EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 #1 Del Skrevet 16. januar 2023 Hei! jeg strøk på oppkjøring idag, og det var selvfølgelig veldig sjipt.. Jeg følte meg klar og kjørelærer sier jeg var mer enn god nok og klar nok til å ha oppkjøring. sikkerhetskontroll spørsmålene gikk fint, og jeg ønsket å ha småprat i bilen. Vi havnet på en landevei og siden jeg kjørte på glatt og snøfylt føre tok jeg det med ro. veien var smal og svingete så holdt 40km hele veien og litt saktere i svingene. jeg tenkte at det her blir for sakte, men det føltes forsvarlig ut. Resten av oppkjøringen gikk bra følte jeg helt til sensor sa at jeg strøk når vi var ferdig. hun begrunner at jeg kjører for fort på landeveien og at jeg kutter svingen, men at alt annet var veldig bra. jeg ble litt sjokkert at jeg skulle stryke på å ha kjørt for fort når jeg kjørte i 40 og under, for jeg følte selv at jeg hadde kontroll og oversikt hele tiden. Jeg er enig at jeg fikk kutta svingen av og til fordi jeg følgte de andre sporene som var i veien fra før fra andre bilister, siden der var det tørt og bart og jeg tenkte jeg fikk best vei grep der, men så feil kan man ta. Jeg lurer på om sensor var for streng eller om jeg burde gjort noe annet? burde jeg heller kjørt der det var is istedenfor i hjulsporene? tar i mot all tips jeg kan få! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Del Skrevet 16. januar 2023 Å kutte svinger er jo faktisk noe av det farligste man gjør. Om det kommer en dust imot som råkjører men holder sin fil har du ikke sjanse å vil kollidere. ALDRI kutt svinger. Anonymkode: 4e547...ba2 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Del Skrevet 16. januar 2023 Litt merkelig vurdering av sensor kanskje, men å kjøre opp på et sånt føre er sikkert vanskelig okke som 😕 Veldig leit at du streik! Du kan ta kontakt med kjørelæreren din og høre mer om hva du burde ha gjort. Lykke til neste gang! Anonymkode: 1ba3f...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å kutte svinger er jo faktisk noe av det farligste man gjør. Om det kommer en dust imot som råkjører men holder sin fil har du ikke sjanse å vil kollidere. ALDRI kutt svinger. Anonymkode: 4e547...ba2 ja, det var dumt at jeg følgte de spora som var der, men følte det var det beste mtp at d var speilblank på siden der jeg egt burde ha ligget😓 og hadde oversikt over hele svingen og så at ingen kom, menmen for ta det med meg neste gang og håpe på litt bedre føre da😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt merkelig vurdering av sensor kanskje, men å kjøre opp på et sånt føre er sikkert vanskelig okke som 😕 Veldig leit at du streik! Du kan ta kontakt med kjørelæreren din og høre mer om hva du burde ha gjort. Lykke til neste gang! Anonymkode: 1ba3f...d9f ja, det ble sånn denne gangen men håper på å stå neste! kjørelærer sa det ikke var noe jeg kunne øve på fordi det var bare uflaks det med landeveien😓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Del Skrevet 16. januar 2023 En skal alltid kjøre etter forholdene uansett fartsgrense. Var det glatt kunnexeet jo hende du måtte nedi 30 eller 20 km/t I tillegg må ta høyde for at en ALLTID kan møte en bil samme hvor en er. Å følge spor er naturlig, men det er bare en del av kjøreturen. Sikkerhet er det sensor vil at du skal vise at du behersker Anonymkode: f0873...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En skal alltid kjøre etter forholdene uansett fartsgrense. Var det glatt kunnexeet jo hende du måtte nedi 30 eller 20 km/t I tillegg må ta høyde for at en ALLTID kan møte en bil samme hvor en er. Å følge spor er naturlig, men det er bare en del av kjøreturen. Sikkerhet er det sensor vil at du skal vise at du behersker Anonymkode: f0873...ed6 ja, jeg kjørte i 40 på en 80 vei, og som sagt litt saktere i svingene kanskje rundt 30km. men jeg strøk fordi jeg fulgte sporene fordi de hadde kutta svingen før meg, så endte med at jeg også kutta svingen. jeg burde heller prøvd å legge meg ut fra spora slik at jeg kunne fulgt svingen bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Del Skrevet 16. januar 2023 Syns kanskje det var litt strengt ja. Det er ikke livsfarlig å kutte en sving så lenge du ser at det ikke kommer noe imot. Og skjønner godt at du syns det var naturlig å kjøre i sporene.. Anonymkode: 77c01...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Del Skrevet 16. januar 2023 Det går bra! Neste gang får du det til! (Hilsen en som kjørte over jernbaneovergang uten å se til begge sider) Anonymkode: c9319...5b8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Del Skrevet 16. januar 2023 huff så kjedelig. Jeg hadde nesten vært redd for å stryke pga for lav fart. 40 i 80 sone er ikke mye. Anonymkode: e4198...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Syns kanskje det var litt strengt ja. Det er ikke livsfarlig å kutte en sving så lenge du ser at det ikke kommer noe imot. Og skjønner godt at du syns det var naturlig å kjøre i sporene.. Anonymkode: 77c01...1d0 ja, jeg følte selv at jeg hadde oversikt.. men sensor følte noe annet. jeg får bare høre på sensor å jobbe med sporvalg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 16. januar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): huff så kjedelig. Jeg hadde nesten vært redd for å stryke pga for lav fart. 40 i 80 sone er ikke mye. Anonymkode: e4198...e4c ja, jeg trodde jeg skulle stryke for å ha kjørt for sakte! det var dårlig føre idsg, men fortsatt er 40 sakte nok til at jeg hadde kontroll hele tiden, men ble at hun syns det ble for fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #13 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Syns kanskje det var litt strengt ja. Det er ikke livsfarlig å kutte en sving så lenge du ser at det ikke kommer noe imot. Og skjønner godt at du syns det var naturlig å kjøre i sporene.. Anonymkode: 77c01...1d0 Men man gjør det ikke på oppkjøring. For man skal jo faktisk ikke kutte svinger om man kjører etter regelboka. Anonymkode: edd37...b61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 17. januar 2023 #14 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Å kutte svinger er jo faktisk noe av det farligste man gjør. Om det kommer en dust imot som råkjører men holder sin fil har du ikke sjanse å vil kollidere. ALDRI kutt svinger. Anonymkode: 4e547...ba2 For et tåpelig utsagn. Å kutte svinger livsfarlig dersom man ikke har oversikt, f.eks. pga bygninger, tett skog eller fjell. Dersom det er en oversiktlig strekning, så er det ingenting i veien med å kutte svinger. Det gir en langt mer behagelig kjøretur for de som sitter i bilen. Det sagt, så er det ikke noe jeg ville gjort på oppkjøring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 EnGjestmedspm skrev (18 timer siden): ja, jeg følte selv at jeg hadde oversikt.. men sensor følte noe annet. jeg får bare høre på sensor å jobbe med sporvalg videre Det er ingenting som heter "sporvalg" når man kjører bil gjennom en sving. Man skal kjøre på høyre side av veien, uten å kutte svinger, helt uavhengig av spor i veien etter andre idioter som har kjørt der tidligere. Anonymkode: 5f9a0...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnGjestmedspm Skrevet 17. januar 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er ingenting som heter "sporvalg" når man kjører bil gjennom en sving. Man skal kjøre på høyre side av veien, uten å kutte svinger, helt uavhengig av spor i veien etter andre idioter som har kjørt der tidligere. Anonymkode: 5f9a0...d43 jeg bare siterer sensor som sa jeg skulle jobbe med sporvalg i sving😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 17. januar 2023 #17 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingenting som heter "sporvalg" når man kjører bil gjennom en sving. Man skal kjøre på høyre side av veien, uten å kutte svinger, helt uavhengig av spor i veien etter andre idioter som har kjørt der tidligere. Anonymkode: 5f9a0...d43 Om strekningen er oversiktlig, er det langt mer trafikksikkert å følge sporene med bar asfalt enn å skulle kjøre uti snøen og sørpa. Veldig mange besserwissere på dette underforumet som åpenbart har lite erfaring bak et ratt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #18 Del Skrevet 17. januar 2023 Da vet du hva en sensor kan ta deg på neste gang, også kjører du bare helt etter boka ved neste oppkjøring. Dette går bra. ❤️ Hilsen en som strøk på første oppkjøring med bil, og følte alt var håpløst selv, og som nå har førerkort på flere kjøretøy og henger. Anonymkode: a75a6...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Del Skrevet 18. januar 2023 Å kutte svinger på landevei (hvis det er dårlig sikt) kan jo fort ende i møtekollisjon, det er noe du må jobbe med. Ang fart er det noen landeveier her jeg bor hvor 40 km/t er litt fort i vinterforhold. Hadde du holdt mindre fart hadde du kunnet droppe å kutte svingene. Akkurat dette tror jeg er spesielt viktig på oppkjøring, så da vet du hva du gjør neste forsøk. Anonymkode: 22789...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #20 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 17.07): Det går bra! Neste gang får du det til! (Hilsen en som kjørte over jernbaneovergang uten å se til begge sider) Anonymkode: c9319...5b8 Og jeg så meg godt for men kjørte på rødt lys!🙈 Har sosial angst så tror hodet blokkerte litt fordi jeg var under observasjon. Skjønte jeg hadde tapt da sensor hogg til på bremsene🙈Gikk kjempefint neste forsøk😄 Anonymkode: 80475...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå