AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #161 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva vil jeg ikke svare på? Det med gaven? Skjer ikke. Kjøper hver vår gave. Vi er ikke 13 år gamle. Hvis noe skjer med kortet, har man et annet kort eller 200 i kontanter. Anonymkode: ca892...0c1 Kan ikke huske det var vanlig å spleise på gaver når vi 13 år. Nå derimot er det ofte gaveinnsamling enten på jobben, i familien eller vennegjengen. Men vi er sikkert spesielle siden vi er så "barnslige" at vi spleiser på en skikkelig gave. Anonymkode: bc058...e07 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #162 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke huske det var vanlig å spleise på gaver når vi 13 år. Nå derimot er det ofte gaveinnsamling enten på jobben, i familien eller vennegjengen. Men vi er sikkert spesielle siden vi er så "barnslige" at vi spleiser på en skikkelig gave. Anonymkode: bc058...e07 Vanlig for DEG. Bruk gjerne vipps, men slutt å late som om man MÅ ha den. Anonymkode: ca892...0c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #163 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hater å få kontanter 🙈😅 Vipps meg heller ✌🏼 Anonymkode: 42ad7...cb0 Hvorfor skulle DU få kontanter? Det får den som selger kaffe vel. Anonymkode: ca892...0c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #164 Del Skrevet 14. januar 2023 Enda en tulling skrev (4 minutter siden): Vet jo ikke på forhånd om man trenger telefonen heller.... Jo, selvfølgelig trenger jeg telefonen. Må være tilgjengelig hvis barna ringer, eller noe annet viktig. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #165 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skulle DU få kontanter? Det får den som selger kaffe vel. Anonymkode: ca892...0c1 Hvis jeg legger ut for en spleisegave for deg. Men la meg gjette: du fikser alltid dine egne gaver. Anonymkode: 42ad7...cb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #166 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanlig for DEG. Bruk gjerne vipps, men slutt å late som om man MÅ ha den. Anonymkode: ca892...0c1 Hvor har jeg latt som man må ha vipps? Anonymkode: bc058...e07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #167 Del Skrevet 14. januar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Men et stort irritasjonselement i vennegjengen. Anonymkode: f7a5e...8d4 Heldigvis er ikke alle vennegjenger like. Vi har aldri behov for å bruke Vipps de gangene vi møtes. 6 hours ago, AnonymBruker said: En ting er at dere som ikke vil ha Vipps gjør ting vanskeligere enn nødvendig for dere selv, det bryr jeg meg veldig lite om. Men dere gjør ting vanskeligere for venner og andre som trenger overføre penger til dere også, noe dere tydeligvis gir totalt blaffen i. Anonymkode: 1ac92...799 Er veldig sjelden at noen trenger å overføre penger til meg. De få gangene det har skjedd har jeg tilbudt meg at de kan vippse mannen min. 5 hours ago, AnonymBruker said: Alle som skal betale deg for noe, f.eks. spleising på gaver, kaffekoppen du la ut for, deling av regning på restaurant m.m. må enten inn i nettbank eller mobilbank og få kontonummeret ditt for å overføre penger, eller få tak i kontanter bare for deg, når de i stedet kunne brukt vipps og telefonnummeret ditt som allerede er lagret i telefonen deres. Anonymkode: 1ac92...799 Spleising på gaver: På min arbeidsplass kan man fint betale inn med kontanter, som vi uansett må ha for å kjøpe lodd til vinlotteriet. Kaffekopp: Drikker ikke kaffe, og det hadde uansett ikke gjort meg noe å spandere en kopp kaffe på en venn/kollega. Ber aldri folk om å legge ut for meg. Dele regning: Jeg betaler for det jeg spiser/drikker, og det samme gjør vennene mine. Kanskje en i vennegjengen har dårlig råd og kjøper noe billig. Skal den personen måtte ta byrden for en annen bestiller indrefilet og dyr vin? Anonymkode: d4c1d...2bd 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #168 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanlig for DEG. Bruk gjerne vipps, men slutt å late som om man MÅ ha den. Anonymkode: ca892...0c1 Man må ikke ha det, men det er litt sært å nekte å ta det i bruk. Jeg kjenner ikke en eneste en som ikke har vipps. Til og med bestefar på 97 år har vipps. Anonymkode: 42ad7...cb0 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #169 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg legger ut for en spleisegave for deg. Men la meg gjette: du fikser alltid dine egne gaver. Anonymkode: 42ad7...cb0 Ja. Er det galt? Anonymkode: ca892...0c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #170 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dele regning: Jeg betaler for det jeg spiser/drikker, og det samme gjør vennene mine. Kanskje en i vennegjengen har dårlig råd og kjøper noe billig. Skal den personen måtte ta byrden for en annen bestiller indrefilet og dyr vin? Anonymkode: d4c1d...2bd Det gjør man jo også med vipps… du gjør deg jo bare vanskelig. Anonymkode: 42ad7...cb0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #171 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man må ikke ha det, men det er litt sært å nekte å ta det i bruk. Jeg kjenner ikke en eneste en som ikke har vipps. Til og med bestefar på 97 år har vipps. Anonymkode: 42ad7...cb0 Good for him. Anonymkode: ca892...0c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #172 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Er det galt? Anonymkode: ca892...0c1 Neida, gjør som du ønsker. Men her spleiser vennegjengen stadig vekk på gaver til den vi feirer, så jeg klarer ikke helt relatere. Anonymkode: 42ad7...cb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #173 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Good for him. Anonymkode: ca892...0c1 Ja, han synes det er lettere enn å overføre i nettbanken. som han gjorde før. Det blir tross alt mange barnebarn/oldebarn etterhvert 🙂 Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #174 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida, gjør som du ønsker. Men her spleiser vennegjengen stadig vekk på gaver til den vi feirer, så jeg klarer ikke helt relatere. Anonymkode: 42ad7...cb0 Du skjønner, jeg er ikke kjip og forventer ikke at mine venner skal «vippse» meg for hver kaffe eller taxi hjem. Anonymkode: ca892...0c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #175 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skjønner, jeg er ikke kjip og forventer ikke at mine venner skal «vippse» meg for hver kaffe eller taxi hjem. Anonymkode: ca892...0c1 Det gjør da ikke vi med vipps heller. 😉 Jeg snakket om å spleise på bursdagsgaver osv. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #176 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skjønner, jeg er ikke kjip og forventer ikke at mine venner skal «vippse» meg for hver kaffe eller taxi hjem. Anonymkode: ca892...0c1 Og jeg syns det er ubehagelig å ikke betale tilbake når andre har lagt ut. Anonymkode: bc058...e07 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #177 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og jeg syns det er ubehagelig å ikke betale tilbake når andre har lagt ut. Anonymkode: bc058...e07 Jeg venter fortsatt på forklaring på hvordan jeg «ikke betaler for mine ting». Anonymkode: ca892...0c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #178 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg syns det er ubehagelig å ikke betale tilbake når andre har lagt ut. Anonymkode: bc058...e07 Jeg også. Jeg spanderer gjerne på andre, og så syns jeg det er så greit å kunne vippse folk for kaffen jeg spurte om de kunne kjøpe til meg. Jeg synes også det er hyggelig å kunne vippse til feks nevøer og nieser som jeg treffer sjeldent uten å måtte be om kontonummer eller fysisk sende noe i posten. Ungdommen setter pris på penger rett på konto. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #179 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg venter fortsatt på forklaring på hvordan jeg «ikke betaler for mine ting». Anonymkode: ca892...0c1 Du betaler for dine ting og andres ting en gang og så betale andre for både sin og dine ting en annen gang. Anonymkode: bc058...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #180 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg venter fortsatt på forklaring på hvordan jeg «ikke betaler for mine ting». Anonymkode: ca892...0c1 Bare fortsett å ikke ha vipps du. 😉 Men du virker jo veldig usikker på valget ditt når du lager en tråd her om det. Det er da masse ting jeg ikke har eller gjør som «alle andre» har/gjør, men jeg lager jo ikke en tråd om det her inne 🤔 Anonymkode: 42ad7...cb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå