Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke noe sterke meninger om Vipps i det hele tatt, heller ikke utregninger i hodet.

I de fleste tilfelle med spleising som jeg har vært med på har vi regnet ut i hode eller med kalkulator på mobilen.

Før vipps oppgjør brukte vi excel… 😉

(stor familie, stor vennekrets, mange ferieturer og feiringer av hverandre der mange kjøper med litt hver og enda flere skal dele på regningen..). 

Anonymkode: 42ad7...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Før vipps oppgjør brukte vi excel… 😉

(stor familie, stor vennekrets, mange ferieturer og feiringer av hverandre der mange kjøper med litt hver og enda flere skal dele på regningen..). 

Som sagt, folk er forskjellige. Veldig mange har ikke stor familie, reiser på ferie med andre enn kjernefamilien eller deler på gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (57 minutter siden):

Det er vel snart nok med latterliggjøring av dem som ikke bruker Vipps nå?

Jeg har Vipps, men jeg respekterer at noen ikke ønsker å ha det. Da fikser vi bare betalingen på en annen måte uten å lage noen stor sak av det.

Om du synes det er latterliggjøring å nevne at enkelte i det lengste insisterte på bankgiro og benektet at nettbank var kommet for å bli,  og før det igjen nektet å slippe sjekkheftet, så er det jo du som bruker nedsettende betegnelser om de med slike preferanser. 

Anonymkode: f7a5e...8d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du synes det er latterliggjøring å nevne at enkelte i det lengste insisterte på bankgiro og benektet at nettbank var kommet for å bli,  og før det igjen nektet å slippe sjekkheftet, så er det jo du som bruker nedsettende betegnelser om de med slike preferanser. 

Det blir så dumt at jeg avslutter her.

Endret av Anonym Brukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (22 minutter siden):

Som sagt, folk er forskjellige. Veldig mange har ikke stor familie, reiser på ferie med andre enn kjernefamilien eller deler på gaver.

Og veeeldig mange gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden):

Du gir deg ikke? Hvorfor er det så viktig for deg at folk skal bruke Vipps? Får du bonus for hver nye bruker du klarer å kapre?

Virkelig. Har ikke denne tråden blitt ryddet nok for brukerangrep, avsporinger, og det å diskutere med flere brukere i samme tråd?

(mod; beklager at dere må rydde også denne, men jeg er så lei av alle som avsporer fra diskusjonen og i stedet går på person) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger MÅ du ha vipps, ja. F.eks. om du skal kjøpe noe av meg på finn - jeg selger ikke til dem som ikke bruker vipps. 

Og f.eks. om du skal på arrangementer på skoler o.l., der tar de ofte bare vipps som betaling. 

Anonymkode: c8348...a68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og veeeldig mange gjør det.

Folk er forskjellige, ja. Det har jeg hintet om allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (3 minutter siden):

Folk er forskjellige, ja. Det har jeg hintet om allerede.

Ja? Jeg svarer jo til de som mener man fint kan regne vipps oppgjør i hodet, men så er de aldri på noen spleiselag der en kjøper med mat, en annen drikke, en tredje snacks, en fjerde har booket hytta.. Noen legger ut 40 kroner, noen 400,- og andre igjen 4000,- Det er ikke alltid så lett å regne i hodet. Og veldig enkelt med vipps oppgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noen ganger MÅ du ha vipps, ja. F.eks. om du skal kjøpe noe av meg på finn - jeg selger ikke til dem som ikke bruker vipps. 

Og f.eks. om du skal på arrangementer på skoler o.l., der tar de ofte bare vipps som betaling. 

Kan skolen nekte å ta imot kontanter?

Anonymkode: 8cbeb...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeidsplassen min gjør i alle fall det.

Om du vil være med på gaver, turer, vinlotteri, egentlig hva som helst, er det kun vipps som gjelder. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her kan man som regel betale kontant, men skolen skriver at de ikke kan love at de kan veksle, så man må ha med mynt og ofte med riktig beløp. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Ja? Jeg svarer jo til de som mener man fint kan regne vipps oppgjør i hodet, men så er de aldri på noen spleiselag der en kjøper med mat, en annen drikke, en tredje snacks, en fjerde har booket hytta.. Noen legger ut 40 kroner, noen 400,- og andre igjen 4000,- Det er ikke alltid så lett å regne i hodet. Og veldig enkelt med vipps oppgjør. 

Javel, men da klarer de vel fint å regne ut oppgjør i hodet for de spleiselagene de er med på da. Fint for dem, de får litt hjernetrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Javel, men da klarer de vel fint å regne ut oppgjør i hodet for de spleiselagene de er med på da. Fint for dem, de får litt hjernetrim.

Fint det, men man trenger ikke gjøre narr av at andre synes det er en lettelse med vipps oppgjør.. for sannsynligvis har man ikke vært på samme type spleiselag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Fint det, men man trenger ikke gjøre narr av at andre synes det er en lettelse med vipps oppgjør.. for sannsynligvis har man ikke vært på samme type spleiselag. 

Ingen trenger å gjøre narr av andre. 

Men det er ikke sikkert det er så lett å se for seg kompliserte oppgjør hvis man aldri har vært med på det. Og i mange tilfelle er det enkelt å regne ut hvor mye hver skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 14.00):

Veldig bra👏

De ønsker utfase kontanter med vipps. Og når alle naive nordmenn har gått over til vipps, vil de innføre gebyr for all bruk. Og folket kommer til bøye over igjen. Er en grunn til faenskapet ikke er normen, i resten av verden.

Anonymkode: e141d...95a

Ja alle teknologiske fremskritt er noe dritt :) Det går an å ha vipps og styre dette med sin mentale kraft. Gå rundt med kontanter har sine bakdeler det også. Mye svart arbeid som dekkes bak "kontant" kravet som enkelte har. Gebyr for bruk ligger høyt! Over 5000 kroner pr døgn. De fleste berøres ikke av dette i det hele tatt. Om det blir aktuelt så kan man i så fall føre penger over til konto via nettbank. Kontanter er noe dritt :) Det er full av smitte, det tar tid blant annet i kollektivtrafikken. Det irriterer meg enormt når noen skal betale kontant der, og vi andre må sitte og vente på at vedkommende får opp penger og sjåføren får gitt tilbake i kontanter. Så vil nok ikke kontanter forsvinne med det første uansett, om noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, man MÅ ikke ha vipps. 

Godtar du ikke andre betalingsmåter enn vipps, så kjøper jeg rett og slett ikke av deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dere må bare slutte med å bruke eldre som unnskyldning for at dere vil ikke ta i bruk Vipps.

Anonymkode: 0e4f9...ef8

Trenger da ikke bruke eldre som unnskyldning. Det er bare utrolig sjelden jeg har bruk for vipps. 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skrev ikke at man ikke lever et godt liv. 

Jeg stilte bare spørsmålstegn med hva slags liv i en moderne verden. (kollegialt, sosialt, familiært, skoler/barnehager/klubber,  små salgssteder, oppgjør med venner, oppgjør for gaver, med mer). Der jeg er fremme med vipps appen mange ganger i uka. 

Er det virkelig så rart at andre har andre slags liv der det meste av dette ikke inngår? 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå tror jeg snart det nærmer seg tosifret antall eksempler på ting som ikke er aktuelt for meg. 😅

Anonymkode: 87ce2...ee6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (13 minutter siden):

Nei, man MÅ ikke ha vipps. 

Godtar du ikke andre betalingsmåter enn vipps, så kjøper jeg rett og slett ikke av deg. 

Jeg godtar overføring til bankkonto (på forhånd), men ikke kontanter. De som insisterer på å betale kontant kan ta seg en bolle og handle andre steder, eneste grunnen til å insistere på det er at pengene ikke kan settes inn på konto uten å få problemer med skattemyndighetene. Og i så fall vil jeg ikke ha de pengene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (6 timer siden):

Nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men det er selvsagt revnende likegyldig for meg om folk som aldri har behov for å være med på forskjellige typer spleiselag og oppgjør ikke har Vipps. 

De som irriterer meg er de som er med på denne typen ting både titt og ofte, men likevel har fått det for seg at de ikke vil bruke Vipps. Det er de som gjør ting vanskeligere for folk rundt seg, ikke de som aldri er med. Og det er overraskende mange av dem, selv om det heldigvis stadig blir færre. :) 

Anonymkode: 1ac92...799

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...