AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg har fått veldig sansen for intervalltimene på Sats. Disse er som regel satt opp slik: 4X2min (1 min puse), 5x45 sek (20sek pause) og 5x30 sek (15 sek pause. Vil jeg få merkbar progresjon dersom jeg går på denne timen 3 ganger i uken? Målet mitt er å løpe 10km under 60 min i sommer. Men, jeg liker ikke å løpe ute når det er kaldt og glatt og jeg syntes at langkjøring på mølle er kjedelig. Planen et å starte med langkjøring ute til våren. Anonymkode: e72b9...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har fått veldig sansen for intervalltimene på Sats. Disse er som regel satt opp slik: 4X2min (1 min puse), 5x45 sek (20sek pause) og 5x30 sek (15 sek pause. Vil jeg få merkbar progresjon dersom jeg går på denne timen 3 ganger i uken? Målet mitt er å løpe 10km under 60 min i sommer. Men, jeg liker ikke å løpe ute når det er kaldt og glatt og jeg syntes at langkjøring på mølle er kjedelig. Planen et å starte med langkjøring ute til våren. Anonymkode: e72b9...d9a Gjøres det du nevnte i samme økt? I så fall vil du nok få fin progresjon så lenge du løper på høy nok intensitet. Det er nok tid i høy sone her til å gi merkbar treningseffekt 😊 Så er det veldig smart å få flere kilometer på beina til våren når målet er å løpe litt lengre. Spesifisitet i treningen 😊👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Tips til å gjøre mølleløping kjekkere: hør på lydbok eller podcast, eller ha med nettbrett som du kan hekte fremfor møllen og se på en serie. Anonymkode: 2caec...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Sandum.PT skrev (1 time siden): Gjøres det du nevnte i samme økt? I så fall vil du nok få fin progresjon så lenge du løper på høy nok intensitet. Det er nok tid i høy sone her til å gi merkbar treningseffekt 😊 Så er det veldig smart å få flere kilometer på beina til våren når målet er å løpe litt lengre. Spesifisitet i treningen 😊👍 Takk for svar. Ja, det er i samme økt. Anonymkode: e72b9...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fått veldig sansen for intervalltimene på Sats. Disse er som regel satt opp slik: 4X2min (1 min puse), 5x45 sek (20sek pause) og 5x30 sek (15 sek pause. Vil jeg få merkbar progresjon dersom jeg går på denne timen 3 ganger i uken? Målet mitt er å løpe 10km under 60 min i sommer. Men, jeg liker ikke å løpe ute når det er kaldt og glatt og jeg syntes at langkjøring på mølle er kjedelig. Planen et å starte med langkjøring ute til våren. Anonymkode: e72b9...d9a Det høres fornuftig ut. Jeg løper ute året rundt (i mangel på andre muligheter), men hvis jeg hadde adgang til treningssenter ville jeg gjøre noe tilsvarende om vinteren. Anonymkode: 3220b...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg løper mest intervaller på mølle av samme grunn. Prøver å legge inn en lang oppvarming før intervallene begynner, jogging i 15-20 min. Og med 4x4 intervaller så blir det jo en økt på noen km. Men langkjøring på mølle er utelukket. Beholder kondisen på vinteren med dette, og på våren når snøen er borte så fokuserer jeg på å løpe lenger. Går greit, det. Anonymkode: ee477...c1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 På mølle vil annet enn intervaller suge livskraften ut av de fleste, både med og uten distraksjoner i form av musikk, podcast eller tv-serie. Jeg ville fortsatt med intervallene og heller tatt distanseløpingen ute når føret inviterer til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 (endret) Skal du løpe 10 km under 60 min i sommer trenger du også langintervaller og rolig langkjøring. 2 kortintervaller, 1 langintervall og 1 langkjøring anbefaler jeg 😊 Endret 17. januar 2023 av Embla Othea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå