Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men det er selvsagt revnende likegyldig for meg om folk som aldri har behov for å være med på forskjellige typer spleiselag og oppgjør ikke har Vipps. 

De som irriterer meg er de som er med på denne typen ting både titt og ofte, men likevel har fått det for seg at de ikke vil bruke Vipps. Det er de som gjør ting vanskeligere for folk rundt seg, ikke de som aldri er med. Og det er overraskende mange av dem, selv om det heldigvis stadig blir færre. :) 

Anonymkode: 1ac92...799

Og jeg kan bare snakke for meg selv når jeg sier at jeg ikke gidder å bruke energi på å irritere meg over at folk ikke har Vipps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Og jeg kan bare snakke for meg selv når jeg sier at jeg ikke gidder å bruke energi på å irritere meg over at folk ikke har Vipps.

Problemet med at én person som er med på spleiselaget ikke har vipps er at man må regne ut alt selv. At du ikke irriterer deg over det sier meg at det ikke er du som sitter der med kvitteringene og utgiftene og prøver å regne ut + kreve inn det folk skylder.. 😉😂 

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet med at én person som er med på spleiselaget ikke har vipps er at man må regne ut alt selv. At du ikke irriterer deg over det sier meg at det ikke er du som sitter der med kvitteringene og utgiftene og prøver å regne ut + kreve inn det folk skylder.. 😉😂 

Joda, jeg har sittet med kvitteringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Joda, jeg har sittet med kvitteringene.

Da skjønner du vel at det er 1000 ganger lettere med vipps oppgjør. 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da skjønner du vel at det er 1000 ganger lettere med vipps oppgjør. 😊

Jeg syns ikke er det så veldig vanskelig uten Vipps-oppgjør heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanskelig er det vel ikke, men det tar tid å regne ut (som vipps gjør automatisk for deg) - og den største jobben: man må purre på folk gjentatte ganger for å få de til å betale. Det slipper man med vipps. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, vanskelig er det vel ikke, men det tar tid å regne ut (som vipps gjør automatisk for deg) - og den største jobben: man må purre på folk gjentatte ganger for å få de til å betale. Det slipper man med vipps. 

Jeg har ikke opplevd å måtte purre på noen for å få dem til å betale, så jeg vet ikke hvor lett det er med Vipps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden):

Her er mitt siste vipps oppgjør. Vi var 12 som skulle spleise. 

1 la ut kr 200.-

2 la ut kr 320,- 

3 la ut 1617,-

4 la ut 80,- 

Hva skal alle 12 betale og til hvem? 🙂
Det er ikke vanskelig, men tar jo litt lenger tid enn vipps som regnet det ut med en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er mitt siste vipps oppgjør. Vi var 12 som skulle spleise. 

1 la ut kr 200.-

2 la ut kr 320,- 

3 la ut 1617,-

4 la ut 80,- 

Hva skal alle 12 betale og til hvem? 🙂
Det er ikke vanskelig, men tar jo litt lenger tid enn vipps som regnet det ut med en gang. 

5 - 12 skal betale 16,67 til 1, 26,67 til 2, 134,75 til 3 og 6,67 til 4.

1 skal betale 10 til 2 og 118,08 til 3.

2 skal betale 108,08 til 3.

3 skal ikke betale til noen.

4 skal betale 10 til 1, 20 til 2 og 128,08 til 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Det er jo en måte å gjøre det på. Man trenger da mange kontonummer og må legge inn flere transaksjoner i nettbanken.
Litt tungvint? Den som har lagt ut må sjekke at de har fått pengene de har krav på når pengene kommer om noen dager og evt purre opp.

ELLER.. man betaler kun til 1 person - slik vipps fordeler det - og betaler vedkommende kun ved ett trykk og man ser også om vedkommende har vippset det man skylder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Det er jo en måte å gjøre det på. Man trenger da mange kontonummer og må legge inn flere transaksjoner i nettbanken.
Litt tungvint? Den som har lagt ut må sjekke at de har fått pengene de har krav på når pengene kommer om noen dager og evt purre opp.

ELLER.. man betaler kun til 1 person - slik vipps fordeler det - og betaler vedkommende kun ved ett trykk og man ser også om vedkommende har vippset det man skylder. 

De som har vipps kan jo bare vippse, alle trenger ikke betale til kontonummer bare fordi en eller to ikke har vipps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Din utregning er for øvrig også feil.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Din utregning er for øvrig også feil.

Hva er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som har vipps kan jo bare vippse, alle trenger ikke betale til kontonummer bare fordi en eller to ikke har vipps.

Jeg snakker om vipps oppgjør. Ikke å vippse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Hva er feil?

Jeg sjekket ikke alt, men 2 skal ikke betale til 3. 2 skal få tilbake penger, ikke betale mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sjekket ikke alt, men 2 skal ikke betale til 3. 2 skal få tilbake penger, ikke betale mer. 

Det er feil - 2 har lagt ut 320,- som er 26,67 delt på 12 og 3 har lagt ut 1617,- som er 134,75 delt på 12.

2 skal betale 134,75 til 3 og 3 skal betale 26,67 til 2. Differansen er 118,08 som 2 skal betale til 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden):

Det er feil - 2 har lagt ut 320,- som er 26,67 delt på 12 og 3 har lagt ut 1617,- som er 134,75 delt på 12.

2 skal betale 134,75 til 3 og 3 skal betale 26,67 til 2. Differansen er 118,08 som 2 skal betale til 3.

Det var jo en veldig tungvinn måte å gjøre det på da, at 2 må betale noen og også få tilbake fra andre. Alle skal betale 184,73 hver, som er mindre enn det 2 har lagt ut. 2 trenger derfor kun få tilbake hvis man regner ut i vipps. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var jo en veldig tungvinn måte å gjøre det på da, at 2 må betale noen og også få tilbake fra andre. Alle skal betale 184,73 hver, som er mindre enn det 2 har lagt ut. 2 trenger derfor kun få tilbake hvis man regner ut i vipps. 

Nei, det lett som bare det.

Før jeg avslutter vil jeg foreslå at du kutter personene uten vipps fra livet ditt siden det er så irriterende for deg at du blir så engasjert i en tråd på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (16 timer siden):

Du illustrerer jo bare hvor hinsides forvirrende dette blir uten vipps. Hvorfor i alle dager skal du drive å overføre til flere når du netto bare skylder ett beløp, eller har til gode et beløp? 

Og ikke minst er dette et vanvittig enkelt eksempel i forhold til hva vi til tider bruker oppgjør på.

Vi er i utdrikningslag, 25 jenter. En person dekker lokale (deles på 24), Fra en retning kommer tre jenter som kjører sammen og deler den regningen, brudens flybillett deles på 24, En lager dessert så vi er enige om at hun ikke skal betale for maten, Kun 15 drikker alkohol. Syv personer tar seg et ekstra glass et sted, og en legger ut for disse. Og her har jeg såvidt begynt på alle kostnadene en slik dag bringer med seg. 

Si jeg er den som kjører på to andre, da legger jeg inn i oppgjør at jeg, Anne og Line skal dele på 300 kroner. Jeg er også den som spanderer drikken, da legger jeg med en gang inn at vi 7 skal dele på 1000 kroner. Og jeg drar kortet når vi kjøper et kostyme til bruden, da legger jeg inn at 500 skal deles på 24. 

Når oppgjøret så meldes lukket så får jeg bare opp at jeg skylder Hanne 1000 kroner. Ingen skylder meg noe. Ferdig. 

Anonymkode: f7a5e...8d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du illustrerer jo bare hvor hinsides forvirrende dette blir uten vipps. Hvorfor i alle dager skal du drive å overføre til flere når du netto bare skylder ett beløp, eller har til gode et beløp? 

Og ikke minst er dette et vanvittig enkelt eksempel i forhold til hva vi til tider bruker oppgjør på.

Vi er i utdrikningslag, 25 jenter. En person dekker lokale (deles på 24), Fra en retning kommer tre jenter som kjører sammen og deler den regningen, brudens flybillett deles på 24, En lager dessert så vi er enige om at hun ikke skal betale for maten, Kun 15 drikker alkohol. Syv personer tar seg et ekstra glass et sted, og en legger ut for disse. Og her har jeg såvidt begynt på alle kostnadene en slik dag bringer med seg. 

Si jeg er den som kjører på to andre, da legger jeg inn i oppgjør at jeg, Anne og Line skal dele på 300 kroner. Jeg er også den som spanderer drikken, da legger jeg med en gang inn at vi 7 skal dele på 1000 kroner. Og jeg drar kortet når vi kjøper et kostyme til bruden, da legger jeg inn at 500 skal deles på 24. 

Når oppgjøret så meldes lukket så får jeg bare opp at jeg skylder Hanne 1000 kroner. Ingen skylder meg noe. Ferdig. 

Anonymkode: f7a5e...8d4

Jeg svarte på et spørsmål, jeg har ikke skrevet at jeg gjør det på denne måte.

Men nå er det vel snart på tide at dere med masse spleiselag får inn i hodet at ikke alle lever slik som dere.

Gjør som dere vil, men slutt å hetse og gjør narr av dem som ikke trenger eller bruker Vipps.

Dette blir mitt siste innlegg i denne tråden.

(Ja, jeg har Vipps).

Endret av Anonym Brukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...