Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha Vipps, for jeg vil ikke presses til å betale alt med mobilen, som jo virker som det er den foreløpige planen. Tipper at etter det går det over på implanterte chips i hjernen eller i hånda.

Anonymkode: bfeae...48a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil ikke ha Vipps, for jeg vil ikke presses til å betale alt med mobilen, som jo virker som det er den foreløpige planen. Tipper at etter det går det over på implanterte chips i hjernen eller i hånda.

Ja, motstanden var enorm da papirsedler ble introdusert. Tenk deg, papir i stedet for metallmynter.

Men du, denne mobilen din, hvorfor har du den? Jeg husker det var massiv motstand på 90-tallet, og mange som aldri skulle ha slik nymotens tull. 

Anonymkode: f7a5e...8d4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, motstanden var enorm da papirsedler ble introdusert. Tenk deg, papir i stedet for metallmynter.

Men du, denne mobilen din, hvorfor har du den? Jeg husker det var massiv motstand på 90-tallet, og mange som aldri skulle ha slik nymotens tull. 

Jeg ville ikke ha det og var veldig treg med å skaffe meg mobil. Greia er at det er vanskelig å klare seg uten i dag. Da må man liksom låne andres mobil fordi det ikke finnes telefonkiosker lengre....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg ville ikke ha det og var veldig treg med å skaffe meg mobil. Greia er at det er vanskelig å klare seg uten i dag. Da må man liksom låne andres mobil fordi det ikke finnes telefonkiosker lengre....

Så da venter du med mobil-betaling helt til det er vanskelig å klare seg uten?

Er ikke det en ganske slitsom måte å leve livet på? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke noe poeng å benytte seg av ny teknologi mens det fortsatt fins bedre løsninger. Pr. nå er kortbetaling enklere enn vipps, i hvert fall i kassa. 

Anonymkode: 87ce2...ee6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo ikke noe poeng å benytte seg av ny teknologi mens det fortsatt fins bedre løsninger. Pr. nå er kortbetaling enklere enn vipps, i hvert fall i kassa. 

Anonymkode: 87ce2...ee6

Så telefonkiosk var enklere enn mobiltelefon på 90-tallet? ;)

Ja, vipps i kassa er klønete men Apple Pay/Google Pay er enklere enn kortbetaling i kassa. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husket at jeg kom hjem etter utveksling i 2017 og følte meg så flau når jeg ikke kunne ta imot Vipps og måtte ha en bankoverføring.

Jeg skaffet meg Vipps pronto og har hatt det siden.

Anonymkode: d3391...f95

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg husket at jeg kom hjem etter utveksling i 2017 og følte meg så flau når jeg ikke kunne ta imot Vipps og måtte ha en bankoverføring.

Jeg skaffet meg Vipps pronto og har hatt det siden.

Anonymkode: d3391...f95

Fint, men tråden er for dem som IKKE har VIPPS 

Anonymkode: ca892...0c1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (13 minutter siden):

Så telefonkiosk var enklere enn mobiltelefon på 90-tallet? ;)

Ja, vipps i kassa er klønete men Apple Pay/Google Pay er enklere enn kortbetaling i kassa. 

Og det er meningen at det skal være enklere, for å få folk over på det. Og snart kan du betale med Neuralink.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Vipps. Får betalt det jeg skal, klarer meg fint.

Anonymkode: d72ab...ccb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Min mobil er 10 år gammel. Jeg trenger ikke nett eller vipps eller apper på mobilen. Jeg bruker pc til alt nettbasert. Deilig å ikke være på nett hele tiden når jeg er ute.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

En veldig god grunn å ikke ha VIPPS….

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JzlKd/slaatt-og-truet-til-aa-overfoere-penger 

Ja, for ingen har noensinne blitt ranet for kontanter eller blitt tvunget til å ta ut penger i en minibank...

Eneste grunnen jeg kan tenke meg til ikke å ha Vipps er at det er DnB som eier det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (2 minutter siden):

Ja, for ingen har noensinne blitt ranet for kontanter eller blitt tvunget til å ta ut penger i en minibank...

Eneste grunnen jeg kan tenke meg til ikke å ha Vipps er at det er DnB som eier det.

Det siste er feil! Flere banker er på eiersiden i Vipps må, men ja, det var DNB som startet Vipps.

Anonymkode: 8a67c...64f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (18 minutter siden):

Nei, men folk påstår jo at Vipps er så trygg. Det er jo liksom kode der og face-ID. 

Jaja, bare les artikkelen 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har ikke vipps. Jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne søke meg opp og finne navn og nummer.

Det er en grunn til at jeg ikke står oppført i telefonlisten. Og Vipps er som en offentlig telefonliste.

Anonymkode: 504ad...115

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke vipps. Jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne søke meg opp og finne navn og nummer.

Det er en grunn til at jeg ikke står oppført i telefonlisten. Og Vipps er som en offentlig telefonliste.

Anonymkode: 504ad...115

Nei, det er det ikke. Man kan ikke finne noen på vipps hvis man kun vet navnet. 

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men folk påstår jo at Vipps er så trygg. Det er jo liksom kode der og face-ID. 

Jaja, bare les artikkelen 

Det der kan jo like gjerne skje en med bankkort, kontanter eller nettbank (eller andre verdier for den saks skyld). 

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke vipps og klarer meg helt fint uten. Jeg skjønner det er en enkel løsning hvis man har barn som trenger ukepenger osv men har voksne barn så da trengs det ikke. Når jeg handler på finn så bruker man kort eller kontanter. Og i butikkene handles det med kort så vipps trengs aldeles ikke 🙂

Anonymkode: 164fb...8e0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...