AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #121 Del Skrevet 14. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke Vipps, har heller ikke Bank-ID, og vil ikke ha noen av delene. Og tro det eller ei, men jeg er fortsatt i live. Anonymkode: b1084...fee Jeg også, utrolig nok! 🥳 Anonymkode: 4e758...1a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #122 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men at 10 venninner kan dra på en storbytur, og løpende legge oppgjør inn i vipps. Noe som både forenkler alt, og gjør det helt rettferdig, og sørger for at ingen plutselig "glemmer å betale". Anonymkode: f7a5e...8d4 Hvis du hindrer folk i å "glemme å betale", kan det hende at den fattige som vanligvis unnskylder seg med at hun har glemt pengene, forsvinner fra venninnegjengen. Ikke alle har like god råd, og ikke alle tør å innrømme dette. Anonymkode: b1084...fee Endret 15. januar 2023 av Elaine Marley 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #123 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du hindrer folk i å "glemme å betale", kan det hende at den fattige som vanligvis unnskylder seg med at hun har glemt pengene, forsvinner fra venninnegjengen. Ikke alle har like god råd, og ikke alle tør å innrømme dette. Anonymkode: b1084...fee Så Vipps føler til at man blir kvitt snyltere. Da forstod jeg motivasjonen din.... Dropp helgeturene med venninnegjengen, du, om du ikke har råd. Anonymkode: f7a5e...8d4 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #124 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men uten noe særlig sosialt liv? Anonymkode: f7a5e...8d4 Hvorfor? Anonymkode: ca892...0c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. januar 2023 #125 Del Skrevet 14. januar 2023 mjau87 skrev (54 minutter siden): Dere som ikke har Vipps, har dere Facebook, snap eller Instagram? Siden enkelte mener Vipps kan bli hacket eller bedrive overvåking. Så er de sosialemediene verstinger med å både oppleve hacking og overvåking. Jeg har Facebook. Og kun det:) Hadde snap i èn uke for noen år siden. Utrolig uinteressant å motta meningsløse bilder og videosnutter av fjas. Så slettet hele greia😂 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #126 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: ca892...0c1 Vipps har jo blitt en del av ethvert sosialt treff. Om det handler om gave til den du markerer. Spleis på nyttårsaften. En vinkveld med venninner. En tur der den ene er sjåfør. Selv en enkel jobblunsj. Jeg er fremme med vipps nesten hver dag i sosiale settinger. Og det er heldigvis alle andre jeg kjenner også. For jeg merker jeg ville slitt litt med å ha en som skal "overføre penger senere", eller "sende meg hva det ble", som en av mine nærmeste. Anonymkode: f7a5e...8d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #127 Del Skrevet 14. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg også, utrolig nok! 🥳 Anonymkode: 4e758...1a2 Godt å høre - i dagens samfunn kunne man like gjerne ha fortalt at man ikke har spist de to siste månedene: "Hæææ? Er det mulig ...?" Anonymkode: b1084...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #128 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du hindrer folk i å "glemme å betale", kan det hende at den fattige som vanligvis unnskylder seg med at hun har glemt pengene, forsvinner fra venninnegjengen. Ikke alle har like god råd, og ikke alle tør å innrømme dette. Anonymkode: b1084...fee Man drar da ikke på storbyferie med venner og forventer at de betaler for deg.. 🙈 Anonymkode: 42ad7...cb0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #129 Del Skrevet 14. januar 2023 Mardina skrev (3 timer siden): Ja og hva så? Jeg har tid til å vente jeg. Har ikke folk mulighet til å bruke 10 minutter av sin dyrebare tid, på overføre via bank, så får jeg betale for den kaffekoppen selv. Noe jeg selvfølgelig ville gjort uansett. Jeg forventer ikke at folk skal legge ut for meg. Vil jeg ha en kopp kaffe, så betaler jeg jo for det selv. Vipps er ikke en nødvendighet og noe man MÅ ha. Er du i jobb? « hvis du skriver ned kontonummeret ditt på en lapp i lunsjen , så logger jeg meg inn på nettbanken i kveld og overfører for morgenkaffen «. 9 av 10 vil jo svare « det går bra, jeg spanderer» . Igjen og igjen. Ja, tid er dyrbart for noen, ofte verdt mer enn den kaffekoppen. Anonymkode: 2ad19...f71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #130 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vipps har jo blitt en del av ethvert sosialt treff. Om det handler om gave til den du markerer. Spleis på nyttårsaften. En vinkveld med venninner. En tur der den ene er sjåfør. Selv en enkel jobblunsj. Jeg er fremme med vipps nesten hver dag i sosiale settinger. Og det er heldigvis alle andre jeg kjenner også. For jeg merker jeg ville slitt litt med å ha en som skal "overføre penger senere", eller "sende meg hva det ble", som en av mine nærmeste. Anonymkode: f7a5e...8d4 Bare tull. Man betaler selv for sine ting. Anonymkode: ca892...0c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #131 Del Skrevet 14. januar 2023 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Jeg har Facebook. Og kun det:) Hadde snap i èn uke for noen år siden. Utrolig uinteressant å motta meningsløse bilder og videosnutter av fjas. Så slettet hele greia😂 Snap er noe av det beste. Men bare ha de nærmeste der. Som i dag fikk jeg snap fra en venninne at hun var på sykehuset med barnet. Ikke noe alvorlig og ikke noe hun ville sendt sms om, men fint å få vite om likevel. Snap er ekstremt lavterskel - man snapper ofte det man ville sagt om man møttes, men som føles banalt å sende en melding om. Anonymkode: 42ad7...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #132 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare tull. Man betaler selv for sine ting. Anonymkode: ca892...0c1 Hvordan betaler du "for dine ting" når du sitter på med andre? Anonymkode: bc058...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 14. januar 2023 #133 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ser ikke vitsen med å ta med meg kort og lommebok. Når alt ligger på telefonen Anonymkode: f7a5e...8d4 Samme her. Er flere år siden jeg gikk rundt med lommebok eller kort av noe slag på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #134 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan betaler du "for dine ting" når du sitter på med andre? Anonymkode: bc058...e07 Det skjer ikke. De pleier å sitte på med meg når kjæresten min henter oss 😀 Men om det skulle skje, ville jeg betalt for et eller annet neste gang jeg ser dem. Sånn funker det i vår vennegruppe Anonymkode: ca892...0c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #135 Del Skrevet 14. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Så Vipps føler til at man blir kvitt snyltere. Da forstod jeg motivasjonen din.... Dropp helgeturene med venninnegjengen, du, om du ikke har råd. Anonymkode: f7a5e...8d4 Ikke alle fattige er snyltere, og heller ikke alle som tilbyr seg å betale med kontanter, slik man gjorde før i tiden; da kunne man si: "Å, hun har ikke noe å betale med, stakkar - da kan jeg legge ut for henne." Trist at også nestekjærligheten forsvinner i takt med den digitale utviklingen. Likte bedre verden bedre slik den var før i tiden, da mor og far puttet penger i den store, rosa sparegrisen min da jeg var barn, uten å måtte ta frem en digital dings og vippse dem. Anonymkode: b1084...fee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. januar 2023 #136 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snap er noe av det beste. Men bare ha de nærmeste der. Som i dag fikk jeg snap fra en venninne at hun var på sykehuset med barnet. Ikke noe alvorlig og ikke noe hun ville sendt sms om, men fint å få vite om likevel. Snap er ekstremt lavterskel - man snapper ofte det man ville sagt om man møttes, men som føles banalt å sende en melding om. Anonymkode: 42ad7...cb0 Vi ser nok ulikt på dette:) Når det gjelder venninner, så er alt lavterskel for meg. Både sms og Messenger. Jeg foretrekker faktisk å kommunisere via sms, når det er snakk om skriftlig kommunikasjon. Og jeg er nok en utdøende rase, for jeg liker aller best å snakke med venner på telefon😁😎 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #137 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjer ikke. De pleier å sitte på med meg når kjæresten min henter oss 😀 Men om det skulle skje, ville jeg betalt for et eller annet neste gang jeg ser dem. Sånn funker det i vår vennegruppe Anonymkode: ca892...0c1 Da betaler du ikke for "dine ting". Anonymkode: bc058...e07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. januar 2023 #138 Del Skrevet 14. januar 2023 mjau87 skrev (1 time siden): Dere som ikke har Vipps, har dere Facebook, snap eller Instagram? Siden enkelte mener Vipps kan bli hacket eller bedrive overvåking. Så er de sosialemediene verstinger med å både oppleve hacking og overvåking. Har kun Facebook. Og klarer meg utmerket godt uten de andre. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men uten noe særlig sosialt liv? Anonymkode: f7a5e...8d4 Man kan ha et sosialt liv uten some og vipps Jeg har kun Facebook av de som ble nevnt (kke IG og Snapchat) og jeg har ingen problemer med å sosialisere meg. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er du i jobb? « hvis du skriver ned kontonummeret ditt på en lapp i lunsjen , så logger jeg meg inn på nettbanken i kveld og overfører for morgenkaffen «. 9 av 10 vil jo svare « det går bra, jeg spanderer» . Igjen og igjen. Ja, tid er dyrbart for noen, ofte verdt mer enn den kaffekoppen. Anonymkode: 2ad19...f71 Skal jeg drikke kaffe med noen, så kjøper jeg selvfølgelig kaffen selv. Om folk har så problemer med at jeg evt. må overføre via konto, så får man heller la være å treffes. Eller som sagt, betale for den selv. Godta at ikke alle vil ha all verdens apper på tlf, selv om vi nå skriver 2023. La folk velge selv. På min tlf har jeg kun 3-4 apper, som jeg bruker daglig (og vipps er som sagt ikke en av dem) og jeg klarer meg veldig fint i hverdagen. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #139 Del Skrevet 14. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Da betaler du ikke for "dine ting". Anonymkode: bc058...e07 Vennskap handler ikke om å telle hvert øre man betaler, eller ikke betaler. Hva er det som holder på å skje med verden ...? Anonymkode: b1084...fee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 14. januar 2023 #140 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De eneste jeg kjenner som ikke har Vipps er gamle folk med teknologiangst. Og så spør de oss med Vipps om vi kan betale for de... Anonymkode: 21047...538 Er det rart noen eldre har teknologiangst synes du? Internett er jo bare fullt av dritt og faenskap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå