Gå til innhold

Filmen Troll

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil kalle den enkel underholdning. Man kan fint se den,men det er en film man har sett flere ganger før på en måte. Jeg vil gi kred til de som har stått for animeringen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laget for et internasjonalt publikum åpenbart.

Følger samme lest som alle de andre katastrofe filmene. De samme hovedpersonen finner vi igjen i med  helten som slites mellom det rette og plikten, komplisert familie, de dumme politikerne osv.  Karikaturene passet ikke inn norsk væremåte. Den heroiske helten som står opp i sluttscenen og holder en episk tale. Alle jubler osv. Relasjonenmellom hovedpersonene var så troverdig som en Mullah sjekker opp en nonne på en øl festival. Funker sikkert for et amerikansk publikum.

Trolljegeren var bedre tilpasset norsk virkelighet.

Anonymkode: bb092...515

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trolljegeren var bedre tilpasset norsk virkelighet.

Trolljegeren er en liten perle. Sett den igjen flere ganger, det skjer ikke med Troll.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Synes den var veldig bra jeg, og jeg er alltid skeptisk når det gjelder norske filmer men denne var en av de bra norske filmene synes jeg.

Alle har forskjellig smak :) 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Blåjojo skrev (1 time siden):

Så du skal bestemme hva jeg liker?

Nei men da hadde du hatt mer å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agent smith

Filmen kan ikke sies å være bra, men om man liker den er jo noe annet. 

Jeg liker jo også dårlige filmer, mens der finnes kvalitetsfilmer jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de burde slutte å bruke teaterskuespillere i film. Dialogene blir ekstremt unaturlige. Tenker da på f.eks skuespillere som Gard Eidsvold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Synes de burde slutte å bruke teaterskuespillere i film. Dialogene blir ekstremt unaturlige. Tenker da på f.eks skuespillere som Gard Eidsvold.

Det har jeg ikke tenkt på men der setter du kanskje fingeren på det som gjør norsk film så "klein". Teater blir som regel en del mer kunstig enn film og filmskuespillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (4 timer siden):

Nei men da hadde du hatt mer å sammenligne med.

Du vet ikke hva jeg mener med "ser lite filmer" og heller ikke hva jeg har slags kriterier for å synes en film er god.
Ha gjerne andre meninger enn meg, men ikke kom å fortell meg hva jeg skal mene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var veldig bra. Men det var flere scener som var rene ripoffs av forskjellige amerikanske katastrofefilmer. Også var det noen av skuespillerene som hadde en veldig kunstig dialog.

Anonymkode: 83b73...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (6 timer siden):

Helt enig med deg, og det er det jeg har sagt i mange år også. Teaterskuespillere eller de som har utdannelse innen teater er sikkert bra der, men passer ikke på film.

Vi skulle hatt flere naturlige filmskuespillere i Norge.

Og det er nok det som er forskjellen på norske vs. svenske og danske skuespillere. Vet ikke hva slags utdannelse de har, men de høres mer ut som filmskuespillere enn teaterskuespillere. 

Anonymkode: 3f0c4...241

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig skuffende. Likte konseptet, og hadde store forventninger. Men dette var dårlig!

Anonymkode: 39f50...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var helt elendig. Eneste bra var effektene. Men dialogen og handlingen var noe av det mest idiotiske jeg har sett..

Anonymkode: 49a10...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns den var helt elendig. Eneste bra var effektene. Men dialogen og handlingen var noe av det mest idiotiske jeg har sett..

Anonymkode: 49a10...1d6

Jeg må si meg enig med deg. Effektene var veldig bra, til og med laget av en nordmann, så det er håp kanskje :D  

Anonymkode: ca04e...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble direkte flau av å se den og tenke at denne skal videre ut i verden.

helt patetisk dårlig plott, moviesins ville satt ny rekord!

Og så opplagt atte nei gud bedre meg så dårlig.

passer sikkert fint i 1 klassebursdag, men ikke til noe som helst annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Blåjojo skrev (2 timer siden):

Du vet ikke hva jeg mener med "ser lite filmer" og heller ikke hva jeg har slags kriterier for å synes en film er god.
Ha gjerne andre meninger enn meg, men ikke kom å fortell meg hva jeg skal mene.

Det var ikke sånn ment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misanthropis skrev (56 minutter siden):

Ble direkte flau av å se den og tenke at denne skal videre ut i verden.

helt patetisk dårlig plott, moviesins ville satt ny rekord!

Og så opplagt atte nei gud bedre meg så dårlig.

passer sikkert fint i 1 klassebursdag, men ikke til noe som helst annet.

Den er allerede ute i verden. Det var fordi jeg hørte på radio at den toppet listene på Netflix i store deler av markedet rundt omkring i verden at jeg ble oppmerksom på den. Syntes det var så kult at en norsk film var blitt såååå populær. 

Rundt omkring i verden tenker de kanskje ikke på den dårlige norske dialogen er den eneste trøsten her. 

Anonymkode: 3f0c4...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...