Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synd man ikke kan abonnere på FLIPP  uten å ha VIPPS !

Anonymkode: 0e4e7...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 2/4/2023 at 3:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke ha Vipps, for jeg vil ikke presses til å betale alt med mobilen, som jo virker som det er den foreløpige planen. Tipper at etter det går det over på implanterte chips i hjernen eller i hånda.

Anonymkode: bfeae...48a

Fler og fler konspi-folk her nå virker det som. Har hele Nyhetspeilet-gjengen meldt overgang til Kvinneguiden?

Anonymkode: 4f8b8...3e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Fler og fler konspi-folk her nå virker det som. Har hele Nyhetspeilet-gjengen meldt overgang til Kvinneguiden?

Haha virker slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 8.00):

Jeg har ikke, men folk tror ikke på meg når jeg sier det. Har opplevd det mange ganger 😁 MÅ man ha vipps liksom? Jeg tror ikke den er helt trygg 

Anonymkode: ca892...0c1

Synes det er så latterlig med mennesker som ikke har NOEN teknologisk innsikt overhode, og likevel skal de ha en kvalifisert mening om et gitt tema.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (På 14.1.2023 den 15.24):

Er det rart noen eldre har teknologiangst synes du? Internett er jo bare fullt av dritt og faenskap.

Men du sitter jo på kvinneguiden..?

Anonymkode: 01d21...a37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det hadde aldri skjedd med kontanter 

Anonymkode: cb00f...c62

Nei, ikke sant?!🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det hadde aldri skjedd med kontanter 

Nesten ingen går med kontanter nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har ikke vipps. Jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne søke meg opp og finne navn og nummer.

Det er en grunn til at jeg ikke står oppført i telefonlisten. Og Vipps er som en offentlig telefonliste.

Anonymkode: 504ad...115

Du aner ikke hva du snakker om🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet du ingenting om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du aner ikke hva du snakker om🙄

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vet du ingenting om. 

Rapportert. Du som tydeligvis vet alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

BBC er et konspi-medium??
https://www.bbc.com/news/business-61008730

Eller The Economist?
https://www.economist.com/europe/2018/08/02/why-swedes-are-inserting-microchips-into-their-bodies

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei… men vi gjorde det før, og guess what.. ran skjedde da og. Ran er ikke noe nytt, funnet opp med vips. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 1/14/2023 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Det gjør man jo også med vipps… du gjør deg jo bare vanskelig. 

Anonymkode: 42ad7...cb0

Unnskyld, hvorfor er jeg vanskelig? :) La meg ta et konkret eksempel da, fra min vennegjeng. Jeg har en venninne som ikke pleier å tipse, en som tipser litt, mens jeg tipser en del mer. Av den årsaken foretrekker vi å betale (og tipse) hver for oss. Som sagt har vi ikke behov for Vipps de gangene vi møtes. Det har faktisk aldri vært et tema. Jeg tror faktisk ikke de er klar over at jeg ikke har Vipps engang. 

On 1/14/2023 at 5:31 PM, AnonymBruker said:

Toppers argument i denne tråden 😅 Jeg "gjør ikke". 

Denne tråden er ikke for de som mulig tar en kaffe med en venn en gang i halvåret. 

Det vi diskuterer er når 6 venninner går ut sammen for å markere en bursdag. En har kjøpt gave, den andre ordnet kort+blomster. Så bestiller man middag, noen vil ha dessert, noen drikker vin. Så tar man kanskje litt mer å drikke et annet sted.

Det er så enkelt som at man bare registrerer ting i vipps. Ingen diskusjoner, ingen utveksling av kontonummer, ingen behov for at 6 stykker går i baren på tur, og ikke minst; ikke den forbanna irriterende runden rundt bordet der servitøren må dele regningen på 6. Bare en som betaler, så splitter i ro dagen etterpå. 

Så ett oppgjør, til en person. Fordi vipps netter alt, og kun viser en sum du må betale. 

Anonymkode: f7a5e...8d4

On 1/15/2023 at 1:24 PM, AnonymBruker said:

Om du aldri drar på tur med venninner, aldri tar taxi, aldri spleiser på gaver, og jobben fortsatt tar kontanter for spleis. Hva gjør du da i en tråd der vi debatterer hvor praktisk vipps er i slike situasjoner? 

"Denne tråden er ikke for..."? Foreslår at du leser HI. TS spør om det er noen som ikke har Vipps, og om det er noe man MÅ ha. Vi er da flere som svarer at det ikke er noe vi trenger, ved å vise til en del av de konkrete eksemplene som har kommet opp i tråden, som enkelte mener beviser at man må ha det.

On 1/16/2023 at 5:41 AM, AnonymBruker said:

Blir litt oppgitt over de kverulantene som absolutt ikke skal ha vipps. «Har ikke bruk for det», «havner aldri i situasjoner der jeg må spleise med noen», «legger gladelig ut for kaffen», «kan ikke personen vente til bankoverføringen så er det ikke en person jeg vil handle med»… OK. Men jeg jobber i matbutikk og alle de gangene folk må springe hjem for å hente bankkortet sitt, ikke husker koden eller at kortet av en eller annen grunn ikke virker, hadde det vært veldig greit om de hadde vipps 😀

Anonymkode: 3643b...f65

Unnskyld, men hvorfor er det de som ikke skal ha Vipps som er kverulanter? Synes det er en del andre i denne tråden som kverulerer mer. ;)

En sånn situasjon har jeg heldigvis ikke vært i. Hvis man klarer å glemme bankkortet kan man vel like greit klare å glemme mobilen. Uansett er det vel ikke noe problem å sette handelen på vent. Gikk helt fint de sju årene jeg jobbet i butikk, før Vipps ble lansert. 

Anonymkode: d4c1d...2bd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Unnskyld, hvorfor er jeg vanskelig? :) La meg ta et konkret eksempel da, fra min vennegjeng. Jeg har en venninne som ikke pleier å tipse, en som tipser litt, mens jeg tipser en del mer. Av den årsaken foretrekker vi å betale (og tipse) hver for oss. Som sagt har vi ikke behov for Vipps de gangene vi møtes. Det har faktisk aldri vært et tema. Jeg tror faktisk ikke de er klar over at jeg ikke har Vipps engang. 

Du skrev at man betalte for seg selv, ikke for andre. Jeg svarte at det gjør man også med vipps. Virker som du trodde vipps oppgjør er å betale for andre, men man befaler jo kun for seg selv. 

Er man ute og spiser en gang er det jo greit sånn du gjør det, men vipps oppgjør forenkler utregningen ved turer eller fester der noen betaler for det ene og noen for det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Du skrev at man betalte for seg selv, ikke for andre. Jeg svarte at det gjør man også med vipps. Virker som du trodde vipps oppgjør er å betale for andre, men man befaler jo kun for seg selv. 

Er man ute og spiser en gang er det jo greit sånn du gjør det, men vipps oppgjør forenkler utregningen ved turer eller fester der noen betaler for det ene og noen for det andre.

Fair enough, ser at det kan tolkes slik, men tror ikke jeg er særlig vanskelig av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kunder hos bankene har onsdag opplevd å få en og samme vipps-overføring trukket fra bankkontoen flere ganger. Dette skriver VG. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 13.24):

Om du aldri drar på tur med venninner, aldri tar taxi, aldri spleiser på gaver, og jobben fortsatt tar kontanter for spleis. Hva gjør du da i en tråd der vi debatterer hvor praktisk vipps er i slike situasjoner? 

Overskriften er: er det noen som ikke har vipps ;) 

Nei jeg har ikke vipps, eller har, men den måtte jeg ha for å få bank id på mobilen. Men jeg bruker den ikke. Vet ikke om jeg kan slette den :) I dag har jeg betalt med penger, det jeg skylder til jobb festen :) 

Anonymkode: dd6d1...659

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 17.23):

Det er jo ikke noe poeng å benytte seg av ny teknologi mens det fortsatt fins bedre løsninger. Pr. nå er kortbetaling enklere enn vipps, i hvert fall i kassa. 

Anonymkode: 87ce2...ee6

I kassa tepper man selvfølgelig telefonen. 

Der er det håpløst gammeldags å stå med VIPPs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 2.25):

Dette gjelder jo svært få 

Anonymkode: a1353...6ed

Og dette vet du alt om ja.

Anonymkode: a6148...6dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...