AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #181 Del Skrevet 14. januar 2023 Enda en tulling skrev (56 minutter siden): Nei, men poenget er at om du ikke hadde hatt vipps hadde du antakelig klart å huske lommeboka. Siden du nå tydeligvis klarer å huske telefonen hver gang. Og da hadde ikke vipps vært så uunnværlig for deg heller. Nei. Kortet ligger på telefonen. Det samme gjør førerkortet. Om betalingsmidlet hadde vært kobbermynter ville du sikkert husket det også. Men virkelig, hvorfor? Anonymkode: f7a5e...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #182 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare fortsett å ikke ha vipps du. 😉 Men du virker jo veldig usikker på valget ditt når du lager en tråd her om det. Det er da masse ting jeg ikke har eller gjør som «alle andre» har/gjør, men jeg lager jo ikke en tråd om det her inne 🤔 Anonymkode: 42ad7...cb0 Aha. Ingen forklaring, altså. Om jeg var usikker, ville jeg skaffet meg vipps for lenge siden, vettu Anonymkode: ca892...0c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #183 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg også. Jeg spanderer gjerne på andre, og så syns jeg det er så greit å kunne vippse folk for kaffen jeg spurte om de kunne kjøpe til meg. Jeg synes også det er hyggelig å kunne vippse til feks nevøer og nieser som jeg treffer sjeldent uten å måtte be om kontonummer eller fysisk sende noe i posten. Ungdommen setter pris på penger rett på konto. Anonymkode: 42ad7...cb0 Samme her. Synes det er mye mer behagelig å bare vippse 40 kroner når noen sier "jeg fikser". Enn å gå hjem, huske å overføre, bruke tid på det. Liker ikke å stå i gjeld til andre på den måten når det kan løses ved to tastetrykk. Anonymkode: f7a5e...8d4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #184 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aha. Ingen forklaring, altså. Om jeg var usikker, ville jeg skaffet meg vipps for lenge siden, vettu Anonymkode: ca892...0c1 Ingen forklaring på hva? Det var ikke meg du spurte. 😉 Jeg siterte deg for å vise at det var deg jeg snakket til. 😊 Flott: ikke last ned vipps og ikke lag noe nummer utav det. Eller noen tråd om det her inne 😉 Anonymkode: 42ad7...cb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #185 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kaffekopp: Drikker ikke kaffe, og det hadde uansett ikke gjort meg noe å spandere en kopp kaffe på en venn/kollega. Ber aldri folk om å legge ut for meg. Dele regning: Jeg betaler for det jeg spiser/drikker, og det samme gjør vennene mine. Kanskje en i vennegjengen har dårlig råd og kjøper noe billig. Skal den personen måtte ta byrden for en annen bestiller indrefilet og dyr vin? Anonymkode: d4c1d...2bd Toppers argument i denne tråden 😅 Jeg "gjør ikke". Denne tråden er ikke for de som mulig tar en kaffe med en venn en gang i halvåret. Det vi diskuterer er når 6 venninner går ut sammen for å markere en bursdag. En har kjøpt gave, den andre ordnet kort+blomster. Så bestiller man middag, noen vil ha dessert, noen drikker vin. Så tar man kanskje litt mer å drikke et annet sted. Det er så enkelt som at man bare registrerer ting i vipps. Ingen diskusjoner, ingen utveksling av kontonummer, ingen behov for at 6 stykker går i baren på tur, og ikke minst; ikke den forbanna irriterende runden rundt bordet der servitøren må dele regningen på 6. Bare en som betaler, så splitter i ro dagen etterpå. Så ett oppgjør, til en person. Fordi vipps netter alt, og kun viser en sum du må betale. Anonymkode: f7a5e...8d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #186 Del Skrevet 14. januar 2023 Klarer seg sikkert uten, men er jo veldig praktisk med VIPPS da. I vår familie har 10 og 11-åringen det og får lommepenger av oss foreldre dit og gaver fra besteforeldrene på 72 år på Vipps! 👏🤩 Anonymkode: 7a9b1...1b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #187 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer seg sikkert uten, men er jo veldig praktisk med VIPPS da. I vår familie har 10 og 11-åringen det og får lommepenger av oss foreldre dit og gaver fra besteforeldrene på 72 år på Vipps! 👏🤩 Anonymkode: 7a9b1...1b5 Samme her. Jeg kan også se at besteforeldre, tanter og onkler vippser litt av og til utenom bursdager også. F.eks når barnet brakk armen så vippset flere noen kroner til han. Anonymkode: 42ad7...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 14. januar 2023 #188 Del Skrevet 14. januar 2023 Har ikke vipps. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #189 Del Skrevet 14. januar 2023 Har klart meg fint uten vipps. Har heller ikke noe planer om å få det. Prøver å få BankID appen inn på mobilen. Må inn i banken og få de til å hjelpe meg. Har alltid med mobilen og der har jeg kortet liggende. Ligger og noe kontanter, dersom terminal er ute av drift. Anonymkode: dd6d1...659 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #190 Del Skrevet 14. januar 2023 Hadde lenge ikke Vipps, og klarte meg helt greit. Så ikke behovet. Men så begynte vi å farte litt rundt i landet, sånn utenfor allfarvei. Da ble vi fort i beit uten. Skal du stoppe på gårdsutsalg, eggbutikk, håndarbeidsmesse, kafé på låven, kjøpe reker rett fra båten, iskremutsalg, titte innom bruktbutikk i hjørnet av en gård - da kommer du til kort med bare kort. Vipps er mye rimeligere for alle som driver med småsalg rundt om, og vi gjerne ville støtte med å handle litt. Så da ble det Vipps på meg også Da ungene ble store var det skolegårdsfest, 17.mai, skistevne og fotballkamp - alle steder som selger kaffe/mat og kun tar Vipps. Før jul var jeg innom et par julemesser, og de som selger der tar også kun Vipps. Nå innrømmer jeg glatt at det er mye enklere å ordne spleising på gaver, bårebuketter og alt slikt med søsken som bor andre steder i landet. Og veldig kjekt å kunne sende noen overraskelseskroner til tantebarn en lørdag, på en lettvint måte. Før ble det gjerne med tanken, nå fikser jeg det på et øyeblikk Anonymkode: e3b63...88e 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. januar 2023 #191 Del Skrevet 14. januar 2023 Honey Dew skrev (3 timer siden): Når en lager seg konto på vipps, registerer en seg med bank-id. Når du har gjort det, kan du lage deg en kode som du bruker hver gang du logger inn på vipps. Det er ikke verre enn å ta penger utav en minibank. Jeg har både Vipps og Bank-ID, jeg, men takk for info😊 Jeg er ikke DNB-kunde, så jeg ble bare nysgjerrig på dette med kodebrikke som ikke er Bank-ID, aldri hørt om det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #192 Del Skrevet 14. januar 2023 Selvfølgelig har jeg Vipps. Anonymkode: ff3b0...dde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 14. januar 2023 #193 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde lenge ikke Vipps, og klarte meg helt greit. Så ikke behovet. Men så begynte vi å farte litt rundt i landet, sånn utenfor allfarvei. Da ble vi fort i beit uten. Skal du stoppe på gårdsutsalg, eggbutikk, håndarbeidsmesse, kafé på låven, kjøpe reker rett fra båten, iskremutsalg, titte innom bruktbutikk i hjørnet av en gård - da kommer du til kort med bare kort. Anonymkode: e3b63...88e For ikke å snakke om bompenger på private bomveier. De store har skiltgjenkjenning, de små tar normalt vipps og kontanter. Vipps er enkelt, man bare vippser korrekt beløp og skriver inn skiltnummeret i meldingen. Kontanter? Da må du ha nøyaktig beløp, legge de i en konvolutt og teipe igjen, og fylle ut et skjema med dato, navn og bilnummer ++ med gjennomslag der du river av ene delen og legger i vinduet. Ordentlig, ordentlig tungvint. Og man har aldri korrekt beløp... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #194 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri noensinne har jeg hatt behov for å overføre penger til en kollega, annet enn en årlig overføring til velferdskassa. Hvis den som samler inn det ikke greier å dele et kontonummer, er det sikkert på tide å droppe hele ordningen. Anonymkode: 39d4d...19f Velferdskassa? Vi har ikke velferdskassa. Det vi har en nærmeste kaffeservering som kun tar vips, spleis til sommerfest og evt gaver og julebord. Jo, den skal kjøpe inn til sommerfest kan selvsagt dele ut kontonr, men det er jo mye lettere og sende vips krav når man har handlet på polet. Ja, en kan droppe hele ordningen, eller droppe og inviterte den ene som skal gjøre ting så jævla tungvindt. Anonymkode: 2ad19...f71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #195 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri noensinne har jeg hatt behov for å overføre penger til en kollega, annet enn en årlig overføring til velferdskassa. Hvis den som samler inn det ikke greier å dele et kontonummer, er det sikkert på tide å droppe hele ordningen. Anonymkode: 39d4d...19f Jeg har vært i arbeidslivet i 25 år, og det begrepet har jeg ikke hørt før. Jeg googlet, det ga ikke så mange svar. Med unntak av et 10 år gammelt forumsinnlegg som lurte på hva det var. Om noen slutter, om det er runde dager, vinlotteri, og slikt. Da kommer mailen; "vil dere bidra så vipps til nummer xxxx, så skriver jeg deg på loddet/kortet". Anonymkode: f7a5e...8d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #196 Del Skrevet 14. januar 2023 -jk- skrev (10 minutter siden): For ikke å snakke om bompenger på private bomveier. De store har skiltgjenkjenning, de små tar normalt vipps og kontanter. Vipps er enkelt, man bare vippser korrekt beløp og skriver inn skiltnummeret i meldingen. Kontanter? Da må du ha nøyaktig beløp, legge de i en konvolutt og teipe igjen, og fylle ut et skjema med dato, navn og bilnummer ++ med gjennomslag der du river av ene delen og legger i vinduet. Ordentlig, ordentlig tungvint. Og man har aldri korrekt beløp... Mannen har vipps, så det går fint. Men har ikke trengte det til nå. Reiser mye i Norge Anonymkode: dd6d1...659 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #197 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle DU få kontanter? Det får den som selger kaffe vel. Anonymkode: ca892...0c1 Hvorfor skulle den som selger kaffe få kontanter for spleis på gave? Anonymkode: 2ad19...f71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #198 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner, jeg er ikke kjip og forventer ikke at mine venner skal «vippse» meg for hver kaffe eller taxi hjem. Anonymkode: ca892...0c1 Du skjønner, jeg synes det er kjipt og ikke kunne vipse deg om du skal av sist og sitter igjen med taxiregningen. Anonymkode: 2ad19...f71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #199 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg må ærlig innrømme at jeg tenker på folk uten Vipps som litt sære. Det er liksom enten Turid på 65 som er livredd for utvikling eller noen som har rotete økonomi. Jeg bruker Vipps flere ganger i uka og jeg er stadig i situasjoner hvor jeg er på markeder osv. hvor de kun tar Vipps og jeg kan ikke se for meg å be venner jeg drar med om å legge ut mot at jeg betaler tilbake med en bankoverføring senere. Anonymkode: 1a32b...e1f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #200 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skjønner, jeg synes det er kjipt og ikke kunne vipse deg om du skal av sist og sitter igjen med taxiregningen. Anonymkode: 2ad19...f71 Du skjønner, blant mine venner er det sånn, som sagt, at hvis jeg betaler for taxi denne gangen, betaler de neste gang. Alle husker hvem sin tur det er og alle er fornøyde. Anonymkode: ca892...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå