Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere, helseskadelig innhold, og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du aldri drar på tur med venninner, aldri tar taxi, aldri spleiser på gaver, og jobben fortsatt tar kontanter for spleis. Hva gjør du da i en tråd der vi debatterer hvor praktisk vipps er i slike situasjoner? 

Anonymkode: f7a5e...8d4

Der traff du blink, gitt, makan til inntertier. Har du lest overskriften? 😁

Anonymkode: 87ce2...ee6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der traff du blink, gitt, makan til inntertier. Har du lest overskriften? 😁

Jeg forholder meg til HI.

Som spør om man må ha vipps (om man er gjennomsnittlig sosial), og ikke minst om det er trygt. 

Svaret er; ja. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Som spør om man må ha vipps (om man er gjennomsnittlig sosial), og ikke minst om det er trygt. 

Svaret er; ja. 

Svaret DITT er ja. Men trådstarter spurte om det finnes folk som er enige med henne i at vipps ikke er nødvendig eller bra, svaret på det er også Ja.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er; ja. 

Jeg har ikke spurt om det er trygt. Jeg sa at jeg ikke synes det. 
Svaret er «ja» for DEG, ikke alle. 

Anonymkode: ca892...0c1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor spør TS etter det du skriver i parentesen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svaret DITT er ja. Men trådstarter spurte om det finnes folk som er enige med henne i at vipps ikke er nødvendig eller bra, svaret på det er også Ja.

Og mitt svar er at jeg ser det ikke er nødvendig. For folk som ikke reiser på helgeturer, hytteturer, med venninner. Har en arbeidsplass som fortsatt tar i mot kontanter for gaver og vinlotteri (eller ikke deltar på slikt). Velger å la den stakkars servitøren ta runden rundt bordet for å ta i mot flere betalinger når en gjeng er ute å spiser sammen. Ikke spleiser på gaver. Eller i det hele tatt velger å være særingen i omgangskretsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Ja, det var jo også en måte å svare på.... 😳

Nå må dere "vipps-fantaster" roe dere ned. Godta heller at ikke alle vil ha vipps. Det gjør oss verken til snyltere, utenforstående eller at vi ikke har et sosialt liv. Folk er forskjellige og det synes jeg man skal få lov å være. 

Vi overlevde før vipps kom og vi klarer oss utmerket uten å ha vipps, oss som ikke vil ha den appen. 

Det godtar vi da, men det er ett par vipps-hatere i denne tråden som stadig vekk mener alle med vipps ikke kan spandere, at vi ekskluderer fattige venner (What..) og at det er null stress å sette opp et vipps oppgjør uten vipps.. 🙈😅 oh well. Lykke til med det. 

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er dårlig med vipps?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og mitt svar er at jeg ser det ikke er nødvendig. For folk som ikke reiser på helgeturer, hytteturer, med venninner. Har en arbeidsplass som fortsatt tar i mot kontanter for gaver og vinlotteri (eller ikke deltar på slikt). Velger å la den stakkars servitøren ta runden rundt bordet for å ta i mot flere betalinger når en gjeng er ute å spiser sammen. Ikke spleiser på gaver. Eller i det hele tatt velger å være særingen i omgangskretsen. 

Jeg tror vi er veldig mange som aldri drar på hyttetur eller helgetur med venninner, men reiser alene eller med partneren. Og det er overhode ikke synd på en servitør som gjør jobben sin. Hvis man er den ene særingen uten vipps så blir det uansett bare to betalinger å kreve inn, en for meg og en for resten. De få gangene jeg har spist i gruppe, som regel med jobben, har vi alle betalt hver for oss. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dårlig med vipps?

Først og fremst at det skaper unødig kø når folk skal betale med det i kassa. Jeg er forøvrig ikke enig med TS i at det er utrygt ved normal fornuftig bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Først og fremst at det skaper unødig kø når folk skal betale med det i kassa. Jeg er forøvrig ikke enig med TS i at det er utrygt ved normal fornuftig bruk. 

Det tar jo ikke lenger tid enn med kort, i alle fall hvis man har kort med kode (som jeg har). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det tar jo ikke lenger tid enn med kort, i alle fall hvis man har kort med kode (som jeg har). 

Ja, men så er det alltid en eller annen som ikke har penger på kortet eller har knotet det til på andre måter; det er en smule upraktisk å måtte vente en evighet i kø fordi vedkommende absolutt må bruke fem minutter på å rote med løsninger som ville tatt ti sekunder med kontanter.

Anonymkode: b1084...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men så er det alltid en eller annen som ikke har penger på kortet eller har knotet det til på andre måter; det er en smule upraktisk å måtte vente en evighet i kø fordi vedkommende absolutt må bruke fem minutter på å rote med løsninger som ville tatt ti sekunder med kontanter.

Tipper det er svært sjeldent du opplever kø foran deg i kassen fordi noen mangler dekning på konto… Det skjer vel oftere at noen skaper kø fordi de skal betale med kronestykker… (noe som heller ikke skjer veldig ofte) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper og selger mye brukt på finn.no, og da er Vipps veldig praktisk. Jeg bruker også Vipps til å gi pengegaver til barna mine og andre i familien. Deilig å slippe å styre med kontanter eller å skulle få kontonummer for å overføre penger. 

Jeg klarer ikke helt å forstå denne motstanden enkelte har mot å bruke Vipps. Jeg opplever det utelukkende som  noe som forenkler hverdagen.

Anonymkode: d8e82...a89

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tæpper selvfølgelig med mobile-pay i butikk. 

Vipps i kasse blir bare brukt om det er eneste løsning.  Og det tar uansett kortere tid enn å begynne å surre med kontanter eller kort+kode. 

Jeg snakker om oppgjør med venner/kollegaer/familie, der er vipps et supert verktøy. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipper det er svært sjeldent du opplever kø foran deg i kassen fordi noen mangler dekning på konto… Det skjer vel oftere at noen skaper kø fordi de skal betale med kronestykker… (noe som heller ikke skjer veldig ofte) 

Nå skal det sies at Vipps og kort vanligvis tar kortere tid enn det klassiske sjekkheftet som måtte tas frem og fylles ut etter at man først fant en passende penn, men i dagens hverdag der så få bruker kontanter, er det svært sjeldent at noen kommer med mange mynter; derimot er det ikke rent sjeldent at kortet plutselig ikke fungerer, og man må prøve på nytt, og på nytt.

De eneste gangene det kan bli krøll med kontanter er når betalingsautomaten slår seg vrang, og nekter å ta imot de fem forskjellige 20-kronene som man i tur og orden bytter ut i håp om at neste mynt vil bli akseptert, men dette er ikke kontantenes skyld; i butikker uten automater - som Europris - har jeg aldri vært vitne til tull med cash.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK har nå kommet med en artig kronikk om dagens "enkle" betalingsløsninger:

Forbrukerutenforskapet

Når du ikke får kjøpt billett, verken kontant, med kort, eller med busselskapets app, er ikke utestengelsen bare digital, den er total.

https://www.nrk.no/ytring/forbrukerutenforskapet-1.16249964

Hele 38 prosent oppgir at de selv det siste året har hatt betydelige problemer med å kjøpe, eller overhodet ikke fått skaffet, ett eller flere produkter.

Så ja, betalingen var en smule lettere før i tiden uten alt dette rotet som visstnok skal gjøre ting enklere ...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NRK har nå kommet med en artig kronikk om dagens "enkle" betalingsløsninger:

Forbrukerutenforskapet

Når du ikke får kjøpt billett, verken kontant, med kort, eller med busselskapets app, er ikke utestengelsen bare digital, den er total.

https://www.nrk.no/ytring/forbrukerutenforskapet-1.16249964

Så ja, betalingen var en smule lettere før i tiden uten alt dette rotet som visstnok skal gjøre ting enklere ...

Dette er jo en helt annen diskusjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo, vi måtte alle vippse til butikksjefen, butikken hadde ikke vippsnummer. Om han gjorde opp for seg eller ikke etterpå blir ikke vårt problem, men han fikk mye på konto den dagen. :D 

Vipps er og blir tungvint i forhold til bare å kunne tæppe kortet. 

Ja, på den måten blir det tungvindt ja 😳 aldri opplevd. Synes det er veldig lettvint  og betale med vips og at kunder betaler med vips der jeg jobber. Ja, kan tæppe på småbeløp, men folk glemmer jo og taste kode på større beløp så må minne de på det, eller løpe etter de. 

Anonymkode: 2ad19...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...