AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Del Skrevet 14. januar 2023 Planlegger en tur til Færøyene i sommeren og håper å få tips til hva se/gjøre der. Skal leie bil, så kommer meg rundt. Har googlet og sett på IG, mye nydelig natur 😍 Men det beste er å få tips fra noen som faktisk har vært der. Så…. hvilke steder er verd å besøke? Tenker både byer/tettsteder, natur, vandring, museer, parker osv. Ikke shopping. Kvinne, 55 år. Anonymkode: 51a2d...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg har ikke hatt bil selv, så jeg har ikke fått reist så mye rundt som jeg kunne ønske. Så jeg har ingen konkrete tips. Men prøv å få med dere en båttur en dag, så du får oppleve Færøyene fra sjøsiden også! Fantastisk sted, gled deg! Anonymkode: 68431...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har ikke hatt bil selv, så jeg har ikke fått reist så mye rundt som jeg kunne ønske. Så jeg har ingen konkrete tips. Men prøv å få med dere en båttur en dag, så du får oppleve Færøyene fra sjøsiden også! Fantastisk sted, gled deg! Anonymkode: 68431...d3e Takk for tips, skal sjekke det 👍🏻 Håper noen som har kjørt litt rundt har tips å komme med ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Del Skrevet 18. januar 2023 Det som er så fint med Færøyene, er at om det er dårlig vær et sted, så er det bare å kjøre til andre siden av fjellet og så ta den andre siden på veien tilbake. Har vært mange ganger på Færøyene. Vi bor privat Vi har noen faste steder vi bare må besøke hver gang vi er der. Ellers har vi nå fire øyer vi ikke har besøkt enda. Er fine veier på Færøyen. Vi har ikke tatt den nye tunellen, da den ikke var ferdig da vi var der sist. Ta en tur til Fugløy, gå fra Hattavik til Kirkja. Vi gikk der og så kom tåken sigende inn. Fikk ikke sett så mye, men var en fin tur. Vi tar alltid med godt med mat, så kan vi kose oss mens vi venter på båten. Anonymkode: 1b351...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Del Skrevet 18. januar 2023 Det skal være en svært god restaurant i Torshavn som har Michelin-stjerne. Om jeg først tok turen… Anonymkode: e3c7b...7b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som er så fint med Færøyene, er at om det er dårlig vær et sted, så er det bare å kjøre til andre siden av fjellet og så ta den andre siden på veien tilbake. Har vært mange ganger på Færøyene. Vi bor privat Vi har noen faste steder vi bare må besøke hver gang vi er der. Ellers har vi nå fire øyer vi ikke har besøkt enda. Er fine veier på Færøyen. Vi har ikke tatt den nye tunellen, da den ikke var ferdig da vi var der sist. Ta en tur til Fugløy, gå fra Hattavik til Kirkja. Vi gikk der og så kom tåken sigende inn. Fikk ikke sett så mye, men var en fin tur. Vi tar alltid med godt med mat, så kan vi kose oss mens vi venter på båten. Anonymkode: 1b351...700 Er det lov å spørre hvilke steder….? 😉 Jeg kommer til å bo i Tórshavn og vil ha det som «base». Hvilken tunnel er det? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 18. januar 2023 #7 Del Skrevet 18. januar 2023 Vi kjørte en del rundt på Færøyene og det gikk helt fint det. Tunnelen som er rett nord for Torshavn gjør det enklere/raskere å komme seg til øya Eysturoy. Noe av det første vi gjore da vi ankom var å dra til Trælanípa - fin gåtur med flott utsikt. Vi var også innom Gasadalur for å se på fossen Múlafossur . Utover det var vi på Slættaratindur som er det høyeste fjellet - og hadde ingen utsikt på grunn av lavt skydekke. Var også innom fossen med det kligende navnet Fossa og det lille stedet Gjogv. Klakkur var også på listen vår men vi kom aldri så langt. I torshavn hadde vi en veldig god middag på Áarstova. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det lov å spørre hvilke steder….? 😉 Jeg kommer til å bo i Tórshavn og vil ha det som «base». Hvilken tunnel er det? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Vi er alltid innom Viðareiði, Tjørnuvík og Gjógv. Favoritt sted var Saksun, men nå må en betale for å komme ned på stranden. Er fint oppe ved kirken og. Ellers er Gásadalur og Kirkebø ofte besøkt. Er en fin tur ut til Bøsdalafossur. Vannet ligger rett ved flyplassen. Er kommet ny tunell fra Tórshavn med rundkjøring nedi. Ene veien kommer opp i Strendur og den andre i Runavik. Når vi er på Færøyene er det masse besøk. Svigermor er derfra. Anonymkode: 1b351...700 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Del Skrevet 18. januar 2023 gard skrev (3 timer siden): Vi kjørte en del rundt på Færøyene og det gikk helt fint det. Tunnelen som er rett nord for Torshavn gjør det enklere/raskere å komme seg til øya Eysturoy. Noe av det første vi gjore da vi ankom var å dra til Trælanípa - fin gåtur med flott utsikt. Vi var også innom Gasadalur for å se på fossen Múlafossur . Utover det var vi på Slættaratindur som er det høyeste fjellet - og hadde ingen utsikt på grunn av lavt skydekke. Var også innom fossen med det kligende navnet Fossa og det lille stedet Gjogv. Klakkur var også på listen vår men vi kom aldri så langt. I torshavn hadde vi en veldig god middag på Áarstova. Tusen takk 😊 ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er alltid innom Viðareiði, Tjørnuvík og Gjógv. Favoritt sted var Saksun, men nå må en betale for å komme ned på stranden. Er fint oppe ved kirken og. Ellers er Gásadalur og Kirkebø ofte besøkt. Er en fin tur ut til Bøsdalafossur. Vannet ligger rett ved flyplassen. Er kommet ny tunell fra Tórshavn med rundkjøring nedi. Ene veien kommer opp i Strendur og den andre i Runavik. Når vi er på Færøyene er det masse besøk. Svigermor er derfra. Anonymkode: 1b351...700 Tusen takk 😊 ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Drar opp denne tråden 😊 Det ble ikke noen tur i 2023, heller ikke i 2025, men håper å få det til i 2025. Har mye lagt inn i planene, men ønsker forslag til hvor finne overnatting. Hadde egentlig tenkt Thorshavn, men ble usikker. Noen som har gode tips? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Drar opp denne tråden 😊 Det ble ikke noen tur i 2023, heller ikke i 2025, men håper å få det til i 2025. Har mye lagt inn i planene, men ønsker forslag til hvor finne overnatting. Hadde egentlig tenkt Thorshavn, men ble usikker. Noen som har gode tips? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Ikke noe å se der. En forblåst øy. Bedre med en tur til Granka Anonymkode: 5d93b...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drar opp denne tråden 😊 Det ble ikke noen tur i 2023, heller ikke i 2025, men håper å få det til i 2025. Har mye lagt inn i planene, men ønsker forslag til hvor finne overnatting. Hadde egentlig tenkt Thorshavn, men ble usikker. Noen som har gode tips? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Et fantastisk sted, trives veldig godt der. Du kan velge om du har Thorshavn som base. Eller om du leier airbnb andre steder. Kommer egentlig litt an på egne preferanser. Kan virkelig anbefale Havgrim Seaside hotel, med sjøutsikt. Støtter ellers stedene som er nevnt. Nå er jeg litt dårlig på navn. Men husker en øy sør for Thorshavn, som krevde ferjetur, det var fint. Og øya med alle ærfuglene, der er det bilfritt. Man er veldig avhengig av ferjer, og de kan bli fulle. Så planlegg turen godt, og vær tidlig ute. Anonymkode: f9c8e...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke noe å se der. En forblåst øy. Bedre med en tur til Granka Anonymkode: 5d93b...325 Granka er vel det siste stedet jeg kan tenke meg å dra til 😊 Men takk for innspill ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et fantastisk sted, trives veldig godt der. Du kan velge om du har Thorshavn som base. Eller om du leier airbnb andre steder. Kommer egentlig litt an på egne preferanser. Kan virkelig anbefale Havgrim Seaside hotel, med sjøutsikt. Støtter ellers stedene som er nevnt. Nå er jeg litt dårlig på navn. Men husker en øy sør for Thorshavn, som krevde ferjetur, det var fint. Og øya med alle ærfuglene, der er det bilfritt. Man er veldig avhengig av ferjer, og de kan bli fulle. Så planlegg turen godt, og vær tidlig ute. Anonymkode: f9c8e...90c Kan gjerne bo litt avsides, men bør være litt bebyggelse rundt. Er du såpass kjent at du kan anbefale sted (utover Havgrim)? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan gjerne bo litt avsides, men bør være litt bebyggelse rundt. Er du såpass kjent at du kan anbefale sted (utover Havgrim)? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 For Havgrim er dyrt, over 23.000 for 6 døgn på de datoene jeg planlegger ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan gjerne bo litt avsides, men bør være litt bebyggelse rundt. Er du såpass kjent at du kan anbefale sted (utover Havgrim)? ts Anonymkode: 51a2d...fa4 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For Havgrim er dyrt, over 23.000 for 6 døgn på de datoene jeg planlegger ts Anonymkode: 51a2d...fa4 Prisene er nok ganske høye. Dansk krone er veldig sterk akkurat nå, og Færøyene er ekstra dyr på grunn av beliggenhet. Du må nesten gå på booking.com, airbnb, eller tilsvarende. Og legge inn ditt budsjett, og øvrige preferanser. Det er veldig trygt der, uansett hvor du er. Anonymkode: f9c8e...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke noe å se der. En forblåst øy. Bedre med en tur til Granka Anonymkode: 5d93b...325 ... for hva skal man vel med fransk vin av en god, gammel årgang og russisk kaviar når man kan få øl og pizza i den lokale dagligvarebutikken. Har dessverre aldri vært på Færøyene selv, men dette virker som et fantastisk sted for folk som er lei av det urbane maset dagens samfunn består av. Anonymkode: 0c7b5...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå