun ble rasende, men nå er vi drittlei. Skal hun inn igjen på listen må hun ta igjen noe av det tapte. Nei, hun er ikke fattig eller syk og har i tillegg null selvinnsikt. Anonymkode: 0ba0a...573 Kjører dere andre, mens dere lar dette stakkars barnet ta bussen alene? Pga moren er håpløs? Det kan jo være at datteren syns morens oppførsel er ille nok. Håper jeg misforsto innlegget. Hvor gammel er dette barnet? Det vil alltid være noen som stiller mer opp enn andre, men jeg klarer altså ikke å se for meg at vi skulle sendt en av lagvenninnene til min datter med bussen til kamp. Høres grusomt ut. Anonymkode: 9db1a...122 26 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilga Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 Herregud for et ubrukelig menneske hun må være. Bra dere faktisk viser reaksjon på den oppførselen. Det som er synd er at det er dattera hennes som er taperen 😕 Man får bare håpe at datteren ikke blir bitter, og heller tenker at "slik skal ikke hun være" da hun blir stor... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 6fea1...0bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 Det skal være veldig dårlig oppførsel til at dere har gått så drastisk til verks. Jeg støtter det selv om det går over datteren. Ikke dukke opp når andre er avhengig uten beskjed er uaktuelt. Anonymkode: eb758...92d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Bra dere lar det få konsekvenser 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Del Skrevet 17. januar 2023 Herregud så dere lar det gå utover et uskyldig barn? Det kunne aldri falt meg inn Anonymkode: e5308...622 17 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #11 Del Skrevet 17. januar 2023 Kan hun ha en diagnose?? Anonymkode: 79b9a...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Del Skrevet 17. januar 2023 Så barnet må ta støyten for at mor ikke stiller opp? 😕 Anonymkode: a8b65...28f 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 Populært innlegg #13 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så barnet må ta støyten for at mor ikke stiller opp? 😕 Anonymkode: a8b65...28f Den støyten tar nok barnet daglig på langt skadeligere måter enn det de andre foreldrene eventuelt påfører i et forsøk på å få foreldrene til å innse alvoret. Jeg har en søster som er på dette viset. Hun forstod faktisk ikke greia før barnevernet stod på døra, og egentlig ikke da heller. Noen hadde meldt inn bekymring på manglende oppfølging. Etter hva jeg forstod (har bare versjonen til en meget forurettet søster) var det ikke selve uteblivelsen til kioskvakter og kjøring til kamp som var problemet for BV, men de mente dette var symptomer på et dypere problem. Hun hadde hjelpetiltak i et par år som i stor grad gikk ut på å prøve å se seg selv og innsatsen sin utenfra. De kom aldri noen vei med dette, og trekte seg til slutt ut. Etter hva jeg forstod var ikke bekymringen noe mindre, men det var ikke håp om bedring og ikke alvorlig nok til mer inngripende tiltak. Nevøen min flyttet til oss da han startet på VGS, han søkte seg med vilje til en linje som ikke fantes på hjemplassen. Han er en fornuftig og grei ung mann, men er veldig preget av en oppvekst med en mor som var notorisk ute av stand til å prioritere hans behov foran sine egne. Han er ikke vant med at noen gjør noe som helst for han, og blir ukomfortabel og tror han står i takknemlighetsgjeld om jeg lager pizza til vennegjengen eller kjører han til skolen om det regner bortover. Det begynner sakte men sikkert å bedre seg, men vi jobber hardt for å få han til å forstå at han er verdt det samme som andre mennesker. Anonymkode: 25547...16e 19 40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Del Skrevet 17. januar 2023 Det er jo dessverre endel foreldre som mener de skal nyte fellesskapets goder uten å løfte en finger selv. Alle kan og bør bidra med et minimum for barnas skyld. Synd reaksjonen går utover barnet, men det bør helt klart være en reaksjon i slike tilfeller. Anonymkode: 6e9bc...490 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 Bra dere gir datteren konsekvenser for morens oppførsel. Lær henne at sånn går det når man gjør en elendig jobb i å oppdra sin egen mor. Bra dere legger skylden der den hører hjemme. Anonymkode: 39aa5...6ee 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 17. januar 2023 #16 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner at folk vil finne roen mer etter pandemien altså, men nå er jeg så drittlei av foreldre som vil ha barna sine med på alt mulig, men som ikke deltar overhodet. Ei mor presterte å skrive et skikkelig klageinnlegg på Facebook om manglende samhold i klassen uten å noensinne ha løftet en finger selv. I tillegg vil hun at idretten skal være gratis, men hun vil aldri bidra noe selv. Da vi informerte om at det var hennes tur til å selge billetter (håndball) dukket hun bare ikke opp. Heller ikke på dugnad, cup eller annet. Og hun klager noe helt vilt på småting. Nå har vi tatt henne ut av kjørelisten, da hun 7 av 10 ganger ikke kunne stille. Datteren må ta bussen til hun faktisk skjerper seg og stiller som oss andre. Dette etter ‘trusler’ om at det ville skje hvis hun ikke skjerpet seg. Hun ble rasende, men nå er vi drittlei. Skal hun inn igjen på listen må hun ta igjen noe av det tapte. Nei, hun er ikke fattig eller syk og har i tillegg null selvinnsikt. Anonymkode: 0ba0a...573 Godt jobba. Sånne ego drittfolk må strammes opp, reelt. Ikke kun pekefingre.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #17 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Herregud så dere lar det gå utover et uskyldig barn? Det kunne aldri falt meg inn Anonymkode: e5308...622 Det er det mange innvandrere håper på når de kommer ulovlig inn i Norge, og bruker ungen som skjold når de skal fraktes ut igjen... Stakkars oss, vil dere sende barnet ut av landet. Det gjøres helt med vilje! Litt samme opplegg blir det med denne moren Anonymkode: e94ab...f41 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det mange innvandrere håper på når de kommer ulovlig inn i Norge, og bruker ungen som skjold når de skal fraktes ut igjen... Stakkars oss, vil dere sende barnet ut av landet. Det gjøres helt med vilje! Litt samme opplegg blir det med denne moren Anonymkode: e94ab...f41 Herregud Anonymkode: e5308...622 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #19 Del Skrevet 17. januar 2023 Ja, vi er nok strenge og det går utover datteren. Samtidig må jeg si at vi virkelig har prøvd å formidle alvoret i dette. Ved å bare la det fortsette ville hun garantert bare fortsatt. Dere som er kritiske kan jo prøve å stå i situasjonen selv et par år. Vi har også prøvd med en kostnad per tur og så dele på alle de som har barn i bilen. Det syntes hun var firkantet. Ts. Anonymkode: 0ba0a...573 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #20 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 6fea1...0bb 6.klasse. Anonymkode: 0ba0a...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå