AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #21 Del Skrevet 18. januar 2023 Mitt hår blir ikke fett før dag 6 eller 7 uten vask. Bruker sjelden noe produkter i det. Bare når jeg skal noe spesielt og krøller det. Da bruker jeg varmebeskytter og hårspray. Noen ganger vasker jeg det på dag 6, andre ganger bruker jeg tørrsjampo dag 6 og vasker på dag 7. Måtte venne håret til det da. Tidligere vasket jeg det annenhver dag, da ble det også fett annenhver dag. Anonymkode: fe992...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 18. januar 2023 #22 Del Skrevet 18. januar 2023 Hemmeligheten er at når du ikke bruker shampo på lenge, så kutter hodebunnen din fettproduksjonen dramatisk. Den litt fluffy og glansfulle looken du oppnår ved å først vaske håret og så ha paste i det mens du styler det... Det er sånn hår naturlig ser ut hvis du bare slutter å vaske det med shampoo. I starten blir det jævlig fettete fordi kroppen din fortsatt er i shampo modus fordi den er vant til å måtte produsere jævlig mye fett fordi du vasker det ut hele tiden, men når den legger merke til at fettet ikke forsvinner like fort så går produksjonen ned og så blir det bare littegran olje igjen som fungerer som en naturlig permanent voks. Hadde disse turene dine vart noen måneder istedet for noen uker så ville du oppdaget det. Men det å vaske det med rent vann hjelper nok til å fjerne det overflødige fettet i tillegg til støv og smuss, så hvordan det blir hvis du aldri ser vann aner jeg ikke, sikkert ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #23 Del Skrevet 19. januar 2023 Fett hår kommer av hormonene i kroppen. Det hjelper ikke å ikke vaske det på ukesvis når det blir fett 5 t etter hårvask. Anonymkode: e9ea2...21a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #24 Del Skrevet 19. januar 2023 Før var det en "sermoni" rundt det å ta bilder. Bildefremkalling og fotoapparater var dyrt for vanlige folk. Så folk viste seg fra sin beste side på bilder, kledde seg fint, pyntet seg og stilte seg opp. Anonymkode: 1b0d3...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #25 Del Skrevet 19. januar 2023 I gamle dager satt de ikke inne og jobbet i en boks, de jobbet mye utendørs og brukte kroppen. De trente ikke inne på et svett treningssenter for forfengelighetens skyld, stappet hud og hår fulle i syntetiske, kjemiske produkter fulle i parfyme og andre hormonforstyrrende stoff. De kledde seg ikke i dårlige syntetiske klær, og spiste ikke prosessert og uprosessert kunstig mat eller junkfood. Forstå det den som kan, hvorfor de var slankere og hadde finere hud og hår enn oss Levealderen var riktignok lavere, men det kommer jo av medisinske frembrudd og forskning. Anonymkode: 3e693...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 19. januar 2023 #26 Del Skrevet 19. januar 2023 Mitt ser fett ut etter tre dager uten dusj er vel blitt avhengig av dusj hver dag/annahver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #27 Del Skrevet 19. januar 2023 Bacteria skrev (9 timer siden): Æh… var det ikke i gamle dager fine damer skulle børste håret med 100 tak hver kveld? Husker jeg leste det i ukebladromaner som tenåring, og stusset selv. Hadde jeg gjort det, hvertfall som ung, hadde det vært å be om fett hår. Har heldigvis fått normalt hår på «eldre dager» og ja, børster det nesten ikke. Jo, og ja, så mye børsting ville dradd oljene fra hodebunnen godt nedover håret og gjort hele håret fett. Men tenker at Oline på Tryti Gard ikke nødvendigvis hadde fancy hårbørste, og ikke brukte tid på slikt. Og at de fine fruene som hadde hårbørste og tid til å børste det, gjerne også hadde pudder de kunne bruke som tørrshampo. Anonymkode: 25dd6...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 19. januar 2023 #28 Del Skrevet 19. januar 2023 Eller dårligere kvalitet på bildet så sånt ikke blir så synlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. januar 2023 #29 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fett hår kommer av hormonene i kroppen. Det hjelper ikke å ikke vaske det på ukesvis når det blir fett 5 t etter hårvask. Anonymkode: e9ea2...21a Min erfaring også. Derfor jeg ikke har problemer med dette nå som 50-åring, men hadde det når jeg var ung. Noen fordeler med alderen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #30 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg får ikke fett hår uansett hvor lenge jeg venter med å vaske det. Glad for det fordi jeg har veldig tynt hår og tynt hår ser jo enda tynnere ut når det er fett. Har veldig fet hud i t-sonen og heldigvis for det fordi det forhinder/utsetter linjer og rynker. Men håret mitt blir egentlig bare ekkelt av for mye paste og hårspray og jeg føler liksom bare jeg må vaske det etter 3-4 dager. Anonymkode: be935...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. januar 2023 #31 Del Skrevet 20. januar 2023 Hvis dere ser på Colourmypast på instagram er det mange gamle samiske bilder der. Vil ikke akkurat si at fluffy og velstelt beskriver håret på de mannfolka der? Kvinnene brukte lue, skaut eller fletter. Lite fluff. 😅 https://instagram.com/colourmypast?igshid=YmMyMTA2M2Y= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #32 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 20.08): Samme her. Jeg blir derimot veldig fett i håret når jeg bruker vanlige hårprodukter. Alt er skapt for at vi skal forbruke mer... Jeg kan også gå nesten opp mot 14 dager nå som jeg har byttet. Men det var en overgangsperiode på kanskje to måneder først! Anonymkode: 88220...964 Hvilken shampo bruker du? Anonymkode: d01df...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå