AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #21 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville sendt stol-knekke scenen fra Shallow Hal til de. Bort fra spøk, du må nesten snakke med de eller slutte å invitere. De blir jo ikke plutselig lettere. Eller kjøpe mer robuste møbler. Anonymkode: 69499...5ab Saccosekker. Anonymkode: 51ef3...2d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #22 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg har selv vært så stor at det ble et problem med tanke på møbler. Knekt to stoler før 😅 Hvis du inviterer de over på middag, ta det i sofaen. Og hvis sofaen er innenfor garantitiden, ville jeg ha sjekket om jeg kunne fått ny fra produsent for en sofa skal tåle vesentlig mer enn f.eks spinkle designerstoler. Nå veier jeg noen-og-femti kilo kontra 120 og jeg skulle ønske jeg hadde flere store venner da vi nylig kjøpte ny sofa og vi klarer ikke å sitte den myk nok da samboer også er spinkel 😂 Anonymkode: de1ab...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #23 Del Skrevet 16. januar 2023 Har opplevd å få ødelagt en stol selv. Han som satte seg på den stolen ble ganske flau, men lo det bort. Han tok da en ny stol og satte seg veldig forsiktig ned og det gikk bra. Samme person har klart å rive 3-4 vegghengte doer så de har knust. Han sier han har en lei vane av å bare slenge seg ned overalt. Aner ikke hvor mye han veier, men garantert minst 150. Han trener litt hvert år. Sykler ett par dager og gir seg fordi han er sår i baken. Går turer en ukes tid, men må gi seg pga vondt i beina. Vært på badeland og gjort øvelser i vannet, det er faktisk bra trening. Måtte gi seg pga fikk vondt i kroppen (støl). Men det skal han ha, han trener som sagt litt hvert år. Ellers triller han piller og snakker veldig mye om de pillene. Anonymkode: 039eb...456 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 16. januar 2023 #24 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): "Latet hun som ingenting." Korrekt måte å si det på. Men støtter det noen skrev, slutt å invitere dem, besøk heller dem, eller møtes ute. Det er godt mulig de er klar over det, men skammer seg. Så får de kjenne litt på at de ikke er velkomne. Skal du kjøpe en ny sofa, eller stoler fordi de ødelegger vil det gjøre stort innhogg i din økonomi, selv om man skal være raus med mennesker så går det til en viss grense. Eller... så må du si i fra! Sitt rolig ned i sofaen! En jeg kjenner er en litt tung mann, men antagelig ikke som de du kjenner, han kaster seg virkelig hardt ned på sofaen, og da er det lettere å si noe, for da går det met på oppførsel og ikke tyngde. Anonymkode: 51ef3...2d8 "Lot hun som ingenting." Korrekt måte å si det på. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 16. januar 2023 #25 Del Skrevet 16. januar 2023 Du må nok bare si det som det er, eller tåle at møbler går i stykker. Hvis de er ofte hos deg, så bør du kanskje ordne noe de kan sitte på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jocelynn Skrevet 16. januar 2023 #26 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg er også veldig redd for tingene mine. Har også fått ødelagt møbler av tungt og deisete besøk. 😞 Jeg ville ikke risikert et ellers så godt vennskap ved å ikke invitere de. Men heller lagt til rette slik at møbler en er redd for ikke ødelegges. Jeg har arvede teakmøbler som ikke tåler all verden. Her vurderer jeg å få tak i et par ekstra spisestoler til som står i stil og tåler litt mer «hard bruk». Jeg kommer til å henvise dette besøkende i de stolene, og si at de er mer komfortable. Kan sofaen forsterkes på en måte, ved feks å legge en plate under sofaputene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #27 Del Skrevet 16. januar 2023 Takk for gode svar Jeg må nok gjøre det som er ubehagelig å si det som det er.. Har liten plass å kan ikke ha ekstra møbler bare fordi de skal tåle to mennesker som jeg får besøk av. Har heller ikke mye lyst til å ha møbler jeg ikke vil ha fordi de skal tåle dem når det jeg har kjøpt er normale møbler 😕 så må bare gjøre det jeg ikke har lyst til.. Men takk Anonymkode: a1a4b...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #28 Del Skrevet 16. januar 2023 "Se de nye stolene mine! Synes de er så fine. Men beina er litt tynne da, det sto max 80 kg på esken. Har ikke sett sånn spesifikasjon før, men håper de holder seg bra og varer noen år. Elsker stoffet!" Og vips har du sneket det inn, uten konfrontasjon. Anonymkode: 71c41...14f 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #29 Del Skrevet 16. januar 2023 Er utgangspunktet her trilling? Det var nylig en tilsvarende tråd… Anonymkode: 39cc0...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2023 #30 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Jeg har ett vennepar som er ganske overvektig, de er klar over det, men har ikke motivasjon/ork til å sette i gang. Plager meg absolutt ikke hvor mye de veier, men når de var på besøk for lenge siden knakk sofaen min, hørte ett kraftig knekk å de lo det bort. Tenkte ikke noe mer over det før jeg skulle flytte noen uker etterpå å la merke til at sofaen var helt knekt under. Ville ikke si noe for ville ikke bry dem. En av dem har senere ødelagt en fjær i «nye» sofaen min med å bare slenge seg ned Nå har jeg bestilt meg nye spisestoler å så at de er for tunge til å sitte på dem. Hva gjør man i en sånn situasjon? Vil ikke si «beklager du er for tung så du kan ikke sitte på dem» Anonymkode: a1a4b...c0a Jeg hadde kontaktet dem og bedt dem kjøpe ny sofa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #31 Del Skrevet 16. januar 2023 Oi, jeg veide vel 115 kg som høygravid. Er 182 cm, men likevel. Skummelt at jeg kunne falt i gulvet med kraftig bekkenløsning og stor mage. Anonymkode: 3150e...358 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #32 Del Skrevet 17. januar 2023 Mannen min var veldig stor før, 130 kg. Og vi opplevde det samme en gang vi var bedt med på båttur. Det var en fin seilbåt med sånne dekkstoler som klappes sammen. Og det første som skjedde var at stolen mannen min satte seg i, revnet og ble helt ødelagt. De vi var med, unnskyldte og sa at stolen var gammel og slitt. Men det var selvfølgelig den overvektige mannen min sin feil, han var altfor tung - så dette sa jeg også. At det utelukkende var vår feil. Så kom de med en ny klappstol, som skulle tåle mer vekt. Og jammen ble den også ødelagt. Da fikk mannen min streng beskjed, av meg, om å sitte rett på dekk. Dagen etter dro vi inn til byen, og brukte mange timer på å finne fram til en butikk som hadde slike dekkstoler. Så kjøpte vi 4 nye dekkstoler til dem, og tok mdd tilbake. Selv om vi bare hadde ødelagt 2 stk, så er det noe med å ha et sett hvor alle er like. I tillegg kjøpte vi en spesial klappstol til mannen min. Denne skulle tåle 150 kg, så da gikk det bedre. Og i perioden etterpå, frem til han hadde slanket seg, tok vi med oss denne stolen når vi skulle på besøk til andre. Det er litt flaut, men det er enda flauere å ødelegge alle stolene til de du er på besøk hos. Og det er ikke andre folks ansvar å ha spesialstoler for en overvekt de ikke strever med. Ts, du kan enten kjøpe to slike klappstoler, og ta de frem når du får tungt besøk. Eller så kan du ta samtalen med disse vennene, og be dem kjøpe seg slike stoler, som de tar med seg dit de reiser på besøk. Jeg antar at de har dette problemet flere steder. Her får man kjøpt klappstoler som tåler 150 kg: https://arctictrucks.no/produkt/arb-camping-stol/ Anonymkode: 7b58b...ce4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #33 Del Skrevet 17. januar 2023 Denne historien har jeg lest før! Anonymkode: 8a7e5...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #34 Del Skrevet 1. august 2024 Det er noen som dessverre ikke ser selv at møbelet de setter seg på ikke tåler dem. Her må jeg på en diskre måte gjete personen bort på et møbel som er passende. Jeg vil ikke at de i verste fall faller og slår seg. Vet at det blir pinlig stakkar. Anonymkode: 403dc...589 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. august 2024 #35 Del Skrevet 2. august 2024 Å sitte på stolene skal nok gå bra 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #36 Del Skrevet 2. august 2024 De fleste møbler har maksvekt. Min nye lenestol fra Fagmøbler har 100 kg Min feltseng fra Jysk har maksvekt 100 kg Anonymkode: df54b...861 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #37 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 17.57): "Latet hun som ingenting." Korrekt måte å si det på. Men støtter det noen skrev, slutt å invitere dem, besøk heller dem, eller møtes ute. Det er godt mulig de er klar over det, men skammer seg. Så får de kjenne litt på at de ikke er velkomne. Skal du kjøpe en ny sofa, eller stoler fordi de ødelegger vil det gjøre stort innhogg i din økonomi, selv om man skal være raus med mennesker så går det til en viss grense. Eller... så må du si i fra! Sitt rolig ned i sofaen! En jeg kjenner er en litt tung mann, men antagelig ikke som de du kjenner, han kaster seg virkelig hardt ned på sofaen, og da er det lettere å si noe, for da går det met på oppførsel og ikke tyngde. Anonymkode: 51ef3...2d8 Hold munn og ghost er liksom blitt dagens løsning på alt. Iht psykologer er det det verste du kan gjøre med fork. Tar du en prat har du også mulighet til å si noe. Tar u ikke en prat står jo folk igjen med masse spm. Anonymkode: bc8f7...0b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #38 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 17.57): "Latet hun som ingenting." Korrekt måte å si det på. Men støtter det noen skrev, slutt å invitere dem, besøk heller dem, eller møtes ute. Det er godt mulig de er klar over det, men skammer seg. Så får de kjenne litt på at de ikke er velkomne. Skal du kjøpe en ny sofa, eller stoler fordi de ødelegger vil det gjøre stort innhogg i din økonomi, selv om man skal være raus med mennesker så går det til en viss grense. Eller... så må du si i fra! Sitt rolig ned i sofaen! En jeg kjenner er en litt tung mann, men antagelig ikke som de du kjenner, han kaster seg virkelig hardt ned på sofaen, og da er det lettere å si noe, for da går det met på oppførsel og ikke tyngde. Anonymkode: 51ef3...2d8 «Lot hun som ingenting.» Når du først er i gang med å korrigere språk. Anonymkode: 04a33...558 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #39 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg tenker at du må si fra her. Møbler er dyrt. Og hvis vennene dine er så store at de sitter istykker inventaret ditt. Da må du si fra. Siden du har disse spm venner. Kan det være da lurt å ha en eller to steder de kan sitte. For da blir det litt lettere å si fra at du har hatt et lite problem med at stoler osv knekker. Og at du ønsker de bruker den og den stolen når de ee på besøk. Da har du iallefall ikke avvist dem. Men funnet en løsning på problemet Anonymkode: bc8f7...0b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. august 2024 #40 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 18.08): Saccosekker. Anonymkode: 51ef3...2d8 Da kommer de seg aldri opp igjen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå