Gå til innhold

– En ond sprial


Bælfeit

Anbefalte innlegg

1. februar kan norske matvarekunder forvente et solid prishopp på både brød, laks og syltetøy! Her i huset baker vi brød.Kjøper du brød eller baker selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser ikke så mye brød, ikke alltid ukentlig heller, så jeg kjøper. Hadde jeg spist mer kunne jeg kanskje ha bakt, alt etter hvilken type brød jeg ville hatt. 
 

Brød går litt i perioder her, men er mer glad i kjøleskapsgrøt enn brød, og kan godt ha det med i matpakken også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som regel knekkebrød, og så baker jeg grove eller fine rundstykker som jeg har i fryseboksen i tilfelle jeg får lyst på noe annet. Så da blir vel egentlig svaret at ja, jeg baker brød, men det er enklere å trille rundstykker enn å kutte brødet i skiver og fryse etter at det er stekt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bælfeit skrev (19 timer siden):

1. februar kan norske matvarekunder forvente et solid prishopp på både brød, laks og syltetøy! Her i huset baker vi brød.Kjøper du brød eller baker selv?

Vi baker brød av og til, ja. Syltetøy bruker vi sjeldent bare når vi steker pannekaker. Spiser ikke så mye laks. Jeg synes smør har økt veldig i pris, men har ingen planer om å lage smør selv foreløpig.

Det er klart at matbudsjettet har økt siden den nye regjeringen tok makten og alle priser skjøt i været. På bekostning av restaurantbesøk og kinobesøk for eksempel som vi har hatt mindre av i fjor. Inntekten øker ikke i samme fart som renter, drivstoffpriser, strømpriser og matpriser, så man må kutte et sted. Vi klarer oss bra og har ikke gjort så store endringer ennå, men det er kjipt med tanke på andre som sliter og påvirkes i større grad enn oss. 

 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laks også? 

når finner den der høringen sted? Det ryktes jo at lakseskatten skulle trekkes tilbake igjen

Anonymkode: d7c13...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...