AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Del Skrevet 15. januar 2023 Jeg kan ikke dette, men har en oppskrift laget for lettlopi-garn. Det er jo tidvis litt vanskelig tilgjengelig, dyrt og stivt. Hva kan en bruke i stedet? Gjerne som gir en litt mykere genser… Tar gjerne også tips på hvor en får tak i rimeligst lettlopi-garn Anonymkode: 45869...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Del Skrevet 15. januar 2023 Lettlopi blr mykt etter første vask. Anonymkode: 30b97...10f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Lettlopi blir mykere etter vask. Og er ikke spesielt dyrt til garn av den tykkelsen. Men klart garnet er av det rustikke slaget. Du kan sjekke ut Vidde og Varde fra Hillesvåg - de har samme tykkelse, og er mykere (og blir også mykere etter vask). Men litt dyrere. Og så kan du vel erstatte Lettlopi med Puno og Air, noe som blir mye mykere. Men et helt annet uttrykk igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Alt som passer til samme pinnestørrelse👍 Anonymkode: c4857...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 https://ullagarn.no/hvilke-garn-kan-erstatte-lettlopi/ Her.. Anonymkode: c4857...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 I noen oppskrifter er Hillesvåg Varde og Vidde oppgitt som alternativ til Lett Lópi. Anonymkode: 2a9c7...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Del Skrevet 25. januar 2023 Har hørt Nepal fra Drops er et godt alternativ. Nå ville jeg aldri byttet bort Lettlopi, da men. Helt faktastisk ull fra island med et rustikt uttrykk. Det var jo veldig rimelig, men mulig prisene har økt endel de siste par årene. Anonymkode: eb87c...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har hørt Nepal fra Drops er et godt alternativ. Nå ville jeg aldri byttet bort Lettlopi, da men. Helt faktastisk ull fra island med et rustikt uttrykk. Det var jo veldig rimelig, men mulig prisene har økt endel de siste par årene. Anonymkode: eb87c...cf7 59kr for et nøste ca. Jeg vet ikke om det er dyrt eller billig? Men det er kronisk utsolgt. Trodde jeg hadde fått tak i garn, men nei -venteliste. Burde kjøpt på Island når jeg var der i høst Anonymkode: 45869...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg bruker Hillesvåg vidde og varde. Jeg foretrekker det, og mange lettlopi oppskrifter har dette som alternativ i oppskriften. Anonymkode: bebea...c0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg bruker Fivel fra Rauma i en Lettlopi oppskrift nå. Det ser bra ut foreløpig. Anonymkode: 2dffa...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Del Skrevet 1. mars 2023 Har brukt 3 tråder. På en genser der jeg fikk alle farger utenom 2stk. Litt tynnere så bør evnt øke peinnestørelse Eller gå opp en str.men jeg hadde det bare på litt mønster, så gjorde ikke det. Heldigvis fikk jeg nøstene i går. Så da kan jeg bruke de siste del av bolen. Og det andre nederst på ermet. Ca 5 cm Anonymkode: 47ea0...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg bruker vams fra Rauma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 Danseskjørt skrev (3 minutter siden): Jeg bruker vams fra Rauma. Vams er vel tykkere enn Lettlópi, men kan kanskje erstatte Àlafosslopi Anonymkode: 2a9c7...61e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vams er vel tykkere enn Lettlópi, men kan kanskje erstatte Àlafosslopi Anonymkode: 2a9c7...61e Ah, ja det kan nok stemme Anonymkode: 7ece9...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 14. mars 2023 #15 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, ja det kan nok stemme Anonymkode: 7ece9...381 Oi, trykket på AB ved en feil😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vafle Skrevet 14. mars 2023 #16 Del Skrevet 14. mars 2023 Har brukt Drops Air 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå