AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #261 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen fare - saldoen på kredittkortet jeg bruker til nettkjøp ligger alltid på plussiden, og jeg skal love deg at jeg overveier noe svært nøye før jeg kjøper et produkt på nett, noe som forresten skjer sjeldent. Penger er ikke tall for meg; for meg er penger penger. Anonymkode: b1084...fee Penger er også penger for meg. Tross at jeg har vipps. Hvem skulle tro… Anonymkode: 42ad7...cb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #262 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner et par stykker som fortsatt ikke har Vipps, og det de har til felles er at de bare elsker å nevne det, det er tydelig at det får dem til å føle seg litt spesielle og annerledes og litt mindre "bæææ" enn oss andre som ikke kan tenke sjæl osv. Jeg var litt sånn sjøl også før jeg måtte krype til vippskorset, og ikke søren om jeg skal tilbake til et liv uten. Tror jeg bruker den appen hver eneste dag faktisk. De aner ikke hvor knotete de faktisk har det, men det er da helt greit. Anonymkode: 2188c...c35 I denne tråden ser vi likevel at det er de som HAR vipps, som bare elsker å si at de som ikke har vipps er "sære" og "snyltere" Anonymkode: ca892...0c1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #263 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I denne tråden ser vi likevel at det er de som HAR vipps, som bare elsker å si at de som ikke har vipps er "sære" og "snyltere" Anonymkode: ca892...0c1 Dere legger jo opp til det selv da 😅 Spesielt brukeren som ender på «fee» … «jeg har ikke vipps i solidaritet med mine fattige venninner som også vil være med på venninnetur, men som ikke kan snike seg unna regningen pga vipps oppgjør». ALTSÅ WHAT? Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. januar 2023 #264 Del Skrevet 15. januar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Et problem er det jo ikke😅 Men det gjør det lettere å spleise på ting med vipps oppgjør. Anonymkode: 42ad7...cb0 Vel, som sagt, jeg vil ikke ha 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #265 Del Skrevet 15. januar 2023 Peanut skrev (Akkurat nå): Vel, som sagt, jeg vil ikke ha Nei vel, så ikke ha vipps da…🙄 Anonymkode: 42ad7...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. januar 2023 #266 Del Skrevet 15. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Nei vel, så ikke ha vipps da…🙄 Anonymkode: 42ad7...cb0 Vel, det er jo det jeg ikke har 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #267 Del Skrevet 15. januar 2023 5 minutter siden, -jk- said: Hadde noen prøvd å gi meg oppgjør for en drosjetur eller andre utlegg kontant hadde jeg bare takket pent nei og sendt en SMS med kontonr. og beskjed om å overføre fra nettbank. Hva skal jeg med kontanter? Ikke har jeg noe sted å oppbevare de annet enn løst i bukselomma, og de er kronglete å få brukt opp. Måtte nylig innom Norges Bank for å få vekslet inn noen utgåtte sedler som bare hadde blitt liggende og liggende uten å bli brukt. Vil helst unngå slikt. Intet problem - i tilfelle hadde du fått pengene i nettbanken din noen timer senere. Hva skal man med kontanter ...? Tja, la oss skru tiden noen år tilbake til bankkrisen i Hellas, der folk stod i lange køer utenfor minibankene for å ta ut kontanter før de gikk tomme lenge før andre halvpart av køen fikk muligheten til å gjøre noe. Vi lever i en utrygg tid, og det er ingen selvfølge at samfunnet slik det ser ut nå også kommer til å se slik ut om noen måneder, og i krisetider er det cash og råvarer som gjelder. Anonymkode: b1084...fee 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #268 Del Skrevet 15. januar 2023 Vipps er for nybegynnere. Jeg overfører sjelden så små beløp uansett. Har ikke vipps. Trenger ikke vipps. De fleste utesteder tilbyr å dele regningen om nødvendig. Null stress. Anonymkode: e92d4...b03 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #269 Del Skrevet 15. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Men kjære deg, det var jo en nødløsning. Hadde det vært bedre at du ikke fikk betalt med vipps heller? 🤔🤔 Anonymkode: 42ad7...cb0 Jeg skrev jo selv at jeg har vipps kun som en nødløsning. Hva får deg til å trekke frem hersketeknikken "men kjære deg" av den grunn? 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan gjør du det når venninnene samles for en kveld eller helgetur, og løpende legger inn ting i oppgjør? Anonymkode: f7a5e...8d4 Dette har jeg aldri opplevd, vi betaler ting hver for oss. 44 minutter siden, AnonymBruker said: Du er på hyttetur med vennegjengen. Noen har kjøpt mat, andre vin, noen betalt leie, noen kjører. Du er ute med et-par venninner, en går i baren og bestiller til alle. Faren din blir 70, og en av tre søsken kjøper felles gaver. Anonymkode: f7a5e...8d4 Mer av ting som ikke skjer i min vennekrets. 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har flere ganger spurt hvordan man klarer å manøvrere seg blant kollegaer, venner, familie, uten Vipps. Uten at noen har svart på hvordan de løser en hyttetur, eller felles gave, uten Vipps i disse dager. Anonymkode: f7a5e...8d4 Om en sånn situasjon skulle oppstå så løser man det vel på samme måte som før vipps. Ingen vits å lage problemer der ingen finnes. Anonymkode: 87ce2...ee6 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #270 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan? Jeg har flere ganger skrevet at jeg godt kan spandere taxi på mine venner og JEG er snylter? Hallo i luka. Anonymkode: ca892...0c1 Du kan skylde deg selv, du har jo svart litt rart noen ganger i denne tråden. Som feks når jeg svarte på å spleise på gaver (og da er det genialt med vipps) og du svarte «du skjønner, jeg er ikke kjip og forventer ikke at mine venner vippser meg for hver kaffe» eller noe i den duren. Det virker jo da som du mener at JEG ikke kan spandere en kaffe på noen? Noe du tok helt ut av det blå. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #271 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om en sånn situasjon skulle oppstå så løser man det vel på samme måte som før vipps. Ingen vits å lage problemer der ingen finnes. Anonymkode: 87ce2...ee6 Før vipps laget en i familien en oversikt i excel (ved venne-/familieferier). Alle kvitteringene måtte leveres til han, han hadde en stor jobb med å sette opp utregninger for å finne ut hvem som skyldte hvem. En hadde lagt ut mange tusen for hytta, en annen hadde kjøpt middager, en annen snacks osv. En fjerde hadde kanskje ingen utlegg. Det skulle likevel fordeles på alle. Dette regner vipps enkelt ut. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #272 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Før vipps laget en i familien en oversikt i excel (ved venne-/familieferier). Alle kvitteringene måtte leveres til han, han hadde en stor jobb med å sette opp utregninger for å finne ut hvem som skyldte hvem. En hadde lagt ut mange tusen for hytta, en annen hadde kjøpt middager, en annen snacks osv. En fjerde hadde kanskje ingen utlegg. Det skulle likevel fordeles på alle. Dette regner vipps enkelt ut. Anonymkode: 42ad7...cb0 Jeg var den personen, da jeg er økonom. Kjenner hvor mye jeg setter pris på vipps når jeg leser dette. Alt registreres, med en gang. Og enten skylder en person deg penger, eller du skylder en person penger. Og alt gjøres opp med to trykk. For ikke å snakke om at purringene kom av seg selv og var synlig for alle i gruppa. Ingenting var jo kjipere enn å være den som hadde lagt ut for hytta, for så å måtte purre opp en nær venn i flere omganger. Anonymkode: f7a5e...8d4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #273 Del Skrevet 15. januar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Før vipps laget en i familien en oversikt i excel (ved venne-/familieferier). Alle kvitteringene måtte leveres til han, han hadde en stor jobb med å sette opp utregninger for å finne ut hvem som skyldte hvem. En hadde lagt ut mange tusen for hytta, en annen hadde kjøpt middager, en annen snacks osv. En fjerde hadde kanskje ingen utlegg. Det skulle likevel fordeles på alle. Dette regner vipps enkelt ut. Anonymkode: 42ad7...cb0 Haha, hva i himmelens navn. Du har en avansert vennekrets. Men etter å ha lest tråden tror jeg egentlig de som liker vipps er de som er vant med at det spleises i hytt og pine, istedenfor å betale ting hver for seg. Mens vi som gjør det siste ikke helt ser det samme behovet for vipps. Og ja, jeg er gammel nok til å huske tiden før Excel også. Hva gjorde dere superspleisere da, førte inn i protokoll? Anonymkode: 87ce2...ee6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #274 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Haha, hva i himmelens navn. Du har en avansert vennekrets. Men etter å ha lest tråden tror jeg egentlig de som liker vipps er de som er vant med at det spleises i hytt og pine, istedenfor å betale ting hver for seg. Mens vi som gjør det siste ikke helt ser det samme behovet for vipps. Og ja, jeg er gammel nok til å huske tiden før Excel også. Hva gjorde dere superspleisere da, førte inn i protokoll? Anonymkode: 87ce2...ee6 Hvordan betaler du ting hver for seg på en hyttetur? Eller en langhelg i London? En taxitur? Selv på et restaurantbesøk med 2-3 venninner har vel kelneren nå knapt hørt om at de må splitte regningen, gå rundt bordet og ta i mot flere betalinger. Anonymkode: f7a5e...8d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #275 Del Skrevet 15. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan betaler du ting hver for seg på en hyttetur? Eller en langhelg i London? En taxitur? Selv på et restaurantbesøk med 2-3 venninner har vel kelneren nå knapt hørt om at de må splitte regningen, gå rundt bordet og ta i mot flere betalinger. Anonymkode: f7a5e...8d4 Drar ikke på turer med en flokk andre. Men hadde jeg hatt med en venninne til London hadde vi selvsagt betalt på helt normal måte, hver for oss i resepsjonen (om ikke hotellet allerede er forhåndsbetalt). Spiser vi på restaurant betaler vi hver for oss, det klarer de ansatte helt fint. Taxi tar jeg aldri. Anonymkode: 87ce2...ee6 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #276 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss kan man fortsatt velge mellom vipps og kontant. Null problem. Anonymkode: 87ce2...ee6 Hos oss har de fjernet kontant, og andre muligheter, heldigvis. Ingen ville tatt på seg ansvaret for å kjøpe gave eller vinlotteri om de måtte i butikken med en pose mynter, litt diverse inn på bankkonto, og noe vipps. Anonymkode: f7a5e...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #277 Del Skrevet 15. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Hos oss har de fjernet kontant, og andre muligheter, heldigvis. Ingen ville tatt på seg ansvaret for å kjøpe gave eller vinlotteri om de måtte i butikken med en pose mynter, litt diverse inn på bankkonto, og noe vipps. Anonymkode: f7a5e...8d4 Jeg har selv hatt det ansvaret, gikk helt fint. Stort sett 50-lapper som kom inn. Anonymkode: 87ce2...ee6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #278 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drar ikke på turer med en flokk andre. Men hadde jeg hatt med en venninne til London hadde vi selvsagt betalt på helt normal måte, hver for oss i resepsjonen (om ikke hotellet allerede er forhåndsbetalt). Spiser vi på restaurant betaler vi hver for oss, det klarer de ansatte helt fint. Taxi tar jeg aldri. Anonymkode: 87ce2...ee6 Om du aldri drar på tur med venninner, aldri tar taxi, aldri spleiser på gaver, og jobben fortsatt tar kontanter for spleis. Hva gjør du da i en tråd der vi debatterer hvor praktisk vipps er i slike situasjoner? Anonymkode: f7a5e...8d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #279 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Haha, hva i himmelens navn. Du har en avansert vennekrets. Men etter å ha lest tråden tror jeg egentlig de som liker vipps er de som er vant med at det spleises i hytt og pine, istedenfor å betale ting hver for seg. Mens vi som gjør det siste ikke helt ser det samme behovet for vipps. Og ja, jeg er gammel nok til å huske tiden før Excel også. Hva gjorde dere superspleisere da, førte inn i protokoll? Anonymkode: 87ce2...ee6 Skjønner at du ikke ser behovet for vipps oppgjør når du synes dette var en «avansert vennekrets» 🤔 Anonymkode: 42ad7...cb0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. januar 2023 #280 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei vel, så ikke ha vipps da…🙄 Anonymkode: 42ad7...cb0 Ja, det var jo også en måte å svare på.... 😳 Nå må dere "vipps-fantaster" roe dere ned. Godta heller at ikke alle vil ha vipps. Det gjør oss verken til snyltere, utenforstående eller at vi ikke har et sosialt liv. Folk er forskjellige og det synes jeg man skal få lov å være. Vi overlevde før vipps kom og vi klarer oss utmerket uten å ha vipps, oss som ikke vil ha den appen. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå