Gå til innhold

50/50 er ikke aleneforeldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker også "alenefar" om meg selv når jeg har ungene 50/50.

Anonymkode: 513e0...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forskjell som fort glemmes er økonomi. 

Anonymkode: abec6...ad0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er å være aleneforeldre i dag?

De som har 50/50 sier at de er «aleneforeldre». Jeg blir provosert.

Ja, jeg har valgt «feil» menn. Jeg har på 17 år fått fire barn med tre menn. Kun én av dem har tatt delvis ansvar, fordi den nye dama heldigvis var ei grei dame.

Antall døgn i året uten å skaffe barnevakt har vært fem. 

Jeg har meg selv å takke, da jeg har valgt «feil menn». Greit nok det. Men jeg blir provosert av dere andre såkalte «aleneforeldre» som har 50/50 og en eks som faktisk stiller opp, sier at dere er «aleneforeldre». Det er dere IKKE! Dere er foreldre sammen med den andre, og samarbeider! Dere er ikke ALENEforeldre!

Anonymkode: b9c72...d56

De som har 50/50 har mer tid enn de foreldrene som bor sammen også. Har hatt 50/50. Langt mindre jobb enn å bo med barnefar. 50/50 er jo barnevakt halvparten av tiden. 

Anonymkode: 90fe5...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg har valgt «feil» menn. Jeg har på 17 år fått fire barn med tre menn. Kun én av dem har tatt delvis ansvar, fordi den nye dama heldigvis var ei grei dame.

Jeg har meg selv å takke, da jeg har valgt «feil menn». Greit nok det. Men jeg blir provosert av dere andre såkalte «aleneforeldre» som har 50/50 og en eks som faktisk stiller opp, sier at dere er «aleneforeldre». Det er dere IKKE! Dere er foreldre sammen med den andre, og samarbeider! Dere er ikke ALENEforeldre!

Du er en av de som deltar i konkurransen om å ha det værst ? 

Alle har sitt og stri med, har hatt mitt jeg og. Her har far barna ca hver 2.helg. Men jeg har hatt ansvar for all oppfølging på alle arenaer. Eg jeg kvalifisert til å kalle meg alenemor? Eller har jeg ikk e hatt det tøft nok. Hvor går grensen?

Det er jækla slitsomt med sånne som deg som må konkurrere om å ha det værst. 

Anonymkode: ca253...0de

• Nyttig 6
Skrevet
Mann1976 skrev (6 minutter siden):

Minner meg om når jeg gratulerte ei venninne. Hu var gravid med tvillinger. Gratulerer, 2 barn med samme far sa jeg i beste velmenende. Nå har jeg en venninne mindre.....

En hårsår venninne. 

Jeg sa til en ny kollega en gang da hun fortalte hvem som var far til barna hennes at "Det skal du ha, du er vel den eneste som har vært dum nok til å få to med den mannen!" Hun lo hjertelig og sa at joda, neste i rekken hadde også fått to barn med han, så nå var han sjubarnsfar. Det skapte absolutt ingen problemer mellom oss.

Det kan kanskje ha vært noe med måten du sa det på? I mitt tilfelle var det ikke tvil om at det var en spøk, og at spøken var på barnefarens bekostning. 

Anonymkode: 41288...188

Skrevet

Jeg kan ikke huske å hørt noen jeg kjenner bruke begrepet «alenemor» eller «alenefar» om seg selv. Selv om jeg kjenner mange skilte. Jeg er per definisjon enslig forsørger siden barna mine har fast bosted hos meg. De har samvær med faren sin annenhver langhelg (3 netter). Jeg bruker altså ikke begrepet «alenemor», men sier at jeg er alene med barna i hverdagen. De jeg kjenner som har 50/50, sier nettopp det: At de har delt omsorg. Men kan likevel uttrykke tanker og følelser rundt det å være alene med barn halve tiden. 

Anonymkode: 78886...c46

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Valgt feil menn, det er jo fair. Men du kan vel å telle, du trengte vel ikke få barn med alle sammen? Er det ikke en LITEN sperre en gang når man har barn med to andre menn og møter den tredje??

Anonymkode: d31aa...74d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man er ikke aleneforelder hvis man deler omsorg og ansvar for barna 50/50 med den andre forelderen. 
Rart at noen bruker begrepet på den måten. Det er jo misvisende. 

Anonymkode: 61ab4...8b1

Skrevet

Er det nøye egentlig? Jeg er 100% alene med to små, ikke en nerve i kroppen blir irritert over at de med 50/50 også tenker at de er alene🤷‍♀️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...